Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #100241:
Slučku by si si mohol dať ty, lebo takú kravinu som nezadrel ani ja ešte ? ?
Reakcia na: Marcelllooo #100239:
To kedy vznikol tak tupý plán? Od roku 2000 sa píše v BA novinách ako sa električka z Petržky napojí na ostatné trate a zrazu nie? Alebo to je zas jeden z tvojich návrhov aby električka opäť dopadla horšie v porovnaní s tvojím vlakom? Nechcel by si rovno duálnu trať stredom Petržalky a aby po nej premával aj tvoj milovaný trolejbus?! ? Kde je podľa teba električka vyhovujúca?
Reakcia na: Marcelllooo #100228:
Ukáž mi kde keď sa rozširovala cesta tak sa spravil bus pruh? Nárežie? Ani náhodou! ?
Reakcia na: tr3mp #100240:
Mesto plati usek Safko-Bosakova spolu s rekonstrukciou Stareho mosta a prepojenie trati. Ak by tato cast odpadla, mesto by neplatilo nic (teda len rekonstrukciu Stareho mosta ale o 300 mil. lacnejsie nez s upravou pre elinu).

Ako si povedal, v dnesnej dobe internetu zrejme bude vsetko na webe. Nemalo by ti teda robit problem pozadovane materialy niekde vydolovat.

Citaj co som napisal, nie co v tom (chces) vidiet ty. Skusim teda preformulovat na zrozumitelnejsiu info: Trat z Petrzalky sa ma koncit na Safku a premavka petrzalskej elektricku tu skonci a nebude pokracovat dalej v existujucej elektrickovej sieti. Pre tieto ucely ma byt vybudovana slucka Sturova - Nam. L. Stura - Nabrezie.
Reakcia na: Marcelllooo #100238:
"Einsteinova - Janikov dvor - zdruzena investicia mesto a MDPT. Trat by mal financovat statny rozpocet."

Čo investuje do trate mesto, keď tvrdíš, že financovať ju bude štátny rozpočet?

V dnešnej dobe internetu bude ten materiál určite aj na webe. Vieš mi naň dať link + odkaz na stranu, kde sa to píše?

Re #100239 Marcelllooo: "Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti."

Z informácie, že trať má končiť na šafku, nevyplýva, že sa "nemá ďalej pokračovať v električkovej sieti" (čo podľa teba vôbec táto slovná konštrukcia znamená 🙂 ). Trať končí na Šafárikovom nám. preto, lebo sa tam pripája na existujúcu sieť električkových tratí.
Reakcia na: tr3mp #100237:
Este jedna perlicka: Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie.
Reakcia na: tr3mp #100237:
Einsteinova - Janikov dvor - zdruzena investicia mesto a MDPT. Trat by mal financovat statny rozpocet.

Infozdroj: Materialy o zdruzenej investicii.
Reakcia na: Marcelllooo #100236:
"Financovanie je zo statneho rozpoctu a EU fondov. "

Aj na úsek Einsteinova - Janíkov dvor (popri Jantárovej ceste)? Môžeš, prosím, uviesť zdroj tejto informácie? ?
Reakcia na: tr3mp #100229:
Financovanie je zo statneho rozpoctu a EU fondov.

Presna projektova dikumentacia sa bude spracuvat - vychodiskovy odhad nakladov je tych 8mld, co sa pouzil pre polozapusteny variant elektricky. Presnejsia predstava zatial nie je.

Re #100230 Ike:
1. Ano
2. Dopravna politika je komplexny subor programov a projektov. Zvladnutie IAD a preferencia MHD by mala byt jednym z nich. Treba postupovat synchronizovane a nie parcialne.
3. Nie su to porovnatelne projekty co sa tyka absolutnej vysky nakladov. V pomere vykon/cena je vsak lahky vlak vyhodnejsi.
4. Ano.

Poznamka: Akym sposobom elektricka saturuje ake dopravne naroky sirokej cestujucej verejnosti (v Petrzalke) a na zaklade coho to tvrdis? Existuje lepsie riesnie?

Re #100231 Ike: Dopravne navrhy sa overuju DUSkou. Vies aj ty, pre ucely diskusie, uviest podporne argumenty pre svoj navrh? Z akych udajov pri tom vychadzas?

