Este sa vratim k informovaniu cestujucej verejnosti v BA o cestovnych poriadkoch. Neziadam zverejnenie databazy, nechcem ani povolenie automatickeho downloadovania...
Pytam sa len jedno: PRECO v Bratislave neexistuje knizny cestovny poriadok pre cestujucich?
(To som ozaj zvedavy, preco to nejde zrealizovat).
TUrbo: ved pisem ze rozne normy. Jednak ako ty pises sirka, ale aj pritlak, iny profil, atd.
Skoda ze tieto veci (ale aj mnohe ine) nie su ujednotene a brani to plynulemu prejazdu vozidiel vramci Europy.
Z: Este vecsi zazitok pre mna bola navsteva stanice Haute-Picardie, kde vacsina TGV len prechadza (smer Lille, GB, B, NL). Zistil som ze vlak iduci rychlostou cca.300 km/h sa fotit neda. Nie ze by bola zavierka pomala, ale mozog a prsty nestihali.
Obdobie socializmu bolo poznacene nestastnymi zasahmi do historickych centier nasich miest. Nebolo to tak len v BA, ale aj v KE, PO a mnohych dalsich (ak nie vsetkych)...
Osobne ani nemam nic proti "socialistickemu realizmu" - bol to vyraz doby - ale ked si prezeram stare fotografie napr. svojho mesta, skoro placem... Nahradenie historickych budov takymi hnusnymi "kockami" je neodpustitelne.
Preto sa mi pozdava myslienka budovania replik. Iste, nikdy to celu ranu nezaceli (ved Staromestsku ul. predsa nikto nezrusi), ale aspon tam, kde to ide, bolo by to prospesne.
doplnok:
Samozrejme sa to tyka iba viacsystemovych masin. Neskusajte dvihnut brko na laminake ked ste pod 3000 V js. To iste plati o Bobine ktora sa nahodou ocitne pod 25 000 V 50 Hz. Alebo persing pod 15 000 V 16 2/3 Hz.
Jazda s oboma typmi TGV bola pre mna obrovsky zazitok-najväcsiu rychlost na dlhych usekoch dosahoval cca. 270 km/h Nasiel sa tam jeden chlapik, ktory sa pri ovela nizsej rychlosti vlaku pokusil otvorit okno-bolo to ako vybuch-obrovsky hukot Pritom ked sa minali dve supravy v tej 270 km rychlosti, neboto to takmer ani poznat TGV ma vnutorne usporiadanie na sposob kabiny lietadla, je klimatizovany a nastupiste ma presne oznacenie, kde pristanu jednotlive dvere tej-ktorej casti supravy-uzasne :o)
Juro:
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.
Z: TGV (teda tie co som videl) - ma polopantografy.
Presne ako pises - u vlakov sa to vola pantograf. Niektore lokomotivy - ktore jazdia vo viacerych statoch mozu mat aj pre kazdy system alebo normu zvlast pantograf.
Hmm...ono u vlakov asi tiez hovorime o pantografe...ano? Matne si spominam, ze francuzsky rychlovlak TGV (oba typy) ma asi polpantograf...musim si vo svojom archive pohladat obrazky
Btw., v roku 1895 kez zacali v BA jazdit tramvaje, tak prve mali tiez tycovy zberac. Ale nebol ako dnesne. Miesto botky s uhlikovou vlozkou mal hore kladku. Bol to dost nedokonaly system a rychlo ho nahradil lyrovy zberac. Potom sa doslo na to ze aj pantograf to dokaze a ma aj lepsiu pritlakovu charakteristiku. Potom prisli do mody polpantografy, ich charakteristika je este lepsie, preto s s oblubou pouzivaju. Napr. vo Viedni maju aj stare Dueweagy polpantografy a va BA ich maju vsetky T6A5.
Ahojme Zelam vsetkym prispievatelom i pouzivatelom imhd.sk a tiez clenom Klubu PMHaRD, nech im novy rok prinesie to najlepsie, co zivot moze ponuknut. Prajem vsetko dobre
Bon-Cu:
Ja do takej ohavnej budovy dobrovolne nevstupim. Taka hnusna budova ma mat v sebe nejake umenie??? Ja som ani nevedel ze to je SNG predtym nez to spomenuli v mediach. Ja som si vzdy myslel ze to je nejaka teplaren alebo basa. To je vskutku prisera...
J:
Ak rozbehnes peticiu tak sa velmi rad podpisem.
Btw., ja nemam nic proti modernej architekture. Ale musi byt robena s citom pre danu lokalitu. To sa vsak napr. o novom baraku na Hodzovom nam. povedat neda. Ale napriklad medzi redutou a SND je taky maly fialovo - ruzovy domcek. Je to perfektne sklbenie modernej a starej architektury. Mne sa paci. Na Staromestskej by som bol za repliky domov co tam stali, aj synagogy (ale iba v pripade ze si ju ziadia azcvakaju). V podhradi by mi nevadila moderna architektura, ale v ziadnom pripade bloky budov alebo obludy ako na Hodzovom nam. To urcite nie.
deko - ja som v stredu prveho cakal na posledny nocak (501) v DNV asi 40 minut a nebol som sam
Turbo - Len preto ze je tam jedno odporne premostenei to vobec neni skareda budova...prave naopak, keby sa to odstranilo aspon by bolo z dunaja na co pozerat...
A to fakt si nebol v SNG??? ..dost sila..bratislavcan, to ako keby si nikdy nebol na hrade..sakris..
J: To je dost zaujimava informacia, ze komunisti si urobili fotodokumentaciu kazdeho zburaneho domu. To som nevedel. Ak to je ale tak, stalo by za uvahu sa tym mozno zaoberat. Ako pises... v pripade ze by bola dokumentacia, mohli by sa aspon repliky postavit. Myslim, zeby to stalo za to. V Starom meste je psotavenych uz viac replik a zvonka su celkom pekne (interieri su uz prisposobene dobe - posuvacie dvere na elektriku, klima, atd., ale exterier je podstatny). takto by sa mozno mohlo vybudovat aj podhradie - Zuckermandel. Myslim, ze archiv konecne navstivim - sam sa zaujimam o staru Bratislavu viac nez o MHD mozno, takze okrem toho, ze tam podtrebujem nieco osobne asi sa budem informovat aj na tu dokumentaciu.
Je to cool myslienka, trebalo by s anou zaoberat. Rikovi som uz spominal, zeby nebolo mozno odveci zalozit nejaky klub ludi co sa zaujimaju o historiu mesta (hlavne z architektonickeho hladiska) - mozno nejaka obdoba IMHD - a stretnut sa, priniest nejake knihy, fotky (ja mam co priniest) a pokecat. Tentokrat mozno nie o MHD, ale o meste.
Toz... tolko moj navrh, tentoraz uz aj verejne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimir
Pytam sa len jedno: PRECO v Bratislave neexistuje knizny cestovny poriadok pre cestujucich?
(To som ozaj zvedavy, preco to nejde zrealizovat).