okolo cca. 12 hod odstavená 6705 kúsok od zastávky Trhovisko smer Saleziáni a okolo 12:30 išiel duobus cez Račko smerom hore k žel. stanici smerom od tržnice, číslo som už nevidel ale asi to bol ten istý.
Tu jednoznačne je väčší nezmysel voziť 29T na L6 a to ešte do neskorých večerných hodín . Tie by mali ísť jednoznačne na L8.
Pri víkendoch je to skôr o potrebnej kapacite ktorá je v Ružinove dostatočná aj s kačkami no chýba tam spomínaná nízkopodlažnosť.
Kačky na L5 ísť nemôžu a pri vypravovaní súprav sa navýšia vozokm.
Súhlas! Nemá to logiku, aby do Rače jazdili v So,Ne okrem plne NP e-3 aj ešte čosi naviac na e-5 a v Ružinove jen 2 NP poradia na dvoch linkách. Naozaj, nech si Krasňany robia e-5 a Škodovky nech namiesto toho jazdia na e-9. Bolo by to oveľa spravodlivejšie.
Alebo sa cez víkend mohla vymeniť L9 za L5. Jediný dôvod prečo je v sn toľko Juráckych NP poradí na 5ke vidím vozokilometre.
Lebo ináč nech 5 v SN robia Krasňany a 9 Jurák (plusmínus voz-dva) a máš počet služieb podľa vozovní ako dnes. A Rača je stále obsluhovaná NP na 3ke (rovnako ako v popi) a Dúbravka na 4ke (tiež rovnako ako v popi). Akurát ten Ružinov má v sn menšie percento NP spojov ako prac. dni...
Nechcem maľovať čerta na stenu, ale myslím si, že ak naozaj nebudú eurofondy na nové električky, tak by nebolo na škodu uvažovať nad kúpou pár súprav T6A5 z Prahy. Koniec koncov stále lepšie ako nič.
Praha je mesto paradoxov. Na jednej strane jazdia 55-ročné vozy T3R.P (napr. 8359 je ex 6124 z roku 1962, reko 2008), ale už rok predtým, kedy bola 6124 rekonštruovaná (2007) sa vyradili T3SUCS 7204 a 7219 z roku 1987, teda ako 20-ročné (oficiálne rekonštrukcia s použitím novej skrine VarCB3). V roku 2008 sa vyradili (de facto, oficiálne reko) vtedy len 18 ročné T3SUCS 7264, 7274 a 7281. Úplné zverstvo. No a rovnaké zverstvo je aj reko-reko - čiže likvidácia - vozov s novou skriňou - teda de facto nových - vyrobených v rokoch 2003-2007. Prvým je 8156 z roku 2004, ktorý bol troška poškodený pri havárii, čo sa využilo ako zámienka k "rekonštrukcii" s nízkopodlažnou skriňou. Druhým vozom, tiež mierne poškodeným, bude 8220 (reko 2001) ex 6519 (z r. 1966). Toto už má logiku, rekonštrukcia je po 15 rokoch amortizovaná, pôvodný skelet je 51-ročný, tu by som to chápal. Ale ak sa rozhodnú pre rekonštruovanie práve tých nových, je to kravina na n-tú. Ale svoje asi hrá i to že nový skelet (ako naše 7703,04,06,17,18) je kompatibilnejší s nízkopodlažným VarCB3 ako skelet klasickej T3, ktorý tam má miesto po zrýchľovači, kdežto nové skelety majú úplne inú konštrukciu. Takže sa asi využije viac náhradných dielov. Ale celkovo vzato, ja by som určite dával nové skelety na tie 40-55 ročné, než na 10-14 ročné!
Povedzme si otvorene, ak nebudú eurofondy, tak na žiadne nové električky nebudú peniaze. Petržalka sa ešte s L1 a L3 pri 4-minútovom intervale v preklade vyjazdí, ale pri hustejšom intervale, ktorý sa v špičke bude vyžadovať, už nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Lebo ináč nech 5 v SN robia Krasňany a 9 Jurák (plusmínus voz-dva) a máš počet služieb podľa vozovní ako dnes. A Rača je stále obsluhovaná NP na 3ke (rovnako ako v popi) a Dúbravka na 4ke (tiež rovnako ako v popi). Akurát ten Ružinov má v sn menšie percento NP spojov ako prac. dni...