Neoplan: Kolko Ti Nemci za ten Tvoj novy nick zaplatili?
Tak vazeni, dnes ma zaujalo Dopravne spravodajstvo v televiznej relacii TV Markiza "Korzo" (ako Presovcanovi mi pripadalo nanajvys aktualne):
divaci sa celkovo:
- pozreli ako to vyzera na dialnici z Bratislavy do Brna
- dozvedeli, ze Patronke sa treba radsej vyhnut
- oboznamili s aktualnymi zabermi z ulic hlavnejňho mesta.
Zrejme niekomu uniklo, ze nesnezilo len v BA...
Kockac> ja ked som zaciatko sk.roka nastupoval a vystupoval na zástvke Vápenka (zástavka v poli, momentálne asi zaviata), tiež som to tak robil! Ale šofer mi potom začal robiť to, že nezastavoval!
Inač to je fakt dobrá zástavka! Mohli by aspoň 92ku potiahnuť cez DNV. Podla mňa má 21ka takuto fukciu: keď VW meni smeny (dufam ze nie zmeny ) tak rozvaza ludi medzimeskymi busmi po celom zapadnom SK. A 21ka sluzi pre obyv Ba, ale chodi na Nivy preto, aby smradosi mohli ist medzimestskym aj inam!!!
Frenky> podla mna by stacilo, keby isiel nejaky bus na Hlavnu Stanicu (napr. 25 alebo 24ka , keby nechodila pod New Bridge). Na Predstanicnom nam. vystupuje takmer 2/3 a-busu (par na racku a na Nivy ide prazdny). Aj na SAVke do 21ky nastupuje vela ludi. Mohol by chodit aj tak, ze spoj za hodinu v spicke.
Dnes som na Predstanicnom nám videl elinu "507"!!! vysvetli dakto???
Inac v meste je vela nedisciplinovanych vodicov, ktory lezu na oranzovu na krizovatku, len preto aby sa posunuli o 20m (pritom ale blokuju celu krizovatku)
Cesta do DNV je jedno velke klzisko! Iste viete, ze popri ceste su zapichnute koliky, aby pluh vedel, odkial-pokial ma odhrnat! Ale dnes som videl pluh, ktory jeden po druhom strhaval! jaka haluz!!!
Vladimir-v DNV je miest na obrtisko vela! Napr: to co si hovoril, ZST DNV (po mensej uprave-dalej ms) Namestie 6.Aprila, Cintorin (ms) Novoveska-pred postou (ms) a Milana Marecka-Podhorske (po väčšej :-))
MarekG: trabust = TRAtovy BUzerant S Toleranciou (dufam, ze to mam dobre) , vrbust = VRcharsky ..., krabust = KRAsnansky ... S Tyristormi (eventualne cokolvek ine, co je na T a je to specialita elektrickarov v Krasnanoch)... (autorom vacsiny *bustov (je ich viac, ale neovladam) je tusim Turbo).
Serbel = voz, ktory je, bez prepacenia, na hovno. Co kto povazuje za serbel, je uz jeho vec.
MarekG: takze aspon k oznaceniam vozov:
kacica (k2) - klbova elektricka typu K2 (pripadne K2S, to ja ta po generalke v PARSe)
tetris (t3) - elektricka typu T3S (T3 po generalke)
serbel.... - to za visi od toho kto to pouzije, kazdy povazuje za serbel nieco ine :-)) (ja napriklad ikarusy radu 4x5:-)) )
Zdravim... vidim a chapem ze vsetci zijete tou "kalamitkou" co zuri za oknami, ale toto mi uz zopar dni nedava spavat :))
Vysvetli mi niekto co znamenaju niektore slangove vyrazy pouzivane na tomto diskusnom fore?
napr
trabust
krabust (na to som prisiel
vrbusti
a potom oznacenia vozov, resp ich stavu
kacica (k2)
tetris (t3)
serbel....
a tak
co tak uverejnit mini slangovy slovnik citatela (prispievatela) iMHD.sk? :))
Igorko #12263: S tym Zizkovom to nie je ako s Vltavskou (ci ako sa ta zastavka vola)? Totiz ze je to krizovatka trati a eliny stoja pred aj za nou?
xXx #12267: Niektori su za, niektori proti. Ale nechapem, ako im to moze narusat statiku, ved ta ulica je dost velka?? Ze by zasa nejaka kvalitna praca, tentokrat "statikov"?
frenky #12294: Mas na to predpis... ak by sa niekoho napadlo stazovat, este ti strhnu premie. Inak ja sa vzdy, ked vidim bus, ktory nie je pre mna a stojim na znamenie, aspon otocim chrbtom alebo kusok poodidem zo zastavky, aby sa nemusel zdrzovat brzdenim a lustenim, co mu tym mavanim xcem povedat.
