Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
J #13155: Ak mas na mysli tych lacnych, tak sa volaju tusim Ryanair.
Ad lokalky: Najdolezitejsi na HD (hromadnej doprave) je podla mna prave ten ekologicky aspekt! (Hn)USAci (:-D) si mozu mysliet, ze s prakticky neexistujucou HD vystacia a mozno aj vystacia, ale v Europe je omnoho vyssia hustota obyvatelstva. Predstavte si tie emisie, keby kazdy jazdil autom.
Co sa tyka Amtraku, tak, pokial viem, su americke zeleznice cenovo niekde uplne inde - nie je to ziadne preprava pre masy ako u nas.
Navyse som rozhodne presvedceny, ze rusit trate a vrazat peniaze do flakacov na riaditelstve je *****ina. (Sorry za nadavku, ale rozmyslal som nad tym par minut bez toho, aby som nasiel slusne slovo presne opisujuce moj nazor.)
PS: Netvrdim, ze IAD nema svoje miesto, ale som presvedceny, ze v USA (a mimo USA duplom) si rvu vlasy, ze co s ich emisiami...
tr3mp: Ja som chcel ist do Lednickych Rovni. Sice som tam bol uz x krat, ale hydro***** 850 mam rad.
Reakcia na: m@rtin #13171:
Matra veru žiadny cudzí predmet v koľajisku nerozozná. Matra je tá doska súbežná s koľajnicami, ako by ten predmet rozoznala? ARS-ka bol zabezpečovací systém, ACB bol systém, ktorý zabezpečoval Automatické Cieľové Brzdenie vlakov a na rozdiel od Matry dokázal pri tom aj pribrzdiť, využiť výbeh, dynamiku vozidla. Matra len tupo ststicky cpe do vozidla svoj rýchlostný profil.
I.
Co vsak mna najviac hneva, ze som sa chcel ist zviest v sobotu tratami Sala - Neded a Kolarovo - Komarno. Uz sa mi to asi nikdy nepodari 😞
Igor, to je o nicom, niektorym hlavam nevysvetlis, ani keby si sa rozkrajal. Cestna lobby ma silne paky.
Reakcia na: tr3mp #13167:


DIIIIK ! Nevsimol som si. 😉
🙂, nejak moc klikam. Ako hovori moja znama ze Zaaahoraa: Eeeeenem sem klikva.
Reakcia na: dex #13163:
Akurát, že železnica jej potrebuje menej. Uvediem príklad: Na trati Rožňava - Dobšiná sa za deň prevezie asi 4950 t nákladu. Koľko kamiónov by bolo treba?
I.
Reakcia na: J #13156:
NAstastie biele kosele nenosim.
Ja nie som proti dialniciam, ja chcem len rovnake podmienky a proporcionalny rozvoj vsetkych druhov dopravy a nie dialnice na ukor zeleznic, alebo naopak.
dex: Ani VW by nepostavil zavod v Devinskej keby tam neviedla zeleznica. A nejde len o lokalky, ide o celu zeleznicu ako system.
A co sa tyka ekologie, nejde o elektrifikaciu. Kolko kamionov potrebujes napr. na 1000 ton tovaru?
Reakcia na: J #13160:
Takisto ako Slováci trpeli 70 rokov komplexmi, že doplácajú na Česko a Čechov a po rozdelení sa ukázalo, aká je realita...
I.
Reakcia na: J #13156:
NAstastie biele kosele nenosim.
Ja nie som proti dialniciam, ja chcem len rovnake podmienky a proporcionalny rozvoj vsetkych druhov dopravy a nie dialnice na ukor zeleznic, alebo naopak.
dex: Ani VW by nepostavil zavod v Devinskej keby tam neviedla zeleznica. A nejde len o lokalky, ide o celu zeleznicu ako system.
A co sa tyka ekologie, nejde o elektrifikaciu. Kolko kamionov potrebujes napr. na 1000 ton tovaru?
Boze ludia. Mi ukazte, ktora vyspela krajina nema dobru a siroku zeleznicnu siet? Ziadna, teda mozno velka britania. Ale tam to sprasili uz davno (neuvazenou a nepodarenou privatizaciou a inymi hlupostami) a este teraz sa z toho nepozviechali, co by malo byt skor memento. Je to asi jedina vyspela krajina, kde sucasne vlaky maju dlhsiu jazdnu dobu na tej istej trati, ako 20 - 30 rokov dozadu. Lebo inde prisli na to, ze zeleznicna osobna doprava je potrebna, ziadana, ekologicka, kapacitna a zvacsa ovela komfornejsia, ako iny druh pozemnej dopravy, aj ked sa na nu skoro vzdy doplaca.

A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.

Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.

Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.
Reakcia na: J #13155:

No neviem čo vieš Ty, ja toho viem dosť (napríklad si viem všimnúť, že mám prehodenú QWERTY klávesnicu za QWERTZ a opraviť si to:-)), železnici sa venujem už pár rokov. A fakt, že ŽSR+ZSSK sú žráče peňazí, sa dá riešiť podstatne inak ako zrušením tratí. Tým sa toiž neušetrí ale prerobí. A ak nevieš, či je Viedeň väčšia ako Praha, tak si to NAJPRV over a až potom to uplatňuj. Viedeň je totiž VÝRAZNE väčšia.
I.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #13154:
Pošli mi mailovú adresu, napíšem Ti to.
I.
Igorko: problem je, ze to nie je lacnejsie. Najlacnejsia cesta je kombinacia Junior Pas CD + ZZ ZSR. Od zeleznice chcem len jedno: aby ma s minimalnym poctom prestupov a za minimalnu cenu dopravila z Prahy do Presova. Pocet prestupov i cena rok od roku stupa. Cena by mi ani tak nevadila, ale ked medzi Prahou a Kosicami ide 4-5 vlakov denne a iduc z/do Presova mozes pouzit len dva (inak sa vystavujes 1-3 hodiman cakania v Kysaku), tak je to cele naprd.
Reakcia na: Papyr #13140:
Tak prečo si nekúpiš KMB ČD a KB ZSSK a máš po probléme a je to lacnejšie?
I.
Reakcia na: romanca #13126:
Trepeš úžasné, ale úžasné hovadiny.
I.
J: neberiem ti tvoje nazory, dokonca s tebou suhlasim v otazke stavby dialnic okolo BA. Lenze ako vychodniar sa musim ozvat.

