Pridajte, prosím, do včerajšej výpravy 7795+96. Bola štandardne na odpoludňajšom dieli špičkovej e-9. Nie je tam uvedená a ani nebola uvedená pri voze, ako "dnes v premávke" (tmavozelená). Raz som ju videl z diaľky a 2x i číslo - táto súprava sa tak či tak nedá s ničím iným popliesť.
To je tak , keď chceš mať naoko kladný hospodársky výsledok..
Nie sú náhradné diely, skoro všetko sa objednáva a vozy stoja.
Trate a výhybky sa opravujú až keď sa pohrozí ich uzatvorením... do vtedy sa to zvára každú chvílu a striekajú oranžové výkričníky s max. 5 km rýchlosťou..
Už to tu bolo. Nedá sa pre zlý stav zjazdových výhybiek.
No spojku mohli teraz pri rekonštrukcii Spitálskej urobiť z pred toho esíčka naspäť na Krížnu.
No čo už, keď robili iba obnovu trate v pôvodných parametroch bez možných vylepšení polôh trate.
Zase to tam tak bude ďalších 30 rokov.
Keby sa zmenilo myslenie, dalo by sa večer zaťahovať z Ružinova na JD otočením na dolnej Vazovovej. Vycúvať zo zadného stanovišťa z Krížnej hore do Vazovovej nie je ani dopravne žiaden problém, IAD je tam najmä večer minimálna. Ide naozaj len o zmenu myslenia, údržby hrotov výhybiek a manipulačných riadiacich pultov na zadnej plošine. Mimochodom - vie niekto, ako je to s prevádzkyschopnosťou ovládania zo zadnej plošiny? Teda okrem 7733+34, lebo séria T3SU nie CS zadný pult nemali. Ale všetky ostatné električky ho majú, či?
Neviem, čo písali akí vodiči ale realita je taká, že v Bratislave sa nikdy nepoužívali tzv. voľné výhybky ani ako zjazdové, takže konštrukcia výhybiek ničomu nebráni, jedine (ne)údržba. A naopak ja som tu písal, že som sa x-krát aj mimo výluky otáčal na rôznych triangloch, napr. aj po predĺžení 1, 5, 12 do Dúbravky na Hanulovej, na hornej i dolnej Vazovovej etc.
Problémom pri vyhýbkách je to, že sa udržiavajú len rozraďovacie, pretože sú proti hrotu, a tie zbiehacie „si dotlačíte pri jazde“ a keď je už veľmi zle, tak sa vymieňa kus za kus (Kamenné námestie, Krížna, ...), lebo oprava síce bola naplánovaná, ale „nepodpísali ju“.
Napríklad na 1. mája (manifestácia) sa otáčali e-2 na hornom triangli Vazovova v smere z Hl.st. Bolo to v dobe, keď išli v trase Hl.st. - Štefánikova (pardon, vtedy Obrancov Mieru) - nám. SNP - Špitálska a ďalej cez Americké nám. na hornú Vazovovu. Na 1. mája v niekoľkých rokoch po sebe bola totiž komunistická tribúna na Trnavskom mýte (vtedy nám. F. Zupku). Raz bol dokonca prejazdný smer Ružinov - Vajnorská, ale to bolo len v r.1974. Odtiaľ pochádzajú aj fotky 6MT z Ružinova od Honzu Horníka (1.5.1974).
To je, čo si spomínam konkrétne. Ale manipulačne som to videl aj inokedy, ale, pravda, strašne, strašne dávno... Boli sprievodcovia, tí zaistili bezpečné cúvanie. Dnes s obojsmernými vozmi - "malina". A ak sú problémom výhybky, je to len a len šlendrián DP, že nestavia triangle (a neudržiava jazyky výhybiek) s možnosťou jazdiť proti hrotu cez všetky výhybky.
Jesenského by však lepšie vyriešila tá ľavá spojka, o ktorej som hovoril.
No a po jednej koľaji hore dolu pre oba smery sa napr. jazdilo pri výstavbe trate na Zátišie a smerom do Jurajovho Dvora. Vtedy jazdila e-X v starých obojsmerných vozoch z Novej doby na Zátišie po jednej koľaji.