Ad TGV: Prvy prototyp (alebo prva seria?) TGV vraj mala nezavisly pohon - nejaku turbinu s elektrickym prenosom vykonu, dalsie uz boli zavisle s polopantografmi. Ale to mam len znacne nepotvrdene info z nejakej "popularno-naucnej" literatury, co som cital v detstve, takze sa mozem mylit.
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...)
Vladimir
Osobne ani nemam nic proti "socialistickemu realizmu" - bol to vyraz doby - ale ked si prezeram stare fotografie napr. svojho mesta, skoro placem... Nahradenie historickych budov takymi hnusnymi "kockami" je neodpustitelne.
Preto sa mi pozdava myslienka budovania replik. Iste, nikdy to celu ranu nezaceli (ved Staromestsku ul. predsa nikto nezrusi), ale aspon tam, kde to ide, bolo by to prospesne.