Reakcia na: Ike #122500:
Prvé odôvodnenia stavby tunela zneli tak, že sa skráti čas jazdy vlakov od Žiliny na Viedeň (všetkým dvom vterajším párom:-)) o tuším 45 minút. Lenže drvivá väčšina toho skrátenia sa získa zrušením úvrate na hlavnej. Tunel má mať traťovú rýchlosť 80, čiže rovnako, ako súčasná "vyhliadka". Ak by sa prerobili zhlavia Nového Mesta a ÚNS tak, aby bolo možné ísť cez ne traťovou rýchlosťou (na južnom zhlaví Predmestia by asi muselo zostať 40 kvôli oblúkom), skrátenie času tunelovým variantom by nedosahovalo ani 6 minút. Možno namietnuť, že tunelový variant umožní vedenie vlakov tesne po okraji centra. Ale musia mať tie tri EC zastávku práve na Nivách? Nestačila by Petržalka a Predmestie? Osobáky by mohli byť ukončené na Filiálke a tak by sa priblížili centru dostatočne. Opäť možno namietnuť, že na trase sú tri úrovňové kríženia. Lenže Janoškovu a Riazanskú nahradí predĺžená Tomášikova a tá bude musieť ísť - tunel netunel - mimoúrovňovo (lebo z Predmestia sa po ňu trať pod zem zahrabať nestihne) a o mimoúrovňovej križovatke pri kukurici sa hovorí už dosť dlho. Takže by sme získali o čosi horšie riešenie za zlomok investícií.Bohužiaľ, súčasné vedenie mesta, neschopné realizovať nosný systém, prinieslo megalomanskému tunelu pridanú hodnotu - bude chrbticou bratislavskej MHD (aspoň podľa ich predstáv).
MiroBA
Myslím že to Brňáci nespravia, to o tom viem ono to už plánovali pred 30timi rokmi presun celej železničnej trate.
A štastie že k tomu už za socializmu nedošlo, lebo by to bolo s kultúrnotechnického hladiska dosť na škodu. Trať tvorí jeden z prvých viaduktov vo vtedajšom Rakúsko-Uhorsku doteraz dochovaný aj Brnenská buduva Hlav. Nádráží -by som povedal majú jednu z najkrajších staníc akú som videl.