V zásade nad cez Parndorf asi prakticky naozaj nie je možná, keďže stojí celá tá linka. Najefektívnejšie by sa mi javilo zaviesť plnohodnotnú NAD do Marcheggu (namiesto tých 5 či koľko párov čo je tam denne). Tá nikdy nebola obmedzená a teda nevidím dôvod aby tam viac autobusov nejazdilo - chápem že OBB potrebujú busy inde, ale v bratislavskom regióne sa NADky nezavádzali, takže zo strany ZSSK by snáď niečo zorganizovať išlo.
Druhá možnosť by bol ten Wolfsthal ak by sa s OBB dohodlo nejaké tarifné opatrenie.
Podľa webu OeBB S7 premáva, takže by pre spojenie do Viedne stačila NAD do Wolfsthalu. Otázka ale je, že či sú vôbec nejaké voľné použiteľné autobusy (napr. mohli byť využité na prepravu evakuovaných osôb)
To dáva zmysel, no Viedeň je dosiahnuteľná, preto by som očakával, že sa s tým dopravcovia vyrovnajú nejako lepšie než zastavením premávky, resp. posielaním ľudí cez Břeclav.
Nebude to preto, že diaľkové linky premávajú po diaľnici, ktorá je zjazdná, zatiaľ čo bus namiesto vlaku by musel na miesta, kde to zjazdné nie je? Aj v Rakúsku je dosť zaplaveného.
Pritom mesto je plné adolescentov na bicykli. Ale vážne, to ako sa "buduje" cykloinfraštruktúra v meste na mnohých miestach vyzerá ako sadizmus alebo zlomyseľnosť voči cyklistom, chodcom aj vodičom. Umelo vytvorené nebezpečné situácie, ktoré tieto tri skupiny úmyselne vedú do zbytočného konfliktu. Cyklopruh je ukážkový príklad, ale deje sa to všade.
Zároveň neexistuje žiadna osvetová kampaň Magistrátu, ktorá by verejnosť upozorňovala a už vobec žiadne vynucovanie dopravných pravidiel.
Uvediem príklad: Na Novom moste (most SNP) sú na oboch stranách lávky pre peších, ktoré využívali aj cyklisti. Zničoho nič jednu lávku (tú smerom ku Karlovej Vsi) označili ako cyklocestu a druhú (smerom k Eurovei) ako chodník pre peších. Aj cyklisti aj chodci samozrejme ďalej využívajú obe, pričom chodci často idú po celej šírke, alebo sa fotia a robia neočakávané zmeny smeru. Nie sú tam žiadne dodatočné výrazné tabule, ktoré by cyklistov aj chodcov naviedli na "správnu" stranu a nikdy som tam nevidel Mestskú políciu, ktorá by ľudí usmerňovala. Ak k tomu pridáme bláznov jazdiacich rýchlo na elektrických kolobežkách a upravených elektrických bicykloch, tak máme vzorový príklad, ako niekto vyrobil konfliknú zónu.
Ak by na Magistráte riadil cyklistickú politiku niekto s napojením na ľavicovo anarchisticko marxistické kruhy, neschopný sa uživiť v súkromnej sfére, tak by to vyzeralo takto. Títo ľudia potrebujú spoločenský konflikt, aby mali pracovné miesto hradené z verejných peňazí.
O tom, že to s tou cykloinfraštruktúrou a jej budovaním pokrivkáva, to je realita. Ale zvaľovať jej poddimenzovanosť na psychické problémy mládeže je naozaj za vlasy pritiahnuté. Mládeži yebe v prvom rade zo sociálnych sietí. Svoje urobili aj tie covid obmedzenia, kedy sa stali ešte viac izolovanejší a ešte viac závislí na sociálnych sieťach. Bratislava je jedno z mála miest na Slovensku, kde sú veľké možnosti na bezpečné pestovanie športu v podobe bicykla. Dokázali to aj ročníky, ktoré vyrastali pred rokom 2000, kedy jedinou cyklocestou bola dunajská hrádza. Mňa osobne odchovala v rokoch 1995-2000 v čase puberty. Celé je to len o tom, že dnešná mládež je lenivá, znudená, rozmaznaná a z toho plynú potom aj tie psychické problémy. A hlavne k tej lenivosti ešte prispievajú tie e-haraburdy, kde už človek nemusí vôbec vyvinúť žiadne úsilie, však motor dodá watty. Stačí iba pomaly točiť nohami. Však treba si pestovať tie vybudované špeky.
Tak po tom, čo na Suchom mýte v júli prášili turistom do xichtu, tak CELÝ MESIAC AUGUST tam bola nainštalovaná táto umelecká inštalácia. Napadajú mi dve vysvetlenia:
A) majú sebareflexiu a rozhodli sa neprášiť turistom do xichtu
robí na tom ten istý projektový menedžer, čo na petržalskej električke
Medzitým v Južných Čechách majú takúto pikošku: https://www.jh.cz/filemanager/files/3683575.pdf
V cestovnom poriadku výlučne na letné prázdniny má inak normálne jazdiaca linka len jeden spoj s dvomi zastávkami na okraji mesta o polnoci na štedrý deň.
určite by bolo dobré sa pozrieť, ako Mesto uplatňuje ukladanie zmluvných pokút a ich vymáhanie ako aj spôsob, ktorým rieši uplatňovanie poistných náhrad za ujmy/škody na majetku Mesta či ním vlastnených organizácií/subjektov .... ale asi chcem veľa
810zssk
Druhá možnosť by bol ten Wolfsthal ak by sa s OBB dohodlo nejaké tarifné opatrenie.