Ad TGV: Prvy prototyp (alebo prva seria?) TGV vraj mala nezavisly pohon - nejaku turbinu s elektrickym prenosom vykonu, dalsie uz boli zavisle s polopantografmi. Ale to mam len znacne nepotvrdene info z nejakej "popularno-naucnej" literatury, co som cital v detstve, takze sa mozem mylit.
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
Juro
Skoda ze tieto veci (ale aj mnohe ine) nie su ujednotene a brani to plynulemu prejazdu vozidiel vramci Europy.
Z: Este vecsi zazitok pre mna bola navsteva stanice Haute-Picardie, kde vacsina TGV len prechadza (smer Lille, GB, B, NL). Zistil som ze vlak iduci rychlostou cca.300 km/h sa fotit neda. Nie ze by bola zavierka pomala, ale mozog a prsty nestihali.