Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 6222 #123569:
No na právnikov nemám žiaden kontakt a pravdu povediac stačí mi len po e-maily sa nejakého spýtať či fakt patrí DPB pod zúženú informačnú povinnosť. Práve prezerám aj stránky oad.sk, viaiuris.sk a changenet.sk, ktoré pomáhajú napr. aj s dosiahnutím toho čo je podstatou infozákonu. ?
Reakcia na: Ámos #123570:
mne je hlavne divné to, že ako "sa" zrazu "našli" peniaze a z tendra za 170 mil. bol za 400 😉 btw. ten prvý tender museli zrušiť, keďže nikto nesplnil onú podmienku... a v druhom tendri neboli dvaja?
Reakcia na: MiroBA #123560:
? na Ukrajinu? Tam nepôjde nikto lebo EÚ zavelí, že tam nikto nepôjde do štátu čo drží s Ruskom ako Bielorusko. Určite keď Juščenko padne tak sa tam dosadí dakto politicky prijateľný pre Rusko než pre EÚ, takže ohrnutý nos nad Ukrajinou ostane riadne dlho... To skôr pôjdu závody do Rumuska a Bulharska, kde neni vplyv nežiadúcich krajín význačný tak ako v BLR a UKR (tam bude). Česi mali vždy schopné firmy na výrobu dopravných prostriedkov. U nás to ako tak boli ZŤS v Dubnici n. Váhom a TS Martin, kde sa vyrábali lokomotívy (napr. 702,časť 725,726,735,771 a 771.8) a vojenská technika aj myslím. Ešte sa nám podarilo splodiť rušeň radu 755 a potom "malého a veľkého somára" 773 a 774. Prvý zdochol úplne, to je zabudnutá vec a "somáre" nedosahujú vôbec kvality Čmeliakov (770 a 771), za ktoré majú byť ako náhrada, takže tak to všetko u nás vyzerá... ?
Reakcia na: Valec #123540:
Siemens ide stavať semafory?
Reakcia na: S499.1023 #123534:
dovoľujem si ťa opraviť, resp. dodať, že tie stránky ako si písal som si tiež čítal ale niesú jediné... takže ja počúvam názory zo všetkých strán. Každopádne prečo nikto nevystúpi z EÚ je zrejmé. Nechce byť mimo "spoločnosť", mimo výhod a pod. Čo si písal o pracovnej sile, tak Čína je lacná, ale zamestnanci zahraničných firiem na Slovensku neodstávajú určite toľko čo zamestanci tých istých na západe, takže sme drahí?
Reakcia na: kecho #123567:
a nie je ti divne, ze v prvom tendri boli dvaja uchadzaci. Tender zrusili, lebo ponukana cena bola ovela vyssia ako sa ocakavalo. Behom par dni bol vyhlaseny druhy tender na sumu, okolo ktorej sa tocil ten prvy tender a nasiel sa vitaz. Naco bol dobry ten druhy tender, ked aj tak kupili busy za sumu, ktoru ponukali vyrobcovia v prvom tendri.
Reakcia na: luky133 #123565:
no jasne poznas pravnikov alebo ti mozem dat nejake cisla na kamaratov co su pravnici ak chces
Reakcia na: kecho #123567:
Ad. nová CSS - mňa už niečo takéto v BA vôbec neprekvapuje...
Reakcia na: Valec #123540:
kristejezisis, oni to myslia vazne? to aky potentat tam vbyva, ze nedokaze vyliezt z vedlajsej?
Re #123547 Ámos: tam aspon nebola podmienka taka ocividna (do 11m) a "nakup nizkopodlaznych vozov pre mestsku a medzimestsku dopravu a autoskolu" neskoncil kupou vysokopodlaznych vozov a do 12m tendra sa tusim prihlasil aj niekto iny (man?)
Reakcia na: luky133 #123565:
Poslal by si mi to rozhodnutie na mail pod nickom? Lebo mňa tiež pri jednej žiadosti odbili rozhodnutím, ktoré urobila neoprávnená osoba a rovnako bolo podľa mňa nezákonné aj z obsahovej stránky. ?
Reakcia na: 6222 #123538:
Podľa zákona mám 15 dní od doručenia rozhodnutia možnosť sa odvolať kde budem argumentovať prečo nie je pravda to čo napísali. Zvažujem, že sa odvolám, ale nie som si úplne istý. Keď sa to tak vezme nemám čo stratiť len získať, ale tento krok už prekonzultujem s niekým kompetentným. ?
Reakcia na: MiroBA #123563:
tak potom su dva problemy: peniaze a vedenie DPB a mesta ?
Reakcia na: 6222 #123562:

Ja si skorej myslím keby mal záhradník milóny navyše tak by tie peniaze rýchlo "zdúchli" mimo toho rozpočtu.
Ono sa to aj v našom meste tak robí -mňa zaujíma kde sú tie peniaze za tie všetky pozemky, budovy čo sa tu za tie roky predali. Napríklad ma veľmi zaujíma na čo sa použili tie peniaze z predaja PKO, alebo Vydrice?
Boboha, to nemôže podnikať priamo mesto??? Kľudne oni mohli si požičať od nejakej banky (keď sa ešte dalo pred krízou ) a sami vystavať aj celú Vydricu aj celé Twin city a rovnoko to prenajať ako to robia tie žraločie skupiny. Tie peniaze ktoré zhrabáva napr. J&T za prenájom obchodných priestorov pre seba mohlo ísť do mestkého rozpočtu -výsledok by bol jasný okamžite by boli peniaze na najnovšie autobusy aj na električky hoci a Combino.
Lenže nie, tu sa muselo všetko predať -za5,50 a ešte z tých 5,50 sa dobre kde kto napakoval aj táto KDHacka garnitúra.
Na toto sa viem dobre jedovať.
Tak to tu vyzerá ako vyzerá aj mestkou dopravou...
Reakcia na: MiroBA #123561:
mas absolutnu pravdu hlavne s tym tunelom a vlastne vo vsetkom ale nieco robia vsetko tu je len o peniazoch, si myslis keby mal zahradnik milony eur navyse v rozpocte nekupili by sa elektricky, nezrekonstruoval by sa tunel skor, neboli by nove solo trolejbusy a tak by som mohol menovat desiatky veci.....
Reakcia na: 6222 #123559:

Veľmi sa toho teda v doprave nerobí, aj keď voľačo je to psovimucha. Jeden z kladov je napriklad trolejbusy NA Dlhé Diely ale aj to je taký "nedorobok". To je už taký problé normálne to napojiť na zvyšok siete? Pár drátov...Njo samo...niečo to stojí, ale návratnosť nákladov by určite bola -to pretahovanie 15TRky niečo tiež stojí, koľko penazí sa vyhádzalo za pokazené agregáty 25tiek atd...
Možno ešte by som zaradil rekonštrukciu Obchodnej a Kapucínskej ulice -len tiež pri tej príležitosti sa mal jednoznačne zrekonštruvať i tunel.
Ja ale vidím, žial viacej negatív. Kupovovanie morálne zastaralých električiek K2S, ktoré sú nie len, že u nás ale pomály aj na Ukrajne zastaralé -aj v Kijeve jazdí čiast. nízkopodlažná KT3UA.
Totálne celkovo zanedbaná preferencia MHD -ved áut stále pribúda pretože jazda autom je stále výhodnejšia ako MHD -treba zaviesť mýto do centra.
Ďalej neskutočné meškanie spistenia BID -už pomály pred rokom(!!!) to malo byť.
Neskutočné meškanie vybudovania nosneho dopr. systému v Petržalke -meškanie min 25. rokov.
Odfláknutá rekonštrukcia záhradníckej, meškanie dodávky kĺbových autobusov -to čo ma teraz napadlo a určite ešte i v mnohom dalšom údržba vozidiel atd...
Reakcia na: Kakke #123519:
K tej EU, ja som voľakedy bol tiež dosť skeptik či kritik EU. Je to do určitej miery tak trocha možno diktát -lebo darmo veľké krajiny majú vždy moc. Ale až tak čierne to už v poslednej dobe nevidím. Však aj SR sa dá považovať za už plnohodnotného člena , žial čo do EU rozhodne stále nepatrí je nátura Slovenského národa.
No kedže je toto fórum o doprave -dotknem sa hlavne dopravy. Už na ČR je možnosť vidieť že nielen dopravné prostriedky dovážajú ale aj majú export aspoň do krajín býv. východného bloku. -napr. Inekon DPO produkty Trolejbus trolino do pobaltských krajín (tuším aj Vilnius neviem teraz z voleja). Potom Škoda 16T do mesta Vratislav.
Skorej ešte lepší príklad je Poľsko ktoré autobusmi Solaris dobýva pomály celú EU -i také krajiny ako Švajčiarsko, či Nemecko - konkrétne Berlín. Síce je pravda, že tieto autobusy majú súčiastky zväčša vyrobené "západnými" firmami. No konečná finalizácia je v Poľsku. Zdroj lacnej pracovnej sily sme boli spočiatku, teraz už ani nie a je otázkou času kedy i tie automobilky od nás zutekájú do dalších novšie prijatých členov či na Ukrajnu a pod.
Reakcia na: MiroBA #123558:
no to little pig city je velmi vystizne ale zasa nemozme sa tvarit ze sa nic nerobi, robi sa ale DPB roky upadal a preto nebude hned na vyslni a to ani nikto nechce hlavne keby bol aspon na polovicu prijatelnou nahradou za automobil ale to bohuzial momentalne nie je
Reakcia na: nickname #123523:

K tomu 'LITTLE BIG CITY' /som začul, že niektorí zahraniční to prezývajú 'LITTLE PIG CITY' -a sa im nečudujem ?
Inak knižný cestovný poriadok jednu dobu robil aj náš dopravný podnik, mám ho ešte doma. Vtedy ho vydal v suvislosti so zavedením prestupnej tarify -len škoda že v tomu už zrejme nepokračoval.
Ono je nafigu v MHD BA skoro všetko...nemáme dosial jedinú ani čiastočne nízkopodlažnú električku, špinavé autobusy, debiliny s dĺžkou platnosti predplatných lístkov...nekryté zastávky aj na uzlových bodoch a to by som mohol pokračovať...
Žial naša MHD značne nezaostáva len za inými hl. Mestami štátov EU (výnimkou môže byť akurát Bulharsko a Rumunsko) ale dokonca aj napr. za Brnom či Ostravou.
A to máš pravdu je to, našim vo všeobecnosti tupým Slovenským národom.
Reakcia na: Kakke #123517:

Tak to som sa aj ja volakedz prevážal aj v elinách z konečnej na konečnú. Napr. i linkou č.5. ? .
Čo sa týka tých lístkov... Neprestupný lístok môžu mať aj v iných mestách, ale aj tak je to podľa mňa kravina - v prestupnom systéme neprestupný lístok aj ked len 15 min. Aj za 15 min. sa dá kľudne prestúpiť. Konkrétne odomňa, zastávku -dve 99inou a na to nadväzuje obyčajne (aspoň má) 93ka a stou som za 12min v meste.
Je to šikanovanie cestujúcich a ešte vačší nezmysel je tá električenka na 30 alebo 90dní. To mohli nechať podľa mesiacov tak mi to krásne vždy vychádzalo koniec platnosti 4dni po výplate. Čo už...
Tie low entry autobusy -ono sú podľa mna hlavne určené pre prímestkú dopravu a mestá kde si plne nízkopodlažné autobusy veľmi nemôžu dovoliť. Ono low-entry umožnuje jednoduchšiu zástavbbu motora a preto je taký voz menej nákladný.
Reakcia na: S499.1023 #123555:
ano ja sa nejdem hadat mas pravdu nesedi to tam ale do tej vybavy sa to hodi

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.