#12141> Na vykazovanie výkonov sa používajú vozokilometre (vzkm = každý vozeň v súprave sa počíta extra) a vlakokilometre (vlkm = počíta sa celá súprava iba raz). Takže ak by sme nahradili na jedenástke kačice súpravami 2xT3 alebo 2xT6, vlakokilometre by sa nezmenili, avšak vozokilometre by vzrástli dvojnásobne. Prevádzkové výkazy sa, pochopiteľne, vypĺňajú pre celú súpravu, preto sa volajú VLAKOPIS (u autobusov to znie nezmyselne, ale asi sa to udomácnilo kvôli jednotnosti).
Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
Turbo
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.