"keď lodiam 60 rokov stačilo mať cca 86 metrov, prečo zrazu chcú 100"
A prečo sa stavia železničný koridor na 160, keď sto rokov stačila stovka? ? Asi sú požiadavky na širšie lodné súpravy...
No, ono to nemusí byť až také nepríťažlivé. Stará linka 133 stála v zápche, pseudoduobusy boli na nafte pomalé a na konci trasy bolo možné prestúpiť len na 70-ku, do Petržalky alebo, rovnako ako už na Molecovej, na električku. Predĺžením k Malej scéne linka získa na atraktívnosti - keď chytíš hore "fleka", je dosť rozdiel vyliezť na Molecovej a pchať sa do preplnených električiek, alebo sedieť v buse, hoci o čosi dlhšie, až do centra a tam napríklad prestúpiť na vyprázdnené električky (11,14).
Preto si myslím, že vyťaženosť linky 133 bude vyššia, než vlani, a že sa na nej dobre uživia aj normálne busy (takže sa obávam, že aj tam nakoniec nasadia Tedomy).
Snaha vysokopostavených nenažraných tu síce je, ale naráža na pomerne mohutný odpor. Je teda šanca, že presun, ktorý by bol maximálnou hlúposťou, neprejde.
Podľa mňa boli hlavným dôvodom úrovňové kríženia a nízka výkonnosť trate (a z toho vyplývajúci nezáujem ČSD udržať trať) - do Rakúska sa vtedy príliš nejazdilo a stačil na to Marchegg (pre mladších - trať do Kittsee bola prerušená) a smerom do Rajky jazdilo málo vlakov - osobáky do Rusoviec boli nahradené autobusmi Č (neskôr 101) a náklady sa ťahali skôr po elektrifikovaných tratiach cez Komárno a Štúrovo. Metro s tým malo pramálo, ak vôbec niečo.
Prvé odôvodnenia stavby tunela zneli tak, že sa skráti čas jazdy vlakov od Žiliny na Viedeň (všetkým dvom vterajším párom:-)) o tuším 45 minút. Lenže drvivá väčšina toho skrátenia sa získa zrušením úvrate na hlavnej. Tunel má mať traťovú rýchlosť 80, čiže rovnako, ako súčasná "vyhliadka". Ak by sa prerobili zhlavia Nového Mesta a ÚNS tak, aby bolo možné ísť cez ne traťovou rýchlosťou (na južnom zhlaví Predmestia by asi muselo zostať 40 kvôli oblúkom), skrátenie času tunelovým variantom by nedosahovalo ani 6 minút. Možno namietnuť, že tunelový variant umožní vedenie vlakov tesne po okraji centra. Ale musia mať tie tri EC zastávku práve na Nivách? Nestačila by Petržalka a Predmestie? Osobáky by mohli byť ukončené na Filiálke a tak by sa priblížili centru dostatočne. Opäť možno namietnuť, že na trase sú tri úrovňové kríženia. Lenže Janoškovu a Riazanskú nahradí predĺžená Tomášikova a tá bude musieť ísť - tunel netunel - mimoúrovňovo (lebo z Predmestia sa po ňu trať pod zem zahrabať nestihne) a o mimoúrovňovej križovatke pri kukurici sa hovorí už dosť dlho. Takže by sme získali o čosi horšie riešenie za zlomok investícií.
Bohužiaľ, súčasné vedenie mesta, neschopné realizovať nosný systém, prinieslo megalomanskému tunelu pridanú hodnotu - bude chrbticou bratislavskej MHD (aspoň podľa ich predstáv).
No k tej prezentácií nových vozidiel DPB. To sa s tým DPB ešte aj takto chváli? ? Ved sú to samé šunty....
Ešte vzhladne vyzerajú tie Tedomy aj to ešte je taká značka riadne neodskúšaná, neosvedčená. A počul som že vraj niektoré staršie Tedomy sú riadne nekvalitne spravené.
Potom tam máme už staré známe hrbáče z úžasnym dizajnom.
To nepotrebuje další komentár.
Dalej minibusy s nekvalitnými dverami a ešte nevhodne navrhnutými.
Čo tam ešte máme...aha naše najlepšie električky
? .No to už dokonca aj na ukrajne sa najde zopár modernejších ? . -Konkrétne napr. typ KT3UA (obdoba K3R) v Kijeve.Tu narážam hlavne na nízkopodlažnosť.
Keby tam stála nová ForCity 15T a vozidlá Mercedes CapaCity a Citaro to hned by to bolo o inom.
Alebo keď tak aspoň 14T alebo VarioLF a s busov Citelisy ale
bo Solarisy.
Ale toto je naozaj hamba. ?
My detto... akurat tu mala vyrast bytovka... vzhladom na prevladajuce problemy s parkovanim (niektori specialisti uz parkuju na chodnikoch a trave) sme im pisali, ze to tu uz bude neunosne...
Samozrejme, hruba stavba uz stoji a v prospektoch stoji "ticha lokalita s mnozstvom parkovacich miest"... ?
A idú ju zrušiť a Hlavní Nádraží presunúť južnejšie, kúsok pod Zvonařku.
Myslím že to Brňáci nespravia, to o tom viem ono to už plánovali pred 30timi rokmi presun celej železničnej trate.
A štastie že k tomu už za socializmu nedošlo, lebo by to bolo s kultúrnotechnického hladiska dosť na škodu. Trať tvorí jeden z prvých viaduktov vo vtedajšom Rakúsko-Uhorsku doteraz dochovaný aj Brnenská buduva Hlav. Nádráží -by som povedal majú jednu z najkrajších staníc akú som videl.
My sme pred 2 rokmi vypísali petíciu, že si neželáme aby akákoľvek stavba vyrástla medzi domami Gessayovej a Osuského ulici na parkovisku pri kotolni. Plánovala sa tam ubytovňa pre sociálne prípady a teraz 2-1,5 roka po sa na to serie a stavia sa tam aj tak. Vtedy sme však boli oboznámení dostatočne skoro aby sa petícia začala, teraz z ničoho nič začali po lúke jazdiť stavebné bagre a tatry... Takže je to v keli. Zas MČ dakomu výhodne nahrala pozemok, mne osobne došla z MÚ odpoveď že stavebné povolenie dostala Spoločnosť pre rozvoj bývania ?
No asi Dejvice. Dávnejšie tu dakto dal na reportáž o tej vozovni z ČT link. Musel by som vidieť foto z vonka či má tie oblúky ponad strechou, ktoré plnia funkciu nosného prvku pre strešnú konštrukciu. Teda ak je to samozrejme ona. Bol tam aj rozhovor so šéfom tej vozovne kde hovoril koľko litrové nádrže majú pre tankovanie autobusov a ostatné veci tam popisoval v číslach.
no vzhladom na to ze v BA su vacsinou vysoke zimne teploty az na par dni tie busy to musia vydrzat ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023