Este som dostal jeden zlepsovak: Zastavka na znamenie, pokial na nej stoji iny autobus (trolik, tramvaj), sa meni na stalu. Lebo v case, ked som este robil na FTVS, mi tak parkrat zdhrla 504, ked som omylom zastavil 503, ktorej som nevidel na cislo...
Si #12316: Ale podla mna je to netrivialne
Vladimir #12324: A nesmykaju sa? Napriklad za mokra? Lebo to som uz v Prahe videl. I ked sa nakoniec rozbehol, ale uz len tak-tak. (Voz nejaka T3.)
Igorko #12334: Aj na Slovensku? (Musim sa priznat, ze nesledujem novely toho zakona, takze neviem...)
Turbo #12369: Mozno mal na mysli nezrekonstruovane 45xx, tie na 92ke jazdili (neviem, ci este jazdia), boli to stare sunky a prefukovalo v nich (aspon sa mi tak zda).
KLF #12401: Platy prepocitas asi tak, ze 1 EUR == 12 SKK... (Pre NL, ine krajiny to mozno maju inak.) Takze mi to pride nie az take lacne.
riko: pluhy chodia - je ich po meste okolo 100. Sam ich tu kazdu chvilu vidim, ale nie je to vela platne. Naspodku radlice je guma a ta sa ohyba - nema to dobry pritlak. teraz ostala visiet 39 pri strojarine - nemoze sa vyhrabat zo zastavky, ostatne busy tam prestali stat. Podla mna by sa mali pouzivat retaze. Kua, sak naco sa vyrabaju ? ja som po meste jazdil v TAKOMTO snehu z retazami a siel som ako v lete !!!
Stary most - kokos sak jak ja, tak aj dalsi tu uz nejaky cas piseme o tom, ze elektricky cez Stary most by bolo to NAJLEPSIE riesenie - lepsie ako cez most Kosicka ! Kosicka je pasé, treba s ateraz zamerat na Stary most. Prestavba - ano - dokonca by bolo fajn keby vyzerala ako pisal Riko, cize povodny tvar s oblukom. POtesili by sa nostalgici a stary prespuraci (co som aj ja) a potesili by sa DVOJNASOBNE, keby cez ten most sla aj elektricka. Myslim, ze modernych mostov budeme mat v BA uz teraz pomerne dost, patrilo by sa mat aj nejaky historicky a tym by ROZHODNE mal byt Stary most. O vyhodnosti elinoveho napojenia nan som uz pisal a niet o tom asi pochyb.
Btw. posobim na Stavebnej fakutle a tak ci chcete, ci nie mam informacie o moznostiach priamo od odbornikov. Ak sa teda spytam. No a na niektore veci sa zvyknem pytat - na Stary most som sa pytal asi pred rokom aj daco a mozem skusit znova, ale vela sa asi nazorovo nezmenilo. Katedra dopravnych stavieb ma celkom dobre kapacity...
Já to nechápu. Při poslední opravdové sněhové kalamitě v Prase(ti), tuším, že v roce 1993, byly v novinách titulky jako: "V Praze jezdí jenom tramvaje" nebo: "Praha zcela ochromena, po povrchu jezdí jen tramvaje". Jak je možné, že v Bratislavě vždycky tramvaje dopadnou tak blbě? 20 nebo i 30 cm sněhu není pro tramvaje v Praze nic. Při takovém množství sněhu se jezdí podle jízdního řádu, pokud se nestane nic dalšího (ve sněhu uvázne auto v průjezdním průřezu apod.).
Sníh a mráz (do cca -20 °C) železniční dopravě nevadí. Vadí jenom ve výhybkách a ty jsou přece ve 21. století už všechny vyhřívané. Nebo v Bratislavě nejsou? V Praze jsou vyhřívané skoro všechny a snad všechny pojížděné v pravidelném provozu. Při mrazech pod -20 °C už začínají křehnout kolejnice a to je problém, který asi nijak řešit nelze. Ale po prasklé kolejnici se dá pomalou jízdou jezdit a opravit ji lze v noci.
