Reakcia na: Beus #138728:
Ďakujem Ti, náčelník, že si sa ma zastal ? . To vieš, T3SUCS nie je autoškolaská Š120 ? .Ešte upresním, že vozy T3CS, ktoré nemali kúrenie od zrýchľovača a teda ani vykurovcí kanál popri pravej strane vozidla, mali kúrenie pôvodne zapojené tak, že 1. poloha kúrenia zapínala každú druhú sériu špirál pod sedačkami. Obmedzenie len na kúrenie piesočníkov je "úsporný" a "zlepšovací" návrh vtedajšieho DPMB, mám vážnu obavu, že táto úprava nikdy nebola ani schválená, vtedy sa na to veľmi nehralo .
Keby sem niekedy prišiel ing. Poltretina, tak by nám namiesto kázania o zastaralosti a nemodernosti metrového rozchodu (v tejto súvislosti bude zaujímavé konštatovanie, že ak by sme "normálnym" nazvali ten najrozšírenejší rozchod, bude to u električiek práve metrový ? ) mohol porozprávať niečo o takýchto veciach.
Beus
Kúrenie odpadovým teplom od zrýchlovača nie je blbosť, ale presne ako hovorí S499.1023, funguje len keď zrýchlovač nejaké teplo vyvíja, teda v prvých fázach rozjazdu voza (až do postupného vychladnutia) a pri brzdení - čím silnejšie a čím z vyššej rýchlosti, tým viac tepla vyrobí. Pri voľnobehu a pri státí v kľude zrýchlovač vďaka intenzívnemu fúkaniu MG pomerne rýchlo vychladne, takže po 10-15 sekundách už, prirodzene, nekúri vôbec - nemá čím, keď cezeň nepreteká prúd (resp. pri voľnobehu preteká, ale veľmi málo - len prúd prípravy). Preto v zime nemám rád vodičov, ktorí so zrýchlovačmi jazdia dlhé úseky voľnobehom a málo brzdia - málo nakúria zrýchlovačom do voza