Všetko čo som spomenul sa zmeniť dá, vrátane toho, že sme limitovanÍ fyzikou, jej zákonitosťami i Marcellloom.
Chceš mi povedať, že čiastkové opatrenia vďaka ktorým by šlo ušetriť nemalých 8-14 min. vlastne nejdú spraviť?
Ak chceme zmeniť rýchlosť, nemusíme zmeniť vozy za rýchlodrážne, nemusíme mať nové vozy, pretože vozy Tatra majú najvyššiu cestovnú rýchlosť 65 km/h, pričom vytiahnu aj viac.
Táto rýchlosť sa dá v niektorých úsekoch dosiahnuť už teraz.
Rekonštrukcie tratí a zmiernenie polomeru oblúkov, túto rýchlosť by umožnili, na ďalších úsekoch.
Ak chceme zmeniť rýchlosť, musíme zmeniť organizáciu dopravy na radiálach - samozrejme - veď o tom hovorím. O zmene organizácii dopravy v prospech električiek.
A teraz na druhý bod "To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme."
Okrem toho, že musia existovať nejaké plány (na všetko čo máš zakreslené v ÚP tiež nemáš naplánované financovanie a pod.), je možné opatrenia realizovať čiastkovo a lacnejšie.
K veci:
- na Karloveskej a Račianskej radiále je preferencia električiek z väčšej časti vybudovaná. Zabezpečené AKO, KTO za KOLKO.
- prestupný uzol Vazovova je v pláne.
- rekonštrukcia tunela i ostatných tratí. Zabezpečené AKO, KTO, za KOLKO.
- zmena prednosti v jazde v Rači nestojí nič.
- Takže jediné náklady ktorými je treba sa vlastne zaoberať a ktoré nie sú zabezpečené, sú tie sprosté zastávky.
Ale
Marcelllooo zas povedal ako zas niečo nejde. Nič nové, typický postoj toho, kto nemá záujem robiť niečo v prospech dopravy nielen v Petržalke, ale i vo Zvyšku Mesta.
Čo sa týka sľučky, nemusíš mať info potvrdené, pretože to, kam DPB povedie električkové vlaky nie je vec Dopravoprojektu, ani Marcelllaaa, ale vec mesta, Dopravného podniku a potrieb ľudí.
Priprava projektu = uz existujucu zamer NS MHD: Janikvo Dvor - Safarikovo namestie. Ziadne nove financne nakllady nie su nutne.
Stavebne konanie je v rezii magistratu mesta BA ako specialneho stavebneho uradu, co by bolo nech by bol navrhovatel ktokolvek iny a urobi presne tie iste ukony. Cize zase ziadne nove financne naklady nie su nutne.
A ten pomer je co som povedal: mesto zaplati a zorganizuje Safko - Bosakovu, ZSR zrealizuje trat cez Petrzalku. Projektova dokumentacia sa vyuzije ta, co je hotova a co si uviedol ako link v dalsom prispevku...
Re #100258 tr3mp: Ked si pozorne precitas, tak toto linkovanie (nech je akekolvek) prisiello ako podklad z magistratu, ktoru oni len spominaju (lebo musia). Ked si vsak pozries riesenie - uvidis slucku a ukoncenie na Safku... Ja som navrh toho risenia videl (zhodou okolnosti vcera poobede).
To je prave jeden z tych aspektov, ktore pomenuvam ako velke rizika: nejasnost a mlzenie okolo toho, co sa vlastne presne ide robit.
Tak to je, s prepáčením riadna somarina. Ako môžeš povedať že sa KO neoplatí, keď si neporovnal náklady na výstavbu? Nehovoriac o tom, že KO bezpečnejši ako CSS.
Tunel pod Karpatmi podla mna dopravne neriesi takmer nic, ale trat cez Patronku ano. K tebou vymenovanym vyhodam este dodam moznost vybudovat prestupny uzol RegioBus + CityTram pre linky SL smer Zahorie.
Je prilis pomala. Vsetko sa zmenit neda. Sme limitovany minimalne fyzikou a jej zakonitostami.
Chceme zmenit rychlost - potom musime prebudovat minimalne celu CMO. Chceme zmenit rychlost - potom musime upravit organizaciu dopravy na radialach. Chceme zmenit rychlost - potom musime vozne vymenit za rychlodrazne.
To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme.
Re #100248 intony: Ohladom slucky mam ine info, ale kedze ho nemam zatial potvrdene, nebudem sa k tomu vyjadrovat.
Re #100249 Ike: Ja nie som projektant, aby som tu projektoval a navrhoval trat a hned aj rozmiestnenie zastavok. Na to su tu ini. Boli predstavene dva projekty: elektricka do Petrzalky a vlak cez Petrzalku. Po zhodnoteni a analyze som dospel k zaveru aky som tu prezentoval. Dokonca sme zasli dalej a s odbornikmi na organizaciu dopravy sme vymysleli model trolejbusovej dopravy. Aj ten vsak musi byt rozpracovany odbornikmi.
A znovu - emocionalne vnimanie, ze "znevazujem elektricku" je nemiestne. Konkretne pomenuvam rizika a slabiny projektu, ktory ma ist cez Petrzalku. Ak by sa ta elektricka riesila len trosku inak, bol by som prvy co ju podpori.
Re #100251 Emo: Samozrejme - pocity su totizto vzdy reakciou na prezitu skusenost.
Pocity vsak nie su a ani nemaju podkladom pre projektovanie.
Re #100252 eripmav: Ja ti poviem preco to tak je: Lebo niekto si na magistrate nerobi svoju robotu tak akoby mal.
Re #100255 eripmav: Presne tato demagogia sa zneuziva podla potreby. Ale demokracia nie je len o zvoleni si diktatora na styri roky, ale o neustalej ucasti vsetkych na sprave veci verejnych.
Dolezite vsak je najme to, ze realizovany projekt je parametricky aj kvalitativne horsi nez ten, co primator sluboval.
Re #100256 eripmav: Financovanie je vsak urcujuci faktor - financie su totiz prostriedkom reealizacie.
A kedze su moznosti mesta minimalne, tak aj projekt elektrickyje tak degradovany, ze z neho ostalo zle riesenie. Dopravne aj urbanisticky aj ekonomicky. Poviem na rovinu: V Petrzalke sa ide realizovat oploteny vykop s holou tratou. S nejasnou predstavou o dokonceni...
"Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis..."
Plus v príspevku #100239 píšeš:
"Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie."
V kapitole Zaťaženie siete a návrh linkovania MHD na strane 73 je návrh linkovania električiek:
Linka 6 Janíkov dvor - ŽST Nové Mesto
Linka 7 Janíkov dvor - ŽST Vinohrady
Linka 12 Janíkov dvor - Dúbravka
Linka 14 Janíkov dvor - Ružinov
Linka 15 Janíkov dvor - Hlavná stanica
Linkovanie MHD v tomto dokumente je podľa mňa navrhnuté zle, každopádne však svedčí o tom, že sa od začiatku uvažuje s vedením električkových liniek z Petržalky do celého mesta a nie s ich ukončením na Šafárikovom námestí, ako tvrdíš Ty. ?
jedine problemy ake ma elektricka su FINANCNE. Take podfinancovanie mesta Bratislava ake je, to je nehoraznost! Idu miliardy na dialnice, desiatky miliard(!), miliardy na zeleznicne koridory... a na dopravu v meste absolutne nic, nejake stovky milionov... chyba je v prerozdelovani verejnych zdrojov, inak by tu uz davno bol riadny kolajovy nosny system hromadnej dopravy.
vidis... Durkovsky vyhral volby vdaka elektricke - volici rozhodli, zial smola pre teba, o tom je demokracia, co sa niekomu nepaci ale vacsina ludi a odbornikov povazuje za dobre, to sa v demokracii realizuje...
Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis...
Poviem ti teraz moj sukromny nazor: Durkovsky potreboval vyhrat volby. Vymyslel si, okrem ineho, projekt elektricky do Petrzalky. Vec principialne dobra a krasna ak je dobre naplanovana a zrealizovana. Prospesna, ked sa dobre urobi. Medilalne to prezentoval ako jeden svoj zamer. Preto sa marketingovo prezentuje, ako to bude perfisne supisne urobene. Mnohi mu uverili. ALE: Z kadzeho sna prichadza vytriezvenie. Financne, technicke atd. Ked sa zacalo s technickym rozpracovanim sna, zistilo sa, ze to nejde tak ako sa ovodne predstavovalo. Tak sa vymyslel takyto variant ten sa tlaci. Co na tom, ze nebude ani taky dobry, ani taky pekny a ani taky prospesny. Ved ludia stale veria tomu snu. A ked sa to zacne realizovat, uz to nikto nezastavi. A uz bude neskoro nieco s tym urobit...
"Ako si povedal, v dnesnej dobe internetu zrejme bude vsetko na webe. Nemalo by ti teda robit problem pozadovane materialy niekde vydolovat."
Vidím, že sa snažíš vyhnúť odpovedi, ako je to len možné. Ten materiál, ktorý nechceš citovať, ale sa len naň odvolávaš bez toho, aby si čo i len spomenul jeho názov (čo je podľa mňa hanba pre človeka, ktorý má ukončené vysokoškolské vzdelanie) sa volá MEMORANDUM o spoločnom postupe v príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Hlavného mesta SR Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej koľajovej dopravy a železničnej koľajovej dopravy, k dispozícii je tu http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=4012875
O úseku Bosákova - Janíkov dvor v ňom hovorí bod 2:
"V úseku Bosákova ulica – Janíkov Dvor sa vybuduje združená investícia Železníc Slovenskej republiky a Hlavného mesta SR Bratislavy ako duálny systém rozchodu 1000 mm a 1435 mm. Príprava a realizácia združenej investície bude nasledovná:
Príprava združenej investície, vrátane projektu a stavebného povolenia bude zabezpečená z úrovne Hlavného mesta SR Bratislavy na jeho náklady. Realizácia združenej investície bude v pomere dohody medzi Hlavným mestom SR Bratislavou a Železnicami Slovenskej republiky (s ukončením do roku 2010 v prvej etape)."
