Ad TGV: Prvy prototyp (alebo prva seria?) TGV vraj mala nezavisly pohon - nejaku turbinu s elektrickym prenosom vykonu, dalsie uz boli zavisle s polopantografmi. Ale to mam len znacne nepotvrdene info z nejakej "popularno-naucnej" literatury, co som cital v detstve, takze sa mozem mylit.
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
Turbo
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.