Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
co sa stalo 7087 ked jej chyba tvár? ? (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=51041 ) to skor vyzera ako po nehode nie ako po rozoberani ?
Reakcia na: 2xT3SUCS #134034:
co je to VCV? ?

vies nieco viac o tom typkovi z elektricky? teda nemyslim konkretne o nom ? ale o tom co tam stvaral a tak.
Reakcia na: Jezo #134064:
Áno, aj v Česku už pár tratí padlo (najbližšie k nám, okrem hraničných prechodov, sú Čejč-Ždánice, Vranovice-Pohořelice, či Nezamyslice-Morkovice). Ale masívne zastavovanie dopravy tam ešte nenastalo.
Reakcia na: Martin Fundárek #134060:
Povedzme si na rovinu, že tie trate naozaj nebolo potrebné využívať....
Reakcia na: no.ev.di. #134063:
Môžeš. Ale z diskusie na iMHD na túto tému by som si ťažkú hlavu nerobil, je to predsa o hromadnej doprave a už sa tu siahodlho preberali aj podstatne odťažitejšie témy...
Reakcia na: no.ev.di. #134053:
Trať Šahy-Drégelypalánk bola v prevádzke do roku 1927 ako peážna (Štúrovo-Šahy-Lučenec). Po viedenskej arbitráži sa celá trať stala vnútroštátnou (v Maďarsku). Po vojne bola prevádzka zastavená a trať bola v roku 1963 v dĺžke 6,3 km zlikvidovaná (avšak zrejme na maďarskom území, keďže ešte v roku 1986 viedli koľaje až takmer na hranicu - pozri http://kotp.railnet.sk/?p=71).
Reakcia na: Martin Fundárek #134058:
Cesi su na tom najlebsie, ale ani tam to nieje idealne. Akurat vcera bola na CT2/24 v spravach a komentaroch diskusia o tom, kde sa najdu peniaze na vlaky, co si kraje objednaju, ale maju problem zaplatit. A zastupca CD tam nadhodil redukciu o 12% na lokalkach, co sa samozrejme nepaci krajom a skaredo sa pohadali. 😞 Ale na zaver bola pekna poznamka, ze sa najde kopa penazi na zbytocne prelozky (Brno,..), ale nenajde na vykrytie lokalok.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209411000370812-udalosti-komentare/?streamtype=RL2 - hned na zaciatku
Reakcia na: Martin Fundárek #134060:
ďakujem ti úprimne za vysvetlenie a trpezlivosť, ale mám ešte nejaké otázky no nechcem už sem písať lebo predsa je to fórum o MHD v BA (som sa pozabudol dosť). Môžem ti teda na mail poslať nejaké otázky?
Reakcia na: no.ev.di. #134050:
Autobusové spoje prirodzene smerujú do Dubnice, Ilavy a Púchova ako regionálnych centier a križovatiek ciest. Vlakové holt musia po glajzách do Teplej, ktorá je zasa železničným uzlom. Ani do Leopoldova nechodí veľa autobusov.
Reakcia na: klasIK #134047:
Skenovať nemusíš, už mám na stole vo fronte pre Valca rok 1997/98.
Reakcia na: no.ev.di. #134019:
"Prečo pred 20 rokmi boli dosť dobré"
Pred dvesto rokmi bol ľuďom dosť dobrý dostavník, pred polstoročím vlak. Skrátka a dobre:
Za socializmu
- nemalo toľko ľudí auto ako dnes
- zamestnanosť vyzerala inak - zamestnaní boli všetci (kto nebol, išiel do lochu za príživníctvo) a v regióne boli niekoľkí veľkí zamestnávatelia, malí súkromníci žiadni
- bolo na všetko viac času
- ľudia neboli takí pohodlní
Suma sumárum, boli dosť veľké prepravné prúdy, aby sa oplatili vlaky. Po prevrate prišli masívne krachy veľkých fabrík a nezamestnanosť, čím sa zmenšili prepravné prúdy; zo zahraničia sa začali dovážať bazárové autá a stalo sa módou ukázať, že "ja mám na to, aby som sa vozil autom"; to všetko prispelo k výraznému poklesu záujmu o vlaky (aj autobusy). K tomu prirátaj aj to, že ČSD/ŽSR/ZSSK sa správali, ako keby mali stále monopol (napoly s ČSAD/SAD) a žili v socializme - nijaká snaha získať zákazníka, nijaké otváranie nových zastávok atď. Posledným klincom do rakvy lokálok bola druhá Dzurpindova vláda - politické rozhodnutie ministra smetiara, ktorým poslal x tratí do večných lovísk jedným škrtom pera, a likvidačné poplatky za dopravnú cestu.
Reakcia na: Martin Fundárek #134058:
už som dnes strávil pol dňa na stránke MÁV ? ak môžeš tak mi povedz ak máš prehľad ako to je...
Reakcia na: no.ev.di. #134031:
Pozri
http://www.cd.cz
http://www.mav.hu
http://www.pkp.pl

Z hľadiska udržania osobnej dopravy na lokálkach sú na tom jednoznačne najlepšie Česi.
Reakcia na: no.ev.di. #134055:
Mn = manipulačný vlak (nákladný)
Reakcia na: Valec #134018:
Podľa CP by to malo byť takto:

Bratislava,Dúbravka,SZTS – buď zastávka MHD Technické sklo, alebo samostatná zastávka vedľa nej
Bratislava,MB servis
Bratislava,Ružinov
Bernolákovo,holičstvo = Bernolákovo, Hlavná ul. Espresso
Senec,u Prokopa = Senec, Bratislavská č.d. 57
Modra,Kráľová,Jednota = Modra, Kráľová, kostol
Modra,ZŠ
Pezinok,Drevoindustria – už neexistuje, bývalá zastávka MHD v Pezinku
Pezinok,sklad OSP - detto
Pezinok,ZKŠ - neexistuje, bola medzi dnešnými zastávkami „Cajlanská ul., dolina Stupy“ a „Pezinská Baba 46 km“
Pezinok,Chovprodukt = Pezinok, Jesenského ul.
Viničné,VÚ = Viničné, Objekty
Borinka,rekreač.str. = Borinka, dolná zastávka
Borinka,ŠM = Borinka, Píla
Malacky,garáž
Malacky,sporiteľňa
Malacky,Sweedwood
Pernek,ŠM = asi Kuchyňa, Nový dvor
Plavecké Podhradie,obvod
Studienka,Jednota = Studienka, ObÚ
Studienka,Tŕnie ŠM – neexistuje, bola medzi Studienka, horný koniec a Lakšárska Nová Ves, Hrabovec
Studienka,u Gabrišov = asi Studienka, horný koniec
Závod,Prevaj - bola na bývalej linke Závod, Jednota – Závod, žel. zast.

U tých, kde neuvázdam súčasný názov, mi najprv napíš, odkiaľ si to vypriadol, lebo prisámzemi som nič také nenašiel.
Reakcia na: no.ev.di. #134053:
Na trati 134 je Mn - samozrejme keď je záťaž, ale nie je to prípad trate Poltár-RS.
Reakcia na: Martin Fundárek #134051:
Ale predsa vidím rozdiel v tom, že u nás prv padne osobná doprava na lokálne trati, potom až nákladná. Teda nie všade,ale väčšinou to tak je. Na trati 175 dožila nákladná a potom až osobná doprava ak sa nemýlim. Ale napr. na 134 (Šaľa - Neded, tam už nákladný vlak nechodí vôbec, len dva páry 810). Nevieš mi dačo povedať aj o vlakovom spojení do Maďarska cez Šahy? Videl som asi len dve fotky aj to len asi 50m za hranicou a potom už nič. Mám na mysli také dačo kedy naposledy trať fyzicky existovala a pod. Tiež či nevieš dačo o trati Tornanádaska - Hídvegardó - Turňa n. Bodvou. Na Google Earth som videl fotky, ktoré dokazujú, že trať ešte fyzicky existuje a v slušnom stave.
Reakcia na: Majo #134026:
912 kedysi začínal na trati Spišská Nová Ves-Levoča, potom prešiel do Kraľovian.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.