V príspevku #100241 však píšeš:
"Mesto plati usek Safko-Bosakova spolu s rekonstrukciou Stareho mosta a prepojenie trati. Ak by tato cast odpadla, mesto by neplatilo nic (teda len rekonstrukciu Stareho mosta ale o 300 mil. lacnejsie nez s upravou pre elinu)."
Takže memorandum hovorí o tom, že mesto bude platiť prípravu združenej investície, vrátane projektu a stavebného povolenia + časť nákladov (presný pomer v memorande dohodnutý nie je, bude upresnený v budúcnosti). Ty tvrdíš, že mesto na tomto úseku neplatí nič. Tebou odkazovaný dokument Ťa usvedčuje z omylu (pevne verím, že to nie je úmyselné klamstvo). ?
Čakám na záplavu cudzích výrazov a bravúrne kľučkovanie z Tvojej strany ako odpoveď ?
Ty to nemozes mysliet vazne... KDE CHCES ROBIT TIE BUS PRUHY??? Povies konkretne miesto??? mna naozaj zaraza preco uz na kazdej uluci nie su bus pruhy ked je to take jednoduche a naklady su priam nulove... Preco uz davno taka sancova, nema bus pruh, stefanikova, nam. 1. maja, nabrezie, novy most, stary most (tu sa urobi bus pruh obzvlast jednoducho ? ), namesti slobody, vazovova, kramare... ze su vsetci taky hlupaci a nevedia ake je to jednoduche a beznakladove spravit bus pruh, proste len nastiekas ciary a mas, ze... aha a este troleje natiahnes...
je rozdiel mat viziu, napad, navrh a je rozdiel mat riesenie, nepodlozene a prskat jed na kazdeho,kto je proti. Ked budem mat cas, ochotne vypracujem aj schemu. Ty mas radoby riesenie, si radoby odbornik, no kecas tu sprostosti,degradujes diskusiu a sam si nepredlozil Konkretne riesenie/viziu (schema so zastavkami,trasovanie troleybusov). Jedine co robis je ze hyperbolicky a nepravdivo znevazujes elinu. Mimochodom, nie som ekonom,ale ako moze byt trolejbus+vlak lacnejsi ako elina, nechapem.
Apropo elina a safko, intony ti uz vysvetlil. Ale co si nam este neobjasnil,aj keby sa na safku prestupovalo, z tvojho nadvlaku sa nebude?
Ak chces byt odvsadial vsade, kup si auto
Ja upozorňujem, že môže. Je príliš pomalá? To všetko sa dá zmeniť. Ale ako sa hovorí, kde nie je voľa, tam nie je cesta ? Marcelovi teda iba stačí konštatovanie, že je príliš pomalá ?
-
Milý mestotvorný Holub Marcel. Súčasná cestovná doba A z Dúbravky do Rače predstavuje 53 min. Počas poslednej cesty sme stratili zbytočným stánim na semafóroch a dávaním prednsti v jazde autám cca 8 min. a 30 sek. (pritom nezarátal som státie na CSS Molecova a Račianske mýto)
Ak odpočítam týchto 8 minút od 53, vchádza mi jazdná doba 45 min., čo je chronometráž linky 5 počas Silvestrovskej noci.
Vybudovanie prestupnej zastávky na Radlinského, s prípadným zastavovaním aj autobusovej linky 94 na hrane, by predstavovali ďalšie sekundy dole.
Zmena zastávok Voz. Krasňany, Nový záhon, Dolné Krčace, Horné Krčace, Karlova Ves na znamenie, prípadne zastavovanie iba jednej linky predstavuje ďalšie zníženie.
Optimalizácia niektorých ďalších zastávok (napr. Alexyho-Drobného, Jurigovo nám.-Segnerova) by znamenala opäť zníženie cestovného času.
Vybudovanie mimoúrovnových krížnení v niektorých miestach (Molecova, Račianske mýto, Pionierska) pri prinieslo ďalšie zrýchlenie.
Rekonštrukcia tunela umožní zvýšenie rýchlosti.
Zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti pre električky v niektorých úsekoch na 60 km/h.
Zmenšenie polomeru oblúkov.
Výsledkom by bolo výrazné zníženie cestovného času, hodného NDS. ? ty organizátor protielektričkového odboja.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav