Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #152429:
no fajne , odfotte dakto ?
Reply on: Petto #152428:
33/4 od začiatku poobedného dielu nevypravená, nebola ani hradená. Momentálne je tam ZV 4927
kona sa dnes 33/4 ci opat "snezi" kazdych 24 minut ?
Reply on: TomJ #152425:
Je mi to jasné ale tie 30Tr vypravujú na iné linky. A tých majú oveľa menej ako 31Tr
3434 stál ako porucha vozidla o 14:55 ako Porucha vozidla na ŽST Lamač v zastávke.
Reply on: mathre #152423:
Lenže Hroboňka má okrem dvoch či troch 14Tr samé nízkopodlažáky, takže v tom to asi nebude.
Reply on: TomJ #152418:
Ja si skôr myslím že to robia preto aby zabezpečili nízkopodlažnosť v okolí nemocníc na Kramároch. Keď to robievala 212 tak nebol problém lebo na 212 sa kĺby hodia a boli tam z nej prejazdy na 211. Teraz keď je 211 samostatná linka tak z hľadiska obsadenosti vozu to zmysel nemá ale z hladiska nízkopodlažnosti áno a takto nad tým asi rozmýšlajú aj soudruzy z DPB.
Reply on: Dadino #152414:
Jasné že by to bolo ekonomickejšie. Boh vie kedy tú trať prepoja s Mlynskou Dolinou, viem že je to v pláne ale aj tak to bude trvať. Jedno riešenie by bolo ešte že by tie vozy stávali v noci na Kuklove ale tam by ich musel niekto strážiť. A určite by sa ich mohlo objednať aspoň 10 aby sa tam ak tak točili lebo by dopadli tak isto ako 25Tr. Tam bola obrovská chyba že miesto tých ďaľších čo sa mali kupovať kúpili tie malé SORky.
Reply on: Mike #152420:
Ak je to naozaj len kvôli sťaženým podmienkam vo vozovni a tomu, čo píšeš v treťom odstavci, tak to by som bral.
Reply on: TomJ #152418:
To nie je celkom dobrý príklad, lebo bolo obdobie že namiesto kinderiek B9.5 chodili cng kĺbové karosy na 66 a 67 (tam je istota, že všade po trase prejdú kĺbaky, ináč by bola možno aj na tej 77 ☺). Lebo nebolo dosť kinderiek do výpravy, tak sa požičali z druhej kolóny vozy, ktorých mala nadbytok - teda kĺbové karosy. A z viacerých hľadísk toto bolo jednoduchšie ako dať tieto karosy na 50, alebo niekde namiesto hrbáču a následne voz z 50 (alebo hrbáč) dať na 66, 67..

U tbusov je to iné. Prevádzka je tam do veľkej miery obmedzená lebo sa tam rekonštruujú dielenské priestory a je sťažený prejazd vozovňou a ukladanie vozidiel. Povedal by som že priorita je 201/202, 212 kĺbové a 203, 207, 209/1 - sólo a ostatné ako výjdu, lebo tam prejde aj kĺb aj sólo. Čiže teoreticky: aj keby bolo naplánované sólo na všetkých službách, tak niekde sa to fyzicky nepodarí dodržať (boli situácie že voz vrámci preparkovávania po vozovni Hroboňova išli otočiť na Lovinