#12141> Na vykazovanie výkonov sa používajú vozokilometre (vzkm = každý vozeň v súprave sa počíta extra) a vlakokilometre (vlkm = počíta sa celá súprava iba raz). Takže ak by sme nahradili na jedenástke kačice súpravami 2xT3 alebo 2xT6, vlakokilometre by sa nezmenili, avšak vozokilometre by vzrástli dvojnásobne. Prevádzkové výkazy sa, pochopiteľne, vypĺňajú pre celú súpravu, preto sa volajú VLAKOPIS (u autobusov to znie nezmyselne, ale asi sa to udomácnilo kvôli jednotnosti).
Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
Juro
Skoda ze tieto veci (ale aj mnohe ine) nie su ujednotene a brani to plynulemu prejazdu vozidiel vramci Europy.
Z: Este vecsi zazitok pre mna bola navsteva stanice Haute-Picardie, kde vacsina TGV len prechadza (smer Lille, GB, B, NL). Zistil som ze vlak iduci rychlostou cca.300 km/h sa fotit neda. Nie ze by bola zavierka pomala, ale mozog a prsty nestihali.