Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: gardener #113262:
Urcite ich neodstrani, ale urcite ich zmierni. Ak by mal klbak mensiu kapacitu o 10 osob tak na takej 21tke to za hodinu špičky spravi o 120 osob vyssiu kapacitu. To je ako keby si nasadil o 15m voz naviac. Skutocne mas pocit, ze to nepomoze???
Jednoducho klbovy SOR je dlhsi a teda ma vacsiu kapacitu, ma viac dveri=rychlejsia vymena cestujucich a teda su to dva plusy, ktore konkurencia nedokaze prekonat. Jedine vozidlami CapaCity a MAN ma tiez nejaky dlhsi voz, ale to si aj riadne priplatis.
Dnes sa SOR javi pre DPB ako najlepsia volba. MHD nie je o dizajne a ci sa nam bus lubi alebo nie. MHD je o kapacite, intervaloch, spolahlivosti a nakladovosti dopravy.
Reakcia na: Ámos #113259:
Ako v mojich konštrukciách?

Nič by sa nestalo keby sa namiesto SOR kúpil klbák s kapacitou menšiou o 10 až 15 ľudí. Určite nie si tak naivný a nemyslíš si, že klbák čo má o 10 až 15 ľudí väčšiu kapacitu odstráni tlačenice v autobusoch. Podstata bola, je a bude vždy v prístupe k obnove vozového parku, dopĺňanie počtu vozidiel, údržba na takej úrovni aby autobus mohol kedykoľvek zasiahnúť do premávky a nestál opäť po oprave za týždeň alebo nečakal kým sa nad ním údržbári zľutujú a opravia ho. Tá "väčšia" kapacita a prepočty na metre sú neoklamateľné, však fakty ale tlačenice to neodstráni pokiaľ sa nebudú linky posilňovať aj lepšími intervalmi okrem kapacity autobusov.
Reakcia na: N/A #113253:
Aha ? Takze spolocnost J&T, inak aj Jakabovic&Tkáč, ktorej vlastníkmi sú dvaja Bratislavčania, chodili do školy na Groslingovu, po neuspechu v Cechach sa vratili naspat do Bratislavy. ? Neuveritelne.
Reakcia na: gardener #113257:
Preco by som sa na vozidla nemal pozerat cez dlzku a kapacitu? Ak klbovy SOR aj Citaro budu stat trebars 10 mega tak viem, že pri SORe za rovnaku cenu dostanem vacsiu kapacitu. Ci o klbakoch mame uvazovat len tym sposobom, aby to vyhovovalo v tvojich konstrukciach???
Reakcia na: S499.1023 #113243:
Vraj sa dačo plánuje na oživenie TAM BUS a vraj aj Ikarus chystá comeback. Ale neviem či to sú len domienky, alebo naozaj sa to niekto chystá postaviť na nohy?
Reakcia na: Ámos #113230:
Klbák ako klbák, nemôžeš na ne pozerať len skrz dĺžku a kapacitu. Dĺžka napríklad ovplyvňuje určite "spratnosť" vozidla do zákrut alebo tam kde sú tesnejšie pomery. Keď môžu inde žiť s Citelismi, Manmi a pod., tak BA by si tiež zvykla a museli by sa podľa toho aj intervaly možno trocha nastaviť, tie mimochodom na určitých linkách treba posilniť aj tak. Keď už sa spomenuli Many, tak ma napadlo, že Bratislava má záložnú dopravu komfortnejšiu než dopravu s vozidlami DP.
Reakcia na: N/A #113254:
skor by som povedal ze tych 14 rokov mas ty
Reakcia na: N/A #113252:
aku licenciu? 18m SORy idu dodavať do jedneho slovenskeho mesta.
Reakcia na: m@rtin #113228:
Ako krásne sa bavíte a bavíš o niečom čo som nepovedal.Prečítaj si ešte raz čo som napísal a zistíš,že tam nie je nič o tom,že SOR NEUSPEL.Aj ty máš 14 rokov?fakt,že nečítate noviny a sedíte len u počítača a potom nie nadarmo sa takým hovorí počítačový maniaci!Pre mňa tupci.Bolo to v Bratislavských novinách a na internete.Tak veľa šťastia....
Reakcia na: Ámos #113230:
Chytáš sa za slovíčka ja som nepovedal,že sor neuspel ale,že tá J&T v čechách neuspela.Asi si rozumovo 14 ročný a navyše ma bavíš ty sám a len krútim nad tebou hlavu a nad ostatnými podobnými k tebe.:-))))))
Reakcia na: Ámos #113236:
V podstate máš pravdu ale to je vizitka cestujúcich a potom DPB.Pravidlá cestujúcej verejnosti sú vylepené v interiéry autobusu a sú následovné:do vozidla sa nemá nastupovať v montérkach(špinavých alebo mastných) a už vôbec nie v oblečení v akom sú bezdomovci!Keby sa mala nejaká panička alebo pán sťažovať,že má špinavé nohavice alebo šaty od špinavých,mastných sedadiel tak by od nášho dpb nič nevysúdili ako v iných krajinách.Čo sa týka tých 18 m Sorov tak pokiaľ viem ešte nedostali licenciu a navyše nevyrobili 100ks CNG a 200ks naftových čo je v požiadavkách v tendry.
Reakcia na: bwd #113250:
ráno som išiel z Meidlingu L59A, vodič prišiel na konečnú, do odchodu mal ešte päť minút, vypol motor, ľudia vystúpili, nechal samozrejme otvorené dvere a kto chcel, tak nastúpil. Ako obyčajne.
Reakcia na: Ámos #113248:
"...bez do toho dokonaleho Rakuska..."

Som tu. A čo má byť?
Reakcia na: Ámos #113248:
"Co ma s nastavenim semaforov DPB?"

Kto hovorí o nastavení semaforu? Ja hovorím o bezohľadnosti vodičov DPB, ktorí odchádzajú zo zastávky aj keď vedia, že o pár metrov majú červenú a budú na nej čakať aj vyše minúty, pričom by zatiaľ mohli ešte nastupovať cestujúci. Tak, ako je to v civilizovaných krajinách bežné.
Reakcia na: bwd #113247:
SIEG H***, bez do toho dokonaleho Rakuska ? (volby ukazali kým Rakusania stale su) Som rad, ze uz s nami nemas nic spolocne ak sa priznavas k tomu narodu a citis sa ako Rakusan!

A k tomu semaforu na Hodzovom. Co ma s nastavenim semaforov DPB? Ak chces pomenovavat problemy, tak to rob spravne. To ako funguju semafory je zalezitostou magistratu a Siemens. (Mimochodom tiez z toho dokonaleho zapadu)
Reakcia na: ivanbuto #113245:
"Hej, verejenosť sa proti tomtuto vôbec nebúri."

Problém je v tom, že slovenská verejnosť sa búri len vtedy, keď sa nájde niekto, kto sa búri a sťažuje sa. Ako napríklad tu: http://tinyurl.com/4coyvh
Reakcia na: S499.1023 #113243:
Nie mali. Oni sa predsa v BA aj kompletizovali.
Reakcia na: eripmav #113207:
Hej, verejenosť sa proti tomtuto vôbec nebúri. Možno časť príčiny je aj v tom, že vlastne sa o tom ani raz nepísalo v novinách. O Molecovej sa písalo, ale kedy si dal nejaký novinár námahu naštudovať si problematiku MHD a napísať aj niečo kritické?

A napokon, Kadnár je stále presvedčený, že vybrané riešenie je najlepšie. To vypovedá ale viac o Kadnárovi ako o vybranom riešení...
Reakcia na: m@rtin #113228:
opäť musím napísať môj názor, a ten je taký, že radšej treba kúpiť autobusy odskúšané a spoľahlivé, keďže ide o veľkú sériu. Ak sa nové SORy odskúšajú napríklad v Nitre v menšej sérii a budú rovnako spoľahlivé, nevidím dôvod, aby sa v ďalšom tendri do Bratislavy nekúpili.

"a páteřní tramvajovou dopravu provozovat 100% vysokopodlažními vozidly, je čudné nebo potěmkioidní."
Áno, s tou tramvajovou dopravou máš pravdu. Keďže je to náš nosný systém, nízkopodlažné vozidlá by mali byť samozrejmosťou. Lenže v určitých reláciách sú v BA aj autobusy nosným systémom, napríklad celá Petržalka, Devínska Nová Ves a pod. takže nevidím dôvod, prečo nekúpiť aj na autobusové linky kvalitné nízkopodlažné vozidlá.
Investície do NP električiek by mali prebiehať súčasne s obnovou autobusov, nie na ich úkor..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.