ak by ste nahodou kolegovi dusoftovi posielali nieco 1000vs1435, poprosil by som aj mne na mgrisak-at-orangemail.sk, stacia i linky
Dakujem.
PS co obnasa prestavba vozidla? len vymena podvozka? (uvazujem v suvislosti s textom o 7901+7902 o skusani v prahe na 1435mm... inak som uplny laik :)))
Dakujem.
PS co obnasa prestavba vozidla? len vymena podvozka? (uvazujem v suvislosti s textom o 7901+7902 o skusani v prahe na 1435mm... inak som uplny laik :)))
Turbo
Nie, vsak ja mam Karosu rad. Strasne raaad. Nic proti znacke nemam, ale proti produktom ktore nesu jej meno - konkretne Slintyhnisy a serble B9xx.
d3k0, Vladimir #11879:
Presne o tom to je. Na zivotnost a stav autobusu vyrazne vplyva faktor pretazenosti. V Bratislave su vozy plne na 150 percent, ak nie viac. Vozidla trpia, ukaze sa to na nich v podobe prasknutych nosnych casti - Karosy B 741 v okoli klbu, rozbiteho interieru - pozname prepadnute sedadla s Karos, etc... Bohuzial, na Karosach je to vidno najviac. Vezmime si SOR-y. Ked dosli tak zacali vozit linky ktore sa nezrusia iba preto, lebo by do tej-ktorej oblasti uz nic nejazdilo. Teda vozili viac kubikov vzduchu ako cestujucich. Ukazalo sa to aj na ich stave - nic im nie je. Ale teraz sa zacali vypravovat aj do Lamaca, odtial idu natrieskane (aspon v spicke) a skor ci neskor na to doplati technicky ako aj esteticky stav vozidla. Nic proti Karose, keby vozila vzduch, resp. keby bola obsadena tak max. na 80 %, tak by to boli velmi dobre autobusy (teda keby bola aj nejaka udrzba). Ale bohuzial, v Bratislave sa jazdi s obsaditelnostou 150 % a Karosy na to nie su dimenzovane. Stare Ikarusy 280 su hrdzave, zhnite, ale zrataj6te si aky vykon podali! Podali minimalne taky isty ako totalne zhnite Karosy B 741 alebo este vacsi! V ziadnom Ikaruse 280 som sa nestretol s tym, ze by sa bocnica voci podlahe pohybovala hore - dolu 10 cm. V Karose to vidim stale. Alebo: V 280 som nezazil aby sa sustavne nezatvarali dvere, vcera som isiel nocnikom 501, karosa B 741 - tretie dvere, zadne kridlo - vobec sa nezatvorilo, ostalo asi 2 cm od bocnice. Vzduch stale fucal, ale dvere nic. Ked som vysupovat na Novoveskej, tak som rucne tie dvere pritlacil ako ich zatvaral. Zaver: Keby bola Karosa lepsie konstruovana (nosny ram) a aj predimenzovana tak by bola dobrym autobusom, ale taka aka je je pre Bratislavu nevhodna. To plati o Rade 7xx aj 9xx, lebo je to sice nove, ale v podstate rovnaky serbel.
Este taka poznamka na zaver: Ikarusy 435 premavaju od roku 1996, napriklad 2800. K dnesnemu dnu ma 6 rokov, coskoro bude uz siedmy rok premavat. Pri porovnani so 6 rocnou Karosou (napr. 2320) vobec nezaostava a dovolim si tvrdit ze je lepsi (ciste subjektivny nazor). Preco? Lebo uz aj na poslednej serii B 741 sa zacinaju objavovat klasicke Karosacke problemy - sedadla, podlaha, tuhost ramu pri jazde cez jamy.
Vladimir #11880:
Pouzijem tvoj citat:
...vodic sa o svoje pridelene vozidlo stara viac ako o ine, hlasi kazdu, aj najmensiu poruchu, ktora je v dielnach okamzite odstranena...
Hehe, porucha bude v dielnach okamzite odstranena..., ehm, dovoilm si tvrdit ze tomu tak nie je.
Spectre #11887:
Mozem dolnit?
1435:
- vysoke naklady na prestavbu (iba 11 mld. Sk vozidla, trate su dalsie miliardy...)
KLF #11892:
Podla mna to auto nie je lacnejsie, je iba ako si sam pisal - pohodlnejsie.