Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vedel by mi niekto povedať k tejto fotke ako sa osvedčili Solarisy na linke 32 v kopcovitom teréne Dlháčov? http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=34801&idt=u&idg=3012&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Reakcia na: Ondro #109033:
Nezaregistroval som, kde si spomenul tie dva najrozšírenejšie modely, mohol by si ich zopakovať?
Svetelné toky nepoznám, predpokladám, že u xenónov budú vyššie (inak by ich nevymýšľali, žáááno?) ale opakujem, že kvôli bodu tri to nie je relevantné.
Mimochodom, myslíš, že ak by tvoja teória bola pravdou, tak by boli schválené?
Reakcia na: S499.1023 #109030:
ee, myslim ze mam este doma odlozeny casopis Auto motor a sport z r.98, kde sa tato tema rozoberala. Boli auta ktore to nemali, 2 najrozsirenejsie modely som spomenul, obycajne to mali spickove vybavy niektorych modelov strednej triedy s cenou zlahka pod melon. Vtedy tam bola aj velka debata ohladom oslnovania. Co sa tyka tvojich troch bodov:
1) To je len o dovod naviac na ktory som zabudol, preco to teoreticky moze viac oslnovat.
2) Mas pravdu, vies ho porovnat?
3) To je pravda len vtedy ak je to tak, ze s tou lepsou geometriou mi v zakrute a pri hrbolcoch ani na okamih nezasvietia do oci. Tym nechcem povedat, ze oslnenie od hlupo nastavenych halogenov je mensie zlo.
Reakcia na: Ámos #109019:
Ja som takym siel.. Dokonca zadarmo kedze pan taxikar si nezapol taxameter 😃
Reakcia na: Jezo #109015:
Idioti.
Reakcia na: Ondro #109028:
Tých prvých áut s xenónmi je veľmi málo a aj tak si myslím, že automatická regulácia sklonu je povinná od úplného začiatku.
Tvoja teória o oslňovaní má veľa medzier, len v skratke:
1) Xenóny majú 35 W, lebo je to výbojka s podstatne vyššou účinnosťou.
2) Ak už, tak relevantný by bol svetelný tok a nie výkon.
3) Podstatná je GEOMETRIA rozloženia osvetlenia, nie výkon ani svetelný tok. A geometriu majú projektorové svetlomety rádovo lepšiu, ako paraboly.
Reakcia na: kecho #108968:
tak pre piatich sa daju objednat aj vacsie taxiky typu vw sharan a podobne... a ked idete 4 tak je to pohoda...
Reakcia na: S499.1023 #109011:
60/55, nepotrebujem si odrovnat elektroinstalaciu v aute (v manuali varuje pred tym vyrobca, asi ma neklame) a ako som uz spominal, nerad oslnujem protiiducich. Co sa tyka toho automatickeho sklonu, na velmi vela autach asi nefunguje alebo su prerobene na kolene lebo im akosi nefunguje, popripade sa ten sklon nastavi tak ze ma to oslni... mimochodom prve auta do ktorych to montovali to nemali. A xenony nemaju nahodou schvaleny vyssi vykon ako halogeny? Lebo ak hej tak cela tvoja argumentacia je postavena na hlavu, v tom pripade budu VZDY oslnovat viac.
Reakcia na: S499.1023 #109016:
to je pekne, ale nie vzdy to funguje 100%-ne a vtedy je to velmi zle....
Reakcia na: novacik #109021:
Na každej normálnej trati máš rozchod v oblúku o niečo širší. Dokonca aj na Balogu. S drevenými pražcami to nie je problém, na betónových si musíš pomôcť inými fígľami, ako spomínal S499.1023.
Reakcia na: Ámos #109019:
V BA jazdila (neviem, či ešte jazdí) jedna Multipla a tá má 6 miest, takže bez vodiča 5.
Reakcia na: autobusar12 #109023:
klikni na ľavej strane na ikonu "vozidlá" a potom už tam nájdeš... ?
nema niekto vystrihovacky bratislavskych elektriciek
surne ?
Reakcia na: novacik #109021:
Pri rebrových podkladniciach, ktoré sa v Bratislave používajú, je možné meniť rozchod otáčaním podkladnice (jednej alebo oboch) pre rozšírenie rozchodu v oblúkoch. Pri bratislavskej údržbe by sa dalo veriť aj tomu, že sú podkladnice pootáčané nesprávne.
Keď sa trať Tunel - Karldorf rekonštruovala, reklamoval som hneď na začiatku koľajnice, nezohnuté až do konca a zvárané nezohnutými koncami k sebe (v akomsi plátku typu Depokontakt bol k tomu dokonca článok "Odovzdali sme dielo vysokej technickej kvality a úrovne"). Odpoveďou bolo "električky si to vyjazdia". Dielo vysokej technickej kvality a úrovne dnes vyzerá tak, že reťazovka bola znesená kvôli neschopnosti Para Melody Boys ju udržiavať a nahradená závesom s prídavným lanom, kde visí trolej ako šnúra na bielizeň, keďže rozteč stĺpov je pre tento typ záves príliš veľká, postŕhané zberače sa radšej ani nepočítajú a údržba vrchného vedenia falšuje štatistiky, aby nebolo vidno, akú hovädzinu vymysleli, na zvršku vysokej technickej kvality a úrovne bolo už nepočítane výkoľají (kedysi bol populárny oblúk pri Riviére, dnes zasa nábrežie), gumokovové priecestia sa rozpadávajú, zámková dlažba vypadáva...
Oproti tomu Rača a Vajnorská pri tej totálnej neúdržbe držia slušne.
Reakcia na: Majo #108981:
Len tak na okraj....pozastavím sa pri poslednej vete Tvojho príspevku : "....že ten, čo to staval, nevedel správne odmerať rozchod a koľajnice boli umiestnené na pražce s nejakými odchýlkami...". Môžeš mi vysvetliť, ako si predstavuješ ovplyvnenie rozchodu počas výstavby trate, ak má daná trať zvršok S 49 / SB 8 B a podvaly majú otvory pre vrtule (pre uchytenie podkladníc) už dané z výrobného závodu? Dokážem si predstaviť odchýľku od predpísaného rozchodu z dôvodu súbehu nepriaznivých výrobných tolerancií jednotlivých konštrukčných častí zvršku, t. j. podval (otvory pre vrtule) + podkladnica + koľajnica, ale inú odchýľku si predstaviť neviem. Vieš mi to objasniť, ako si to myslel?
nema niekto vystrihovacky bratislavskych elektriciek ?
surne ?
Reakcia na: S499.1023 #109017:
V BA su viac ako 5miestne auta u taxikov raritou. Osobne som nevidel este ani jedno. No myslim, ze aspon jedno bude ? (statistika)
Reakcia na: Valec #108970:
Predpokladám, že taký dopravca je platcom DPH, čiže vratku DPH si uplatňuje automaticky...
Reakcia na: kecho #108968:
Oni existujú aj viac ako päťmiestne autá (rôzne tie C4 Grand ****sso, Zafiry a pod.) a neviem ako v BA, ale vo svete sa v taxislužbe dosť používajú.
Reakcia na: Ondro #108962:
Auto s xenónmi (od výrobcu, nie nejaká obskúrna tuzérska prestavba, za ktoré by som trhal ruky) má automatickú reguláciu sklonu svetlometov, takže na kopčeku oslňuje MENEJ ako auto s heligónmi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.