Reply on: TomJ #152418:
To nie je celkom dobrý príklad, lebo bolo obdobie že namiesto kinderiek B9.5 chodili cng kĺbové karosy na 66 a 67 (tam je istota, že všade po trase prejdú kĺbaky, ináč by bola možno aj na tej 77 ☺). Lebo nebolo dosť kinderiek do výpravy, tak sa požičali z druhej kolóny vozy, ktorých mala nadbytok - teda kĺbové karosy. A z viacerých hľadísk toto bolo jednoduchšie ako dať tieto karosy na 50, alebo niekde namiesto hrbáču a následne voz z 50 (alebo hrbáč) dať na 66, 67..U tbusov je to iné. Prevádzka je tam do veľkej miery obmedzená lebo sa tam rekonštruujú dielenské priestory a je sťažený prejazd vozovňou a ukladanie vozidiel. Povedal by som že priorita je 201/202, 212 kĺbové a 203, 207, 209/1 - sólo a ostatné ako výjdu, lebo tam prejde aj kĺb aj sólo. Čiže teoreticky: aj keby bolo naplánované sólo na všetkých službách, tak niekde sa to fyzicky nepodarí dodržať (boli situácie že voz vrámci preparkovávania po vozovni Hroboňova išli otočiť na Lovinského..). ale môže byť že výpravca (alebo vozmajster alebo kto) naplánuje na 206 a 211 kĺb a na 204 sólo lebo oni nemajú takú priroritu ako Ty a akurát vedia, že všade má byť sólo a keď ich nie je dosť, tak niekde dajú 31Tr. To je jedno kam. Môže to byť teoreticky aj s ohľadom na vodičov.
A potom to môže byť aj neplánovane. 204/1 má výjazd ako prvá - výjde. 206/1 a 211/1 majú výjazd neskôr, ale ráno môže zistiť vodič vážne poškodenie, alebo poruchu ktorá mu nedovolí výjsť von - a už nie je k dispozícií iná 30Tr tak dostane 31Tr..
Btw. dnes je na 204/1 31 Tr..
mathre