Je pravda, ze nejeden ustavny cinitel je z vychodu. Lenze oni su uz vychodniari len povodom (s vynimkou Schustera, ktory na sebou pokazene Kosice neda dopustit.) Vychod nenadava, ze im BA ublizuje. Je sice pravda, ze BA zo svojich dani vychod zivi, ale:

1) do bratislavskych dani sa vykazuje i Slovnaft, Orange, Eurotel, elektrarne, plynarne..... to jest i to, co spotrebuvaju a platia aj vychodniari, lenze sa to vykazuje v BA. Je to normalny stav (velke firmy maju spravidla sidlo v hlavnom meste) a za rovnako normalne povazujem, ze sa nejake peniaze preleju naspat na vychod.

2) mame tu spustu neprisposobivych obyvatelov (nech ma nikto nenazyva rasistom, nenapisem, o ktoru skupinu ide) a zakony, ktore im umoznuju vysosat statny rozpocet, bez toho, aby museli nieco robit, sa tiez schvaluju v BA (aj ked poslanci su z celeho Slovenska). My na vychode ich nenutime mnozit sa. Keby ste nam dali nejake realne riesenie, co s nimi, vychod by az tolko penazi netahal. Keby sa vsetci prestahovali do okolia BA, tento problem by ste si lepsie uvedomili. Viac by ste ich videli.

3) dlhorocna neexistencia poriadnych pravnych uprav vymedzujucich vstup zahranicnych podnikov tiez nie je vinou vychodu. Naopak, vychod trpi tym, ze tam nie su vybudovane priemyselne zony, ako je to bezne napriklad na Morave alebo v Madarsku. Nezamestnanost by tam klesla a tolko by sme od Vas nemuseli tahat.

4) konkretne v Presove (nehovorim teraz o inych mestach) plati zasada, ze co je mestske, funguje bezchybne (alebo skoro bezchybne) a co je statne, v tom je bordel. Vychodniari (aspon niekde) dokazu spravovat prostriedky tak, ze napriklad presovska MHD funguje a vyzera neporovnatelne lepsie, ako bratislavska. Pritom na hlavu Presovcana uvolni stat 1/2 ciastky, ktoru uvolni na 1 Bratislavcana. Vzhlad mesta, financna situacia mesta a servis obcanom detto. Pritom v PO nie je skoro ziadny priemysel!

5) Tvoje argumenty, aj ked o ich pravdivosti nemozno pochybovat, sa este pred 10 rokmi dali pouzit v Cechach. Ku koncu socializmu (a spolocneho statu) Slovensko zralo (podla neoverenych udajov) az 70% celoceskoslovenskeho HDP, pricom samo produkovalo neporovnatelne menej. Napriek tomu to bol narod cesky (a nie my), ktory sa vtedy silne hlasil k federacii. Dnes je situacia obdobna, akurat nejde o spor Cesko vs. Slovensko, ale hlavne mesto Bratislava a okolie na jednej strane a zaostaly vychod na strane druhej. Budte preto trosku tolerantni, tak ako boli kedysi Cesi. Vychod SR je silne federalny dodnes, s heslom "Praha by si na nas nikdy nedovolila srat tak, ako na nas teraz sere Blava." Naviac strasne velke mnozstvo vychodniarov pracuje (a ako vidis, i studuje) v CR, pretoze doma miesta nemaju zabezpecene.

Takze J, dufam ze som ti priblizil i pohlad takreceno "z druheho brehu", aby si si nemyslel, ze na vychode su len darmozraci, valajuci sa za podporu z Bratislavy. U nas sa casto ludia fakt snazia, ale za istu hranicu sa neda. Hlavne sa v BA snazte neprehlbovat dalej rozdiel medzi bohatym zapadom a chudobnym vychodom, pretoze na to moze doplatit cele Slovensko. A pod pojmom Slovensko nemyslim uzemie "od Tatier k Dunaju", ale skutocne cele Slovensko.

Sorry za dlhy offtopic, ocakavam spustu kritickych ohlasov, ale mne uz sa do tejto debaty nechce. Len kazdemu odporucam si na ten vychod zacestovat a mesiac tam pobudnut, tak lahsie pochopi. Aj tu totiz funguje prislovie Syty hladnemu neveri.
Reakcia na: J #13116:
Prosím Ťa, k veciam, ktorým nerozumieš, sa vyjadruj opatrnejšie. U ZSSK a ŽSR by sa dlao vyhodiť asi tak 30% ľudí. Ona je totiž v Japonsku trošku na vyššej úrovni technika. A s lístkami si buď istý, že by lacnejšie neboli. Akurát by sa znížila dotácia štátu.
I.
Igorko:
Matra nerozezná cizí předmět v kolejišti? Já jsem slyšel z DP, že ano? Staré ARS mělo navíc ještě jednu výhodu. Pokud řidič překročil povolenou 80km/hod, ARS vlak zbrzdil na osmdesátku. Matra vlak zastaví úplně.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.