Re #100235 stevo:
Re #100233 hoppusmark01:
Re #100232 AAA:
"Ja si myslim" je domnienka, nazor, nie dopravne relevanta studia ci uvaha. Tu treba rozpracovat v DUSke. Vies pre ucely diskusie uviest podporne argumenty pre svoje domnienky?
podla mna by bola elektrickova trat Dubravka-Patronka-Hl.stanica k prospechu, pretoze
- ked sa nieco stane na starej radiale, dalo by sa nieco odklonit prave tadialto
- kazdy kto nejde do centra a okolia by isiel tadialto, pretoze by sa bud priamo, alebo presupom pri Hl.st. vyhol centru a setril minuty.
Idealne by bolo navrtat do Karpatov elektrickovy tunel a zokruhovat Dubravka-Raca, kde by sa dalo pokracovat elinou cez Vajnory na letisko. Ale to uz som asi velky vizionar ?
Reakcia na: hoppusmark01 #100233:
okrem toho kde by na Patrónke bolo obratisko pre električky? Neviem si to vôbec predstaviť.. A ani obratisko pre t-busy z L34.. A budovať t-busovú trať pre L34 paralelne s električkovou traťou v Dúbravke tiež nie je moc rozumné..
Reakcia na: AAA #100232:
Ale z Patrónky to už je len kúsok do Dúbravky.. Ak by sa už budovala tá trať, tak zakončiť ju na Patrónke by sa moc neoplatilo..
Reakcia na: ivanbuto #100193:
Ja si myslím, že tá električka by stačila po Patrónku, s tým, že tu by končili všetky prímestské SAD linky. Ďalej v trase 34 t-bus do Dúbravky, perspektívne Lamačaskej brány ako doplnková doprava. Do Lamačskej brány by sa mohol aj predĺžiť t-bus z Lamača okolo OD Lamač a popod diaľnicu a vznikol by nám pekný okruh.
Reakcia na: Ike #100230:
aby si netvrdil len ze frflem, ak by bolo na mne, tak by som cely BSK riesil kolajovou dopravou... typ TEZ by mohol nahradit primestsku dopravu a mhd do odlahlejsich casti (DNV, Cunovo - ano, mohol by mat zopar zastavok aj petrzalke)... elinovy typ kolajovej dopravy v CMO, a bus ako doplnok, napr z Pezinka do Limbachu, zo Senca do Turne z DNV do Dubravky...
Reakcia na: Marcelllooo #100228:
ak mozes odpovedz na nasledujuce otazky

1) je podla teba vybudovanie trolejbusov v petrzalke riesenim dopravnej situacie aj s perspektivou do roku 2030?
2) myslis si ze pri rastucom pocte IAD bude trolejbusova doprava dynamicka a rychlejsia?
3) myslis si ze tvoj lahky nadvlak bude lacnejsi ako elektricka?
4) myslis si ze tvojim nadvlakom dokonale uspokojis dochadzkove prudy VACSINY petrzalcanov?

k tvojej poslednej poznamke, cestujuci tu nie su pre elektricku, ale elektricka pre cestujucich...
Reakcia na: Marcelllooo #100228:
Mimochodom, ako je zabezpečené financovanie navrhovanej stavby železničnej trate v Petržalke v úseku Einsteinova - Janíkov dvor (popri Jantárovej ceste)? Koľko bude tento úsek stáť?
Reakcia na: Ámos #100221:
Preto sa obstaravaju technicko-ekonomicke studie, ktore presne vycislia ekonomiku rieseni. Elektricka do Petrzlky vysla na 8 mld. Sk, na ktore mesto nema.

Naklady na trat su objektivne vyssie nez stavba trolejovych vedeni. Nove cesty stavat nie je nutne - vyuziva sa existujuca cestna infrastruktura.

Este by som ta chcel poprosit, tvoje pocity su mozno (pre teba dolezite) ale s odbornou argumentaciou nemaju nic spolocne. Pre diskusie tohoto typu je prave priznacne, ze sa k nim vyjadruju ludia len na zaklade pocitov.

Re #100222 eripmav: 1. Cestna infrastruktura uz existuje. Jedine pripadne investicie (okrem trolejoveho vedenia) by boli do vyhradeneho bus pruhu. Naklady radovo niekolko krat nizsie nez realizacia trate do Petrzalky a poriesi sa tym hne niekolko dopravnych prudov.
2. Ak sa bude rozvoj cestnej siete v Bratislave, tak nie kvoli trolejbusom, ale kvoli objektivnej celkovej dopravnej situcii - zase synergicky efekt a podiel nakladov na trolejbus je len castou celkovych investicnych nakladov. Znovu: vyriesi sa toho ovela viacej nez vyriesi samoucelna elektricka do Petrzalky.

Este by som ta chcel poprosit, tvoje pocity su mozno (pre teba dolezite) ale s odbornou argumentaciou nemaju nic spolocne. Pre diskusie tohoto typu je prave priznacne, ze sa k nim vyjadruju ludia len na zaklade pocitov.

Takze otazky na koniec: Elektricka sa ma v Petrzalke budovat preto, ze to tak citis? Aby sa uspokojilo tvoje emocionalno? Bez ohladu na dorpavnu potrebu, urbanisticko-dopravne riesenie a ekonomiku?

Preco?

Re #100224 Ike: Rovnako ja mozem povedat nasledovne: Ked chce niekto cestovat elektrickou, staci sa doviezt 95 na Safko a moze sa realizovat.
Reakcia na: stevo #100226:
tak ale chcel som aby marcellooo cestoval na urovni ?
Reakcia na: Ike #100224:
a na OSobaky si nezabudol? minule som sa neplanovane doviezol z Pezinoka rovno do Petrzalky nejakym ZR vlakom.
Reakcia na: Ike #100224:
pardon, v TT stoji len Tatran

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.