Poznám situáciu s pozemkami v tej lokalite. Jednak má tá stanica stáť inde ako má pozemky JT a hlavne ide o úplne niečo iné:
Stanica Západ má primárne slúžiť ako stanica pre vysokorýchlostnú trať a ako depo pre Hlavnú stanicu, kde nie je priestor na technické zázemie, čistenie a parkovanie vlakov. Na Hlavnej stanici budú vlaky len zastavovať, ale nebudú tam končiť. Vysokorýchlostné vlaky tam zrejme nebudú ani zastavovať, tie budú stáť len na stanici Západ.
Skúsme si trochu zakonšpirovať.... Čo takto "normalizovať" "medziplán" pre stanicu v Stupave. Vo vhodný moment v budúcnosti by sa mohol projekt stanice v Stupave modifikovať na projekt stanice na pozemkoch J&T medzi Volswagenom a diaľnicou D2.
Ak by to tak bolo, tak by som povedal, že si to chlapci dobre vymysleli a rozmýšľajú strategicky v prospech zhodnocovania svojích investícií.
Podľa situácie... Ak nemeskaju,tak rýchliky zo Žiliny idú o pár minút neskôr, ak mešká expres ide prvý rýchlik... V Považskej je tiež rovnaký príchod a odchod ale už v Púchove čaká rýchlik od Žiliny odchádza XX:10 a expres XX:05
Zhodou okolností som šiel 3 týždne dozadu daným spojením a ponúklo mi to Šarišan lebo je to rýchlejšie v BA a ušetril som aj napriek meškaniu cca 10 minút ..
Dnes som objavil podľa mňa trochu nelogické spojenie na trase Žilina - Bratislava. V nedeľu idú očividne o 17:31 aj o 19:31 dva vlaky súčasne - rýchlik aj expres. Zaujímalo by ma, ako to kreslili a ako by tie vlaky mali ísť v prípade, že by šli oba načas. Išli by celú cestu Žilina - Púchov súbežne vedľa seba (na spriahnutie v Žiline a rozdelenie v Púchove nie je podľa CP čas)? Alebo sa tam automaticky počíta s meškaním jedného z nich?
2. fotka je linka 10 na zastávke Zagrebačka ul. MAN Lionś city
3. fotka je linka 60 na na zastávke Zagrebačka ul. Iveco Urbanway
4. fotka je linka 10 na ul. Poljana kneza Trpimira, MAN Lion´s city
5. fotka je odbáčajúca L8 na Zagrebačka ul.
Ja som skôr prekvapený, že aj po 3/4 roku fungovania o existencii NADA verejnosť veľa nevie, nie to ešte o tom, čo je jej úlohou a aké rozhodnutia už urobila.
Štát sa nerozhodne, pretože od 1.1.2024 to má pod palcom rozpočtovka, nad ktorou existuje tzv. Rada objednávateľov (kde sú aj VÚCky aj mestá), ktorá rozhoduje o tom, čo rozpočtovka pustí von.
Logiku to má ako hovoríš, ale ak by štát hypoteticky prípravu projektu tajil (čo je prakticky nemožné) a potom spustil a nachytal ostatných nepripravených, nemal by z toho žiadnu výhodu, bol by to spektakulárny gól do vlastnej brány. Nehovoriac o tom, že toto sleduje EK, ktorej sa na dvojtýždňovej báze posielajú reporty.
Čiže de facto to problém nie je a de jure je to neškodné (ak sa samozrejme bude stíhať, tak sa to opraví).
Skeptický som aj ja, pretože je na to viazaná platba z POO, ktorou sa financujú aj iné rezorty. Našťastie reputačné dno tu dlhodobo hĺbi MŽP
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.