Predpokladám že hlásenie na úplne každej zastávke nie je želaný stav, ale je to dané technickým stavom systému ktorý DPB používa (doteraz doplnkové hlásenia neexistovali, aj tie anglické sú natvrdo nahraté do súboru s názvom zastávky, čo spôsobuje celý rad problémov). Čiže buď to mohlo byť nijak, alebo takto, tak sa zvolilo že to bude takto.
Dúfam že sa tomuto niekto v DPB bude venovať a trochu ten systém modernizujú, aby sa dali doplnkové hlásenia časom riešiť zmysluplnejšie a následne aj na viac miestach (napr. na X5 končiacej na Borskej by to mohlo po odchode z MiÚ hlásiť niečo v zmysle "prosím pozor, spoj ide len po zastávku Borská - pre pokračovanie do Dúbravky prestúpte na nasledujúci spoj linky X5"), tak isto potom dojazdy do vozovní, 21 po Pri Sandbergu a podobne.. je toho kopa kde by sa to dalo uplatniť keď to systém umožní
A tie K2S na skrátených spojoch linky 4 to ako zvládajú? Dnes okolo 15.30 som jednou išiel smerom na Nové Mesto a bola dosť plná.
A chválim hlásenie o tom, že daný spoj ide na Nové Mesto (podobne hlásil aj dojazdový spoj linky 9 z Ružinova na Vinohrady), no myslím si, že by to nemuselo nutne hlásiť pri príchode aj odchode z každej zastávky, lebo pri dlhšej ceste to môže začať liezť na nervy.
som si teraz pozeral linka 3+9 má 33 poradí všetky jazdia hlavne ráno či?... to znamená pri intervale 4 minpty by mal mať okruh celý 132 minút, pozeral som jazdné doby ružinov-rača ružinov kde to vychádza okolo 102 minút. interval 4 minúty je iba 1 hodinu. viem že by to bola záťaž na vodičov, ale keby sa pridajú 4 poradia čo boli posilové električky (včera neviem či aj dnes) máme 37 poradí a možno by sa dal dať na tú kritickú hodinu v rači interval 3 minúty
od odchodu 6:19 do 6:47 by som nechal 4 minútový
následne by sa dal dať 3 minútový do cca 7:50 z Rače
a potom od 7:50 do 8:22 zase 4 minútový so spojmi do Vozovne nejakými tak isto aj Ružinov by mal posilnenie
podľa tohto výpočtu by to vyšlo za toto kolo 36 električiek ale boli by iba v tomto kole kratšie prestávky
a este k tomu sedlu a popoludniu:
z marianskej smer raca:
15 ... 46(a) 51(n) 56(X)
16 01(n) 06(a) 11 (n) 16(X) 21(n) 26(a) 31(n) 36(X) 41(n) 46(a) ...
takze rovnako v popoludnajsej spicke dnes, nie kazda druha ale kazda stvrta, raz za 20 minut....
podla cestaku by mala byt ale aj v spicke aspon jedna z troch po sebe iducich nizkopodlazna+klimatizovana
realita z dnesneho rana, L3, odchod z konecnej komisarky:
07 02(n) 06(a) 10(n) 14(n) 18(a) 22(n) 26(X) 30(n) 34(n) 38(a) 42(n) 46(X) 50(n) 54(n) 59(a)
08 04(n) 09(X) 14(n) 16V(a) 19(a) 24(n) 29(a) 34(n) 36V(a) 39(a) 44(n) 49(a) 54(n) 59(a)
... (v zatvorke nizkopodlaznost vozidla podla realnej vypravy - n=nie, a=ano, X=nedodrzana garancia nizkopodlaznosti)
takze realne intervaly medzi nizkopodlaznymi klimatizovanymi vozidlami na racianskej v case 7-9 boli
8-12-20-21-
17(len po vazovovu)/20-10-7(len po vazovovu)/10-10-10
takze v case medzi 7:20 - 8:20 sa boli vykonane 3 oficialne garantovane nizkopodlazne spoje vozidlami vysokopodlaznymi neklimatizovanymi, takze interval medzi nizkopodlazakmi bol v spicke na urovni 20 minut.....
pokrok oproti povodnemu cestaku, kde chodila nizkopodlazna L3 kazdych 8 minut (a vdaka uvratovej konecnej v petrzalke nehrozilo ani omylom zeby tam doslo volaco ine...)
z pohladu cestujuceho na racianskej radiale sme sa kvalitou cestovania teda vratili o peknych par rokov spat.....
a to nehovorim o natreskoch vo vozidlach bez ohladu na typ....
Oproti tebe sa asi taká zem s liatym betónom, prípadne zámkovou dlažbou, zdvihla a vyzerá to na poriadnu šlehu. Akokoľvek boli tieto komentáre myslené, len si dovolím upozorniť, že sa nachádzame v roku 2019 a nie 1989 a jazdia nám tu nízkopodlažné električky, ktoré majú byť vypravené na určité spoje. A oni tam vypravené nie sú. A to je problém.
Domnievam sa, že toto nemusím nikomu vysvetľovať. Len som si to dovolil poznamenať.
Dnes som videl na elektronickej tabuli na Blumentali pri L9 cielovu zastavku Nam. SNP. Nemalo by tam byt Kamenne nam? Inak je to tak teraz, ze ked su okruzne jazdy, alebo tie meniace (3 a 9), tak uz pred prijazdom na konecnu ukazuje novu cielovu zastavku? Cize 4 uz pri ceste na Most SNP ukazuje smer Zlate piesky alebo 9 vychadzajuc z Obchodnej ukazuje Racu? Dik
Viliam22