Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #25406:
Hej, uz vidim, ako sa deti v Petrzalke bavia tak, ze lepiacimi paskami prelepuju fotobunky. Taku fotobunku vlastne staci zaspinit a uz si v pazi. To nie, do nasich podmienok je akakolvek automatika nevhodna a "krizove" situacie (privretie) dokaze podla mna uspokojivo zriesit samotny pohon, len musi byt dobre nastaveny. A v tych filmoch asi skor vidiet laserove snimace, nie klasicke fotobunky -- alebo sa mylim?
galiyosha: Ja som myslel take fotobunky ako majú vo Viedni, teda ktoré registrujú len malí priestor, respektíve pomyselný pásik na ktorý vo filmoch fúkajú cigaretový dym a zrazu ho vidieť. Niečo ako spomínané výťahy. Tie sa predsa zavrú aj keď je výťah plný no automaticky sa otvoria keď sa tam vloží prekážka - noha, vozík, kočík, lyže, sánky, protézy aj zubné,... 🙂 aj bez dotknutia sa dverí či narazení dverí na prekážku.
Reakcia na: J #25404:
Fotobunka je v nasich podmienkach blbost, kamera je draha, Papyr ma pravdu -- bezpecnostne snimace zovretia v dnesnych pohonoch dveri bohate postacuju, ide len o to vhodne ich nastavit.
Martin Fundárek: To sa dá spraviť nejakou fotobunkou, či kamerou to privretie.
Reakcia na: Martin Fundárek #25401:
Ono riziko privretia myslim pri pouziti dnesnych modernych dveri nie je az taky problem, ono ked to narazi na prekazku, tak sa to zas otvori, ako to pozname z vytahov.
Reakcia na: Martin Fundárek #25401:

Riadiace a riadené vozne električiek nájdeš v bežnej praxi napr. na trenčianskoteplických električkách. Akurát je tu problém, že v riadiacom vozidle je tiež potrebné miesto vodiča, čo uberie z kapacitnosti, zvlášť, ak také vozidlo bude len jednosmerné. Trenčianskoteplické električky sú obojsmerné, takže tu to zmysel má.
Reakcia na: Papyr #25384:
S rovnicou o kriminalite súhlasím, platí však ešte jedna: zadný vozeň = slabší výhľad vodiča na dvere = väčšie riziko privretia. Suma sumárum, pre starších ľudí asi nebude nízkopodlažný vlek žiadna veľká výhra. Ale to s tým riadiacim vozňom vpredu je celkom sympatický nápad 🙂.
Reakcia na: simbus #25382:
Klotoida je přechodnice mezi kružnicí a přímkou. Pokud se nemýlím, vzniká odvalováním přímky po kružnici (ale krk na to nedám). Odkazy nemám, mám jen několik málo popsaných papírů ze školy, ale myslím, že google to jistí.
Co sa tyka vyglajzu pri rychlej jazde cez vyhybku, v roku tusim 1977 vbehla Hungaria na hlavnej stanici do 40-kovej vyhybky rychlostou 97 km/h a potom sa cely vlak roztancoval po celom zhlavi. Odvtedy neexistuje ES499.0010.
Reakcia na: S499.1023 #25391:
Ano, ako vravis, asi som to nenapisal celkom presne...
1) samozrejme ze 2. zberac nesmie podhodit, len ta jedna konkretna vyhybka na Radlinskeho je specialna, na nej sa to vraj uz stalo... vraj. Inac plne suhlasim s tym, ze to pravidlo o davani prednosti pri jazde proti hrotu nemalo preco byt zrusene, a ja osobne ho stale dodrziavam, aj ked uz pisane nie je.
2) 🙂 Myslel som to tak, ze bez zavinenia cudzim vodicom (ineho vozu nez toho co vyglajznil) 🙂
S499.1023: Pekne si im to tam napísal a dokonca dvakrát 😉 Aj keď s tebou v podstate súhlasím len pripomeniem, že aj autobus má stále svoje nezastupiteľné miesto v premávke MHD.
Reakcia na: Miki #25373:
Dovolil som si na príslušnom mieste drobný komentár. Nie som veľkým nadšencom pre plynobusy.
I.
Emo
: - ) = 🙂 (bez medzier)
: - ( = 😞 (bez medzier)
Namiesto očí aj ;
Namiesto úst aj D, p, /
namiesto nosa aj o (o ako oko)
Veď si to všetko vyskúšaj.
Reakcia na: Beus #25372:
Len krátko k téme podhodenia:
1) Odkedy sa už ja Bratislava koncom 80. rokov zmohla na blokovanie a svetelnú signalizáciu polohy jazykov výhybky, nemá byť jazda cez prestavovací kontakt 2. zberačom pod prúdom prečo príčinou podhodenia výhybky. Nejaké kxkxtiny v D čosi sú len bohapustý alibizmus, hlavne ak sa v BA zrušilo jedno z mála zmysluplných pravidiel o dávaní prednosti protiidúcim vozidlám vozidlami idúcimi proti hrotu, čo bolo ing. MTMIS zdovodnené vetou "výhybka je taký istý kus koľajnice ako každý iný". Na moj návrh, nech potom zruší aj rýchlostné obmedzenia pri prejazde výhybky, nebolo dodnes zodpovedané.
2) Ak ide niekto rýchle cez výhybku, tak to už nie je výgľajz bez cudzieho zavinenia:-).
I.
Reakcia na: Emo #25389:
Ak mas Mozillu, tak si pravym tlacidlom klikni na dany smajlik, vyber Properties a v polozke Alternate text najdes zadanu kombinaciu znakov. V Internet Exploderi staci nad smajlikom podrzat kurzor mysi.
Reakcia na: Emo #25388:
Mám na mysli kombinácie znakov, samozrejme.
Off - topic, ale: nemohli by ste mi sem napísať kombinácie na jednotlivých smajlíkov (please)? Možno to znie trápne, osúravedlňujem sa za nevedomosť. Vopred vďaka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.