2. fotka je linka 10 na zastávke Zagrebačka ul. MAN Lionś city
3. fotka je linka 60 na na zastávke Zagrebačka ul. Iveco Urbanway
4. fotka je linka 10 na ul. Poljana kneza Trpimira, MAN Lion´s city
5. fotka je odbáčajúca L8 na Zagrebačka ul.
Ja som skôr prekvapený, že aj po 3/4 roku fungovania o existencii NADA verejnosť veľa nevie, nie to ešte o tom, čo je jej úlohou a aké rozhodnutia už urobila.
Štát sa nerozhodne, pretože od 1.1.2024 to má pod palcom rozpočtovka, nad ktorou existuje tzv. Rada objednávateľov (kde sú aj VÚCky aj mestá), ktorá rozhoduje o tom, čo rozpočtovka pustí von.
Logiku to má ako hovoríš, ale ak by štát hypoteticky prípravu projektu tajil (čo je prakticky nemožné) a potom spustil a nachytal ostatných nepripravených, nemal by z toho žiadnu výhodu, bol by to spektakulárny gól do vlastnej brány. Nehovoriac o tom, že toto sleduje EK, ktorej sa na dvojtýždňovej báze posielajú reporty.
Čiže de facto to problém nie je a de jure je to neškodné (ak sa samozrejme bude stíhať, tak sa to opraví).
Skeptický som aj ja, pretože je na to viazaná platba z POO, ktorou sa financujú aj iné rezorty. Našťastie reputačné dno tu dlhodobo hĺbi MŽP
Právne je to tak možno ok, ale je dosť absurdné ak štát niekomu dáva povinnosť niečo akceptovať, ale nepripraví na to podmienky. Čisto hypoteticky ak štát 1.5.2025 rozhodne že od 2.5.2025 to platí, tak dopravca nemá žiaden čas sa na to pripraviť, lebo zákonná povinnosť akceptovať tie lístky už platí.
Zákon ale nikomu nedáva povinnosť tento integrovaný lístok zaviesť. V § 26 sa spomína iba akceptovanie a distribúcia. Ak NADA systém nezavedie, tak dopravcovia a organizátori nemajú čo akceptovať a distribuovať.
Hm, Tatrany do Košíc každú hodinu, to je vcelku slušné. Tiež Považany idú tuším každú hodinu namiesto REXov, ktoré jazdili len do Trenčína. Aj vlaky BA - Nové Mesto - Nitra vyzerajú zaujímavo. Ale vyzerá to tak, že sa rušia IC vlaky. Každopádne ponuka vlakov smer TT vyzerá fajn.
Zákon v tomto prípade nie je kľúčový, pretože ak by aj § 26 bol účinný, neznamená to vôbec nič, ak jednotný lístok nemá okolo seba vybudovanú infraštruktúru. Oveľa problematickejší je Q2/2026, kedy je termín míľniku Plánu obnovy.
810zssk
Nemá to moc relevanciu k BA, ale zaujalo ma že tam píšu o jednotnom celoštátnom lístku od roku 2026. V zákone uvedený termín 1.1.2025 teda už zrejme neplatí.