Vzhľadom na to, že Kométa je vozidlo, ktoré je pojazdný cirkus (vozidlo v takejto podobe nikdy neexistovalo), tak som kľudne ochotný uveriť, že ten volant je z niečoho úplne iného a dostal sa tam v rámci ľudovej tvorivosti popradského depa.
Tiež som si všimol, že to väčšinou je takto (určite by som neočakával, že napr. taká Rakaňa bude mať pod pultom 3kV a desiatky hrubých káblov popod kabínu, to by ešte aj ten kontrolér musel mať celkom obludné rozmery s ohľadom na počet stupňov ). Výnimkou je napr. už spomínaná Kométa, ktorá má volant, hoci má rovno pod ním 1500V. Tá má však málo stupňov, dosť od seba vzdialených, a myslím že má okrúžkový regulátor, čo situáciu zrejme uspokojivo rieši
To nie je Prešporáčik, to ten druhý vláčik (ten trojvozňový, ktorý je na dieselový pohon, prešporáčik je ten akumulátorový, čo skôr vyzerá ako dva spojené historické koče a chodí len po pešej zóne rýchlosľou chôdze). Ten trojvozňový navyše jazdí na električkové návesti, minule zablokoval zastávku Nám. Ľ. Štúra, kde čakal na električkové voľno a vytvorila sa za ním kolóna električiek, ktoré sa už nezmestili do zastávky. Inak minule som sa viezol po Vajnorskej električkou rýchlosťou 55 km/h a hento nás predbiehalo. Zástupcovia magoriátu sa vyhovárali, že nepotrebuje EČV, lebo chodí pomaly, čo je síce scestný argument, ale ani ten nie je pravdou.
Najhorším príkladom je Budapešť, kde môžeš mať zastávku s rovnakým názvom aj kilometer od seba (ak sú dve zastávky umiestnené na križovatkách s tou istou ulicou), resp. v horšom prípade môžu byť zastávky s rovnakým názvom na úplne opačných koncoch mesta (lebo tam majú veľa ulíc s rovnakým pomenovaním, napr. Kossuth Lajos utca by si našiel minimálne 10-krát)...
12: Výnimočne musím súhlasiť s Dunčom. Redundatné pomenovávanie zastávok nemám rád vo všeobecnosti a pokiaľ ide o zastávky, ktoré sú vzdialené od seba viac ako "za roh", tak je to vyslovený blud.
A určite to nemalo ani odporúčací charkater? Lebo mne o tom bezprievanovom vetraní vo vozidlách MHD rozprávali viacerí dopravcovia, výrobcovia a tušim som to čítal aj v nejakých šotočasopisoch...
Uznaj, že ale by to bolo asi tak ako keby sa Ursínyho volala Račianska a kdesi zastávka na opačnom konci Račianskej by sa tak volala tiež, bol by to chaos. Keď už tak by moc chceli tak by museli rad radom všetky zastávky na Račianskej dávať za názov I.,II.,III. atď Takisto by od zastávky Kopčianska bola potom po trase 80 Kopčianska II. (Kopčany - sídl.), Kopčianska III. (Závod Matador), ŽST Petržalka by asi nikto nemenil a hento nové by muselo byť Kopčianska IV. Uznaj, že je to na hlavu. GIB by som to nevolal, lebo väčšine ľudí by to asi málo napovedalo, až keby sa zastávka uchytila pod názvom priľahlej ulice s ktorým by sa lepšie dostala do povedomia a ľudia by si začali všímať názov GIB na budove by bolo fajn možno dať ten názov. Ale len možno...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023