asi Vám unikol možný rozdiel medzi plánom a skutočnosťou,
výkres doprava obsahuje jasnú líniu popod Molecovou, ďalej popod podchod a H.Meličkovej, križuje vnútrobloky a Tománkovu a povedľa J.Stanislava a pod Nad lúčkami sa vracia podo línie Karloveskej niekde pre Nám. sv. Františka,
už dnes možno prepdokladať, že táto trasa nie je reálna, lebo
na mieste, kde je zakreslená jediná stanica už niekto postavil bytový dom na základe súhlasu, viem, že nie je problém pokopať, ale lacnejšie i bezpečnejšie bude trať i podzemnú stanicu posunúť, takže predpokladám, že potom to bude to "lízanie",
Nie je to zlé, kapacitne plus-mínus postačujúce. Len tri drobnosti mi tam vadia:
1. Zbytočné prečíslovanie linky 12 na 4.
2. Príliš častá zmena intervalu (od 19.00 10 min., od 19.30 12 min., od 20.00 15 min.) je nevhodná - radšej by som podržal interval 10 min. až do 20.00, náklady nie sú vysoké; treba mať na pamäti, že zmeny intervalu môžu čiastočne rozhasiť preklady v smere z centra.
3. Posilové spoje linky 9 by som neukončoval na Poštovej, je to dosť mätúce (a myslím, že vcelku zbytočné z hľadiska minimálnej úspory vzkm, resp. súprav).
Jedna drobná chybička - nie 28, ale 29. A jedna podstatná chyba - v čase, keď jazdila linka 7 do Karlovky, končila linka 29 pri Riviére. Na Hviezdoslavovo nám. bola predĺžená až v roku 1973 alebo 1974, avšak to už bola električková trať mimo prevádzky (cca od roku 1970, najneskôr od 1972).
„ak sa v ÚPN píše o DD ako "zastávke" NKS, je možné, že by to bolo iba také nazvanie, ale v skutočnosti by trať DD iba lízla,“
Aké „je možné“? K územnému plánu je predsa aj grafická príloha, z ktorej je zrejmé, či lízne alebo nelízne.
Ono tie pásma nemôžeš urobiť úplne ideálne na všetky možné varianty. V prípade Zálesia a Bernolákova je podstatné spojenie Zálesie-Bratislava a Bernolákovo-Bratislava, preto sa zóny zrejme určili tak, aby čo najlepšie zodpovedali vzdialenostiam do Bratislavy. Frekvencia Zálesie-Bernolákovo je nepodstatná.
„jediná linka obsluhujúca Krasňany (električka obsluhuje bohužiaľ len spodnú časť“
Električka obsluhuje celé Krasňany (okrem novobudovaného sídliska pod horou na Peknej ceste). Dostupnosť na zastávky je dostatočná a jediné, na čo Krasňanci frfľú, je nie najlepšie spojenie na polikliniku na Tbiliskej.
„Solaris v konečnom dôsledku využil lajdáckosti kontroly a plytkosti vedenia DPB, celkom logické (no nepredaj dačo čo môžeš“
Mne sa to vidí celkom NElogické. Aspoň vtedy, ak chcem ako výrobca podnikať aj naďalej. Lebo ak vedome predám jednému zákazníkovi šmejd, tak si odo mňa možno dvadsať ďalších nekúpi ani sirku, pretože ten jeden si pochopiteľne svoju zlú skúsenosť nenechá len pre seba a bude na mňa nadávať, kade chodí.
„simulačná štúdia dostatočne preukázala, že súbeh je reálny a vlaková prevádzka na území mesta je možná v 3-min. intervaloch,“
Lenže vtedy, keď pôjde EC/IC, či iný vlak zo ŽST Petržalka, bude musieť byť diera v „nosnom“ systéme -čiže „vlakometroelektričky“ nepôjdu vtedy v odstupe 3 minút, ale 6 minút. Aj to preukázala štúdia.
fuuu! tak toto je prisilna kava! fuj! ? POMOOC!
Skutocne, ako sa cez tolko EU smernic kvality nieco taketo dostane do prevadzky na devastaciu cestujucich???!!!???
Za mreze nepodmienecne!
Aj nasho "dobreho Zahradnika" co take preferuje za uplatu!
Aj za hygienicke zlociny za látkové sedadla! zosobnit tieto zlociny konkretnym ludom!!!
prepac, ale pomylil som sa...islo o autosalon v Nitre, ktory sa konal minuly vikend...a tam prazska NB18 bola (usudzujem podla nateru, ceskych napisov a vybavenia kabiny vodica pre DPP (palubny pocitac, vysielacka a podobne)
Ja sa bojím, ale toho, že budú prvé a na dlhý čas zase posledné vozy s celovozovou klímou lebo Citelisy resp. ak vyhrajú Sory resp. Citara nebudú mať už klímu... ? Kebyže sa snaží DPB o celovozovú klímu tak do nových Citelisov dá klímu miesto strešných okien ako majú v Nitre...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek