Na Patrónke nezastavenie ako tretí v poradí, je ozaj čisté terorizovanie zo strany vodiča. Aj keď v 90% prípadov tu vždy tretí v poradí otvorí dvere a aj predchádzajúci bus na cestujúcich počká, potom opätovne zastaví pri označníku (väčšina cestujúcich zmätene nepobehuje a počká si, iná vec je, kto na Patrónke dovolil inštaláciu tých automatov na mliečne výrobky a dokedy to tam bude zavadzať - to je problém a nie otvorenie dverí na treťom buse) S499.1023 rád by som ťa videl, keď sa ráno ponáhlaš a ďalší spoj 83/84 vypadne a tento ti ujde kvôli niekoho egu... ver aj 8 min je veľa.... za ten čas prídem na biku z Lamača na Patrónku
Presne tak. Treba povedat ze zopar iniciativnych si tam sleduje aspon to vseobecne pravidlo o opatovnom zastaveni tretieho (a dalsieho) vozidla, ale tiez je to skor vynimka.
Zavisi od situacie. Standardne suhlasim s tym co pises, ale prave v prestupnych uzloch ako je Patronka by som si dovolil do istej miery nesuhlasit.
Mimochodom, najvacsi bordel so zastavovanim predvadza DPB v noci na hlavnej stanici. Niektore vozy otvoria az na prvej-druhej pozicii, ine hore ale opatovne zastavia a niektore hore a uz nezastavia. Totalny bordel a nasledne zmatene pobehovanie vlcakov...
Áno, máš pravdu ale ja by som ako tretí aj tak nezastavoval, lebo to akurát vyvolá zmätené pobiehanie cestujúcich po zastávke a keďže musí aj tak zastaviť pri označníku znova, nič sa tým neušetrí. A v rannej špičke, keď to jazdí ako páternoster, by som nebol hysterický z päťminútového čakania.
Ťahať za označník dvojo dverí je šialenstvo, ale myslím si, že z nikoho neubudne, ak pri prítomnosti viacerých vozov v zastávke to ten prvý potiahne meter-dva za označník s cieľom nechať viac miesta druhému.
V oblube to maju preto, ze v DPB panuje anarchia a nikto za to davno ocividne neprisiel o premie. Predpis je jasny, vodic si nema co vymyslat vlastne pravidla, je v praci, nie na pieskovisku.
V zastavke moze v zmysle predpisov DPB stat aj viac vozidiel, vodic tretieho a dalsieho je vsak povinny nasledne opatovne zastavit pri oznacniku zastavky.
Aj vieš, prečo to majú v obľube...? Nebudem sa tváriť, že to nerobia naschvál, pretože to naschvál robia, ale rozhodne nie iba tak z krátenia si dlhej chvíle, alebo inej roztopaše.
Zaujímavé. Každé ráno na Hlavnej stanici pár minút po siedmej hodine za sebou zastavia 210, 93 a 201 a všetci traja otvoria dvere... čo len spôsobí zmätok medzi cestujúcimi. Alebo neskôr kombinácia 32, 93, 201. Nehovoriac o tom, že vodič by mal zastaviť prvými dverami pri označníku a nie až tretími ako to majú v obľube na niektorých zastávkach ?
Patrónka je dosť dlhá zastávka na to, aby tam bezpečne zastavili tri vozidlá za sebou. Takýto predpis (dosiaľ som o ňom nepočul) by sa mohol upraviť, aby tam bola nejaká formulka, že nesmie zastaviť ako tretí, ak to nie je bezpečné (napr. zastávky v zákrute alebo s príliš krátkym zastávkovým ostrovčekom). Skôr by sa malo dbať na to, že ak je niekto tretí v poradí, tak musí zastaviť ešte raz pri označníku.
Vodič dodržal predpis - v zastávke môžu súčasne stáť dve vozidlá. Linky 83 aj 84 majú v uvedenom čase interval osem minút, tak sa netvárte, že vás nechal v polárnej noci uprostred pustatiny.
Dobrý deň,
stále počúvam v médiách, aby sme cestovali mestskou dopravou. Opíšem Vám sitáciu dnes ráno.
Autobus č. 30 vozidlo 2005 s odchodom zo Studenohorskej o 6 hod asi5 minúte zastavil na zastávke Patrónka ako tretie vozidlo,prvé bol autobus medzimestskej linky, druhý dlhý autovus 83 resp. 84 s tretie vozidlo krátke č. 30. Vodič 30 odmietol otvoriť dnere, npriek tomu, že viacerí cestujúci chceli prestúpiť a prosili vodiča, aby otvoril dvere. Ten s kamenou tvárou počkal než vozidlo linky 83 resp. 84 odišlo a potom otvoril dvere. Bežne šof'éri 30 otvoria dvere , aby cestujúci mohli prestúpiť, aj keď je to tretie vozidlo za dvomi dlhými autobusmi. Myslím si, že vodič by svojím správaním nemal terorizovať cestujúcich bezdôvodne. Cestujúci ráno počítajú každú minúta a takýto postup vodiča je zarážajúci. A po takýchto skúsenostiach cestujte mestskou dopravou.
S pozdravom
Zányiová
S499.1023