Jak se zdá, tak poměry v DP Bratislava jsou stále katastrofální. O těch nejlépe vypovídá to, že v Praze, Brně nebo třeba v ostravě jezdí T3 z roku 1965. Proč v Bratislavě vozidla nevydrží tak dlouho? Odpovězte si sami na tuto otázku, Mě napadají jenom Igorkova slova, která, jakožto cizinec zde nebudu opakovat.
Martin Fundárek: nie meniaren ale vozovnu (aj s meniarnou)... toto bolo planovane ze bude vybudovane v priestore pod UNS, potom bohuzial padli komunisti a tak ani z vystavby nic nebolo... Chybajucu meniaren je dost citit v useku od ruzinovskeho cintorina smerom do mesta (aj ked vykonovo dolnohonska meniaren staci, problemom je dlzka vedeni a ubytok napatia na kabloch na tej dlzke vedenia. Napajanie tohto useku bolo riesene len ako docasne, kym sa nevybuduje meniaren ktora mala byt sucastou novej vozovne...)
#12435> Novú meniareň by bolo treba postaviť v Prievoze. Tá by potom vypravovala 201, 202, väčšinu 208, niečo na 207, 209. Tým by na Hroboňovej vzniklo dosť miesta na dlhodielske linky.
Vlastne, prečo "by bolo". Treba ju postaviť aj tak, aby sa neplytvalo jalovými kilometrami.
riko: ti so zdvihnutou radlicou asi solia :-)) ale u nas po ulici ten traktor odhrnal a pritom upaloval dost rychlo (rychlo vobec na to ze to bol traktor:-) ) a odhrnul tu cestu celkom dobre, vidno aj asfalt...
Martyk: na zvysenie vykonov by bolo celkom uzitocne aj zvysenie trakcneho napatia (mensie straty v trakcnych vedeniach, pri rovnakom prude vyssi vykon), len prob je, ze niekto niekde do neakeho predpisu dal maximalne trakcne napatie... osobne by som preferoval pouzitie 1.5 kV (to sa pouziva napriklad v systeme TEZky) alebo 3 kV, pricom mozno by nebolo od veci uvazovat so striedavym napatim (vyhodou je to, ze to mozem rovno napchat do trafaku a zmenit na nizsie a nasledne za to dat usmernovac, co sa da relativne v pohode napratat na strechu dnesnych elektriciek ak by sme ich chceli nechat jazdit aj pri novom trakcnom napati) Detto aj na privode mi staci len vhodny trafak, t.j. konstrukcne jednoduchsie meniarne...
Zmena sirky skrine vozna na 2.8 metra by bola urcite zaujimava a na vacsine radial mimo centra by to nerobilo vacsie problemy, nie som si vsak isty ako by sa postavilo mesto k takymto zmenam v centre (hlavne by boli asi problematicke prejazdove profily oblukov)
Martyk:
Dakujem za uprasnenie. Bohuzial uz nemam cas tu s tebou kecat a zaoberat a tymi vecami, uz mam fajront. Ale niekedy (v podnelokdopoludnia) si mozeme na tu temu pokect. Prajem prijemny vikend!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF
Stary most - kokos sak jak ja, tak aj dalsi tu uz nejaky cas piseme o tom, ze elektricky cez Stary most by bolo to NAJLEPSIE riesenie - lepsie ako cez most Kosicka ! Kosicka je pasé, treba s ateraz zamerat na Stary most. Prestavba - ano - dokonca by bolo fajn keby vyzerala ako pisal Riko, cize povodny tvar s oblukom. POtesili by sa nostalgici a stary prespuraci (co som aj ja) a potesili by sa DVOJNASOBNE, keby cez ten most sla aj elektricka. Myslim, ze modernych mostov budeme mat v BA uz teraz pomerne dost, patrilo by sa mat aj nejaky historicky a tym by ROZHODNE mal byt Stary most. O vyhodnosti elinoveho napojenia nan som uz pisal a niet o tom asi pochyb.
Btw. posobim na Stavebnej fakutle a tak ci chcete, ci nie mam informacie o moznostiach priamo od odbornikov. Ak sa teda spytam. No a na niektore veci sa zvyknem pytat - na Stary most som sa pytal asi pred rokom aj daco a mozem skusit znova, ale vela sa asi nazorovo nezmenilo. Katedra dopravnych stavieb ma celkom dobre kapacity...