Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #134031:
Veci sa majú tak, že existuje zmluva (neviem, či medzi Československom a Maďarskom, alebo medzi železnicami - mám dojem, že som ju kedysi videl v nejakej starej zbierke zákonov, ale v JASPI nie je), ktorá MÁV zaväzuje udržiavať peážnu trať v prevádzkyschopnom stave (a pochopiteľne dostávajú nejaké prašule, či už za udržiavanie, alebo za jazdu vlakov, to je fuk). Keď už musia MÁV trať udržiavať, niet dôvodu, prečo by tam nemohla fungovať osobná doprava. Ale akonáhle peážna doprava skončí a zmluva bude vypovedaná, zanikne dôvod udržiavať trať a osobná doprava veľmi rýchlo skončí, pretože nákladná doprava MÁV je tam minimálna alebo nulová.
Reakcia na: hefec #134048:
pozeral som inak autobusové spojenie Lednicke Rovne, a ostatných dedín na trase. Väčšinou spoje z Lednického idú na Ilavu alebo Púchov. Takže usudzujem, že ľudí moc nelákalo chodiť vlakom z Lednickeho do Trenč. Teplej.
Toto som našiel na Google Earth (ten link by mal zobraziť fotku) ako dve 740 ťahajú vlak pravdepodobne z bane Dolina cez Ráróspusztu do Lučenca ? ešte jeden dotaz na tých čo máte Google Earth, nech si zapnú vrstvu v Places of Interest čo zobrazuje vlakové trate. Viem, že je miestami neuveriteľne nepresná, ale nejaký blb tam vyrobil trať Lučenec - Slovenské Kľačany - Modrý kameň - Plášťovce - križovatka s traťou 153, kdesi v poli medzi Dudincami a Slatinou - Bory - Lučenec ?
Reakcia na: no.ev.di. #134045:
oficiálne neviem, ale čo chodím okolo, mám dojem, že čas od času tadiaľ prejde nejaký opustený nákladiačik...
Moje odhady:

Pernek, ŠM – to bola zastávka na znamenie medzi Pernekom a Kuchyňou, tipujem to na rázcestie k Novému dvoru (48° 23´ 19´´ / 17° 09´ 18´´)
Viničné, VÚ – žeby pred bránou Vojenského útvaru 4405 (48° 16´ 21´´ / 17° 19´ 18´´) ?
Studienka, Tŕnie, ŠM – 2 km za Studienkou smerom na L. N. Ves, zrejme pri tom opustenom komíne, bola to stála zastávka linky 106405 (CP r. 1998-99)

V prípade hlbšieho záujmu môžem preskenovať niektoré CP z rokov 1998/99. Mám brožúrku SAD pre Bratislavský kraj, okresy BA I-V, Malacky, Pezinok a Senec.
Reakcia na: Martin Fundárek #133995:
Ukončenie ťažby v bani Dolina je najväčšia blbosť, akú kto kedy urobí. Nielen, že v bani sa nachádzajú ešte významné ložiská hnedého uhlia, ale výrazne to prehĺbi nezamestnanosť v danej oblasti, z tej oblasti sa stane doslova hladová dolina, niečo podobné, ako Revúca, Hnúšťa. Aj tak stále verím, že sa nájde rozumné riešenie a baňu podržia naďalej, napríklad za cenu sprísnenia bezpečnostných predpisov...

Tej železnice bude škoda, holt, osobnú prepravu tam nemá naozaj zmysel prevádzkovať a nákladnú tiež. Je škoda, že neexistuje vetva smerom na Šahy, to by dosť pomohlo regiónu.
Vie mi niekto povedať, čo sa stalo s trťou 124 - Trenč. Teplá - Lednické Rovne?
Reakcia na: no.ev.di. #134043:
náhodou... do senice cez rohožník je super nápad... som za ?
Reakcia na: Karakol #134037:
ja som nemyslel extrémne blbosti... neviem čo si furt robíš z toho srandu, keď také plány kedysi boli a určite keby sme teraz mali také železničné prepojenia, tak by to nebolo na zahodenie.
Reakcia na: N/A #134033:
Na začiatku GVD 2008/2009 bolo turnusové nasadenie motorových vozňov radu 811 nasledovné:
- SP Čadca - TS 830 (4 vozne), TS 831 (1 vozeň), TS 832 (1 vozeň+912);
- SP Kraľovany - TS 836 (1 vozeň);
- SP Trenč. Teplá - TS 844 (2 vozne), TS 845 (2 vozne), TS 848 (4 vozne), TS 849 (3 vozne).
Odvtedy však boli nejaké zmeny, zo SP Čadca sa jednotky presúvali tuším do SP Nové Zámky.

Re #134037 Karakol: No predsa ešte dvaja cestujúci so zrkadlovkami na krku. ?
Reakcia na: Karakol #134037:
"Len ešte som neprišiel na to, kto okrem mňa sa tým vlakom bude voziť."
nebuď malicherný. na tomto fóre si podobnú otázku naozaj vôbec nik nekladie. (skoro) všetci navrhujú trasy (pochopitelne najkratšie) a grafikony (pochopitelne s čo najkratším intervalom v čase, v ktorom sami cestujú, v inom čase nemusí ísť nič, veď načo aj) a žiadajú najlepšie možné vozidlá... pridaj sa! buď in! ?
Reakcia na: N/A #134033:
Pred 5 rokmi som šiel z Dlhej nad Oravou do Noweho Targu. Ten autobus začínal v DK a šiel jeden ráno a druhý poobede a to prosím denne. Čiže to stihli zrušiť? ?
Reakcia na: Solider #134038:
🙂 Však to mi je jasné. Len už sa na tom dobre bavím, keď tu čítam niektoré príspevky a obnove tratí, kde bývam a dobre viem, že nikto nikdy nimi cestovať nebude (Orava).
Reakcia na: Karakol #134037:
Obávam sa, že ani ty sa tým vlakom nebudeš voziť, lebo žiadna renesancia nenastane.
Reakcia na: no.ev.di. #133990:
Tiež si myslím, že nás čaká renesancia železničnej dopravy a jej búrlivý rozvoj v týchto rokoch tomu nasvedčuje.... Už sa neviem dočkať, keď si sadnem v Žiline do rýchlika smer Banská Bystrica-Brezno-Tisovec-Revúca-Slavošovce a z Bratislavy pôjdem priamo do Senice cez Rohožník. 🙂 Len ešte som neprišiel na to, kto okrem mňa sa tým vlakom bude voziť.
Reakcia na: Valec #134032:
k tomu ma napada otazka, ci niekedy jazdili autobusy aj dalej poza sklaren? v mape z 1983/akt.1987 mam linky 41 a 101 vedene az na slucku, ktora na opacnom konci zavodu, ako sucasna otocka. v 1987 vsak urcite chodili busy len na sucasnu zastavku, tak predpokladam, ze je to len chyba v mape.
Reakcia na: no.ev.di. #134020:
Sú chodia ráno o 6:00 v stredu, ale neviem prečo ich SAD nezverejňuje. Chodia aj z Námestova cez Bobrov.
Reakcia na: Mike #134014:
neviem ci zrovna 811 dozili, kazdopadne na Orave normalne do premavky nezasahuju, vsetky spoje su vykonavane dvojickou 813+913 a suprava 811+011 je vypravovana iba v pripade ze sa nejaka 831-913 pokazi . 810ku som na Orave nevidel uz dost dlho, kazdopadne jeden znamy z Tvdrosina hovoril ze minuly rok tam islo nieco co vyzeralo ako 830ka, ci si ju pomylil s 810kou alebo bolo skutocne vypravene nieco take by som bol zvedavy 😃

Re #134017 hefec: v tom otrasnom stave spociva caro tej trate ? uz by to nebola Oravska Hrkalka. Ale suhlasim, keby sa ta trat zrekonstruovala bolo by to fajn, niekedy ked tade idem mam pocit ze tej 913ke odpadnu podvozky jak to bucha.

Re #134020 no.ev.di.: priame spojenie Nowy Targ - Dolny Kubin pokial viem neexistuje, treba ist z Kubina do Suchej Hory (napriklad nejaky sukromnik robi linku Ruzomberok - Sucha Hora - http://www.k-report.net/discus/nahledy/318604.jpg ) a zo Suchej Hory by mal chodit nejaky polsky autobus do Noweho Targu

Re #134026 Majo: no ta 911ka na OLZtke moc nejazdi, co som sa rozpraval s jednym ujom co tam robi (znamy mojej frajerky) tak hovoril ze len malokedy je tolko ludi ze im nestacia tie dva letne vozne. Ale sci-fi by to bolo pekne taka suprava 810+911 😃 nebyt rozlicneho rozchodu...
Reakcia na: boxcar #134024:
Kablex je bývalá? Však na rozdiel od Sweedwoodu sa používa: http://portal.cp.sk/Search.aspx?c=7&mi=6 ?

Re #134025 TeBeCe: Skôr určite, už to povrdili dvaja. ?


Len pre upresnenie. Výraz "opustnené" som použil zámerne lebo viem, že niektoré z nich môžu byť len premenované, ale žiaľ nemám možnosť spätne to vystopovať (keďže mám len súčasný CP a jeden z roku 2005).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.