Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #162997:
Nie, vo Viedni padá iný sneh a majú iné pneumatiky a iné fyzikálne vlastnosti a zákony.
Mňa seriózne zaujíma ako snehovú kalamitu autobusy (aj električky) zvládajú v susednej Viedni. Boli ste tam niekto počas sneženia? Zostáva Kahlenberg bez obsluhy?
SOR NB18 sa dá nadvihnúť tiež, ako aj NB12, BN9.5, 10.5, B9.5.
Reply on: Mike #162992:
Neviem síce, ako bratislavské, ale košické Solarisy sa tiež vedia nadvihnúť. Mne sa skôr nezdá, že by to nemali autobusy od SOR...
keď už je tu reč o kĺbových a sólo vozidlách, ako je to s pohonom trojnápravového vozidla (autobus, trolejbus)? Čo je lepšie, pohon strednej nápravy či zadnej z hľadiska jazdy napr. do kopca alebo pri dnešných poveternostných podmienkach? Ikarus 280 mal napr. hnaciu strednú nápravu a myslím že na snehu nemal nejaké väčšie problémy???
Reply on: S499.1023 #162978:
A solo to zvladne? Lebo dnes ich tam niekolko stalo tiez.
Reply on: irizar #162991:
Nadvihnúť sa určite dal aj tedom a ešte určite aj niečo iné NP premávajúce v BA, tušim solaris?
Reply on: Samco13 #162989:
Jednak ano, Volvo aj MAN maju viac priestoru a dvak ich Nori, Rakusania a Svajciari kupuju s funkciou, ktora umoznuje autobus este pridvihnut. SORky nic podobne nemaju, aspon nie tie ktore som videl.
A Nori pouzivaju prevazne low-entry busy.
Reply on: Samco13 #162989:
Pouč Irizara, ako to robia v Nórsku ? ? ? .
Reply on: irizar #162969:
V norsku ich nasadzuju aj na nizkopodlazne autobusy aj na 15m aj na 12m, klby koli snehu moc nepouzivaju. neverim ze na Mane alebo Volve je vela priestoru na retaze, pouzivaju tzv. klatiky na nich sa ich ucia nasadzovat.
Reply on: Mike #162979:
V takomto prípade zaviesť bus kyvadlovku z Patrónky na stanicu s kraťasmi. Detto Mudronku v trase Kolárko-Patrónka.
Reply on: CePo #162914:
už ich asi bolia ruky, tak vyslali do mesta toto ? ? ? ? ? ?
Reply on: Osky #162976:
Neviem, či sa náhodou nejednalo o vodiča, známeho pod prezývkou "učiteľ", neskôr aj pracovníka ODI.
Reply on: S499.1023 #162980:
? ? ?
Reply on: Osky #162976:
áno, toto bol extrémny prípad, viď moje komenty pri tej fotke, osobne som to nezažil, bol som vtedy na vojne...
Reply on: Mike #162973:
ale určite nie pri každom trošku väčšom snežení, tento rok 2x nasnežilo = 2x kalamita v MHD ?
Reply on: Mike #162939:
Možno by pre začiatok stačilo tie kopce miesto nepríčetného solenia sypať štrkom.
Na Prazskej este stale stoji jeden trolejbus (dojazdova 201 z rana) a robi zapchu. To nikto nemoze ten trolejbus odviezt tie 3 zastavky do vozovne?
Reply on: Mike #162979:
Nechci tu odo mňa, aby som tu cez mobil robil krízový plán. Aj tá 212 by sa dala pretrhnúť na plackovitú a kopcovitú časť. Na Mliekárenskej sa klobása pri troche opatrnosti otočí a v dlhodobejšej perspektíve by som nechal projektanta a toho, kto to schválil, aby to prerobili. 4,5 platu plus nejaký ten rok bez prémií by to aspoň čiastočne zaplatili.
Reply on: S499.1023 #162978:
kĺby jazdiaci cez kopce:
204 a 207 - obe po 7 vozov - spolu 14
212 - 16 vozov, - výprava spolu 30 (a to nepočítam linku 33)

Sóla jazdiace po rovine:
205 - 6 vozov, 208 - 5 vozov - spolu 13 vozov.
Ešte keby jazdili aj na 210 a ten úsek na dízel po Eurodieru by sa neobsluhoval, tak to je 5 vozov. Teda max. 18 vozov. a aj to sa berie že kĺb sa neotočí, alebo otočí iba s problémami na Mliekarenskej, teda tá 208 by bola tiež otázna.

Takže tá výmena sól a kĺbakov sa dá spraviť iba v obmedzenej miere a nejaké linky (poradia) by sa aj tak museli točiť na Hlavnej Stanici / Hodžovom nám, príp. 207 na Šulekovej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.