A hrbáče majú ešte aj dvere otvárajúce sa von, čo pri plne obsadenom voze v niektorých zastávkach spôsobilo, že sa zapasovali do obrubníku, prípadne v zime do kopy snehu.
Nádrž vozidla SOR BN 9,5 a 10,5 má 140 litrov. Pokiaľ si dobre pamätám, tak už v čase objednávky týchto vozidiel bola na výber aj väčšia nádrž (tuším 200 litrov). Problém nie je ani tak tých samotných 140 litrov ako to, že už pri posledných 20 litroch v nádrži nebolo palivové čerpadlo schopné spoľahlivo nasávať palivo z nádrže a reálne sa stávalo, že v nádrži bolo ešte 15-20 litrov a motor nasal vzduch a zastavil sa. Aj preto vodiči radšej preventívne vozy vymieňali, pretože nie je nič horšie ako ostať v zime bez nafty. Oproti tomu SOR B 9,5 mal nádrž s objemom 180 litrov, takže tam k problémom dochádzalo iba ojedinele (veľké km prebehy, súvislá vrstva snehu na ceste, neúplne dotankované vozidlo predošlý deň a toto všetko súčasne). Samozrejme aj spotreba medzi B a BN je rozdielna, ale veľa závisí od šoféra. Môj osobný rekord je 22,7 l / 100 km s vozidlom 3407 na linke 37 v pracovný deň v zime. Vozidlo malo v tom čase 2 roky.
A nebola najväčšou slabinou BN10.5 malá nádrž? Ak si dobre pamätám, tak to malo cez víkendy problém vyjazdiť celú službu na 20, 28, 53 a často sa musel večer meniť voz, prípadne občas až odťah.
Akože asi nemám so žiadnym autobusom tak bohaté skúsenosti ako s BN10.5 a okrem šialenej blikajúcej elektroniky, praskajúcim poduškám, málo oleja v prevodovke inak nemajú tie autobusy žiadny problém a sú teda stokrát lepšie ako súčasné Citelisy a nemožno im brať za zlé to, že sú LE, lebo sa tak proste objednali vtedy. Citelis nekúri, všetko trieska, pleseň všade, to je totálny odpad, fakt Tedomy sú proti nim o dosť lepšie. Jediné dobré Citelisy sú 1031-1036.
Áno BN majú vzadu vyššiu podlahu ako Citelisy ,ale v prednej časti ju majú rovnako vysokú a bezbariérovú,preto som písal že ľudia ktorý potrebujú nízku podlahu by mali využívať stredné dvere ktoré sú pre nich určené a nie chodiť dozadu a šplhať sa na najvyššie sedadlo v autobuse.Ale bežný cestujúci by nemal mať problém vyšliapať tie 2 schodíky v BN tak isto ako zvládnu ten jeden schodík na sedačku v citelise.
Samozrejme či už BN alebo citelis by mali byť v prvom rade nahradené novými plne nízkopodlažnými vozidlami.Ale kým sa tak stane by podľa mňa bolo lepšie nasadiť zdaľeka komfortnejšie vozidlo aj za cenu vyššej podlahy vzadu.
No neviem, ale tá podlaha v zadnej časti BN je podľa mňa o dosť vyššie ako v Citelisoch (o 3. dverách v BN ani nehovorím...). Citelisy majú uličku nízkopodlažnú, iba sedadlá sú na schodíku a to podľa mňa nie je až taký veľký problém.
A ešte k tej podlahe- BN možno síce majú vysokú zadnú časť ale v čom je citelis iný?Veď v zadnej časti je nízkopodlažná len úzka ulička všetky sedadlá sú na schodíku.Ľudia ktorí potrebujú nízku podlahu alebo sedadlo by mali nastupovať strednými dverami.To že si seniori vyberajú tie najvyššie sedadlá je ich problém.Víjsť hore schodíkmi pri nastupovaní nemôže byť pre bežného mladého cestujúceho problém.Ak by si chcel sadnúť v citelise tak by aj tak musel vyšliapať schod.Starší nech vyźívajú stredné dvere či už v sorke alebo v citelise.
V Presove su z ex-Ba Bn 10.5 ako tak vzhladom na ich vek spokojni - ze maju lepsie jazdne vlastnosti a podla mna su aj pohodlnejsie oproti citelisom (aj ked to je skoro vsetko :D). Zalezi od konkretneho kusu (citelisu) ale niektore su po 10 rokoch prevadzky fakt sroty - ci uz sa bavime o bratislavskych alebo presovskych. Kapacitne nemyslim ze tam je nejaky velky rozdiel.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ikarus31
Samozrejme či už BN alebo citelis by mali byť v prvom rade nahradené novými plne nízkopodlažnými vozidlami.Ale kým sa tak stane by podľa mňa bolo lepšie nasadiť zdaľeka komfortnejšie vozidlo aj za cenu vyššej podlahy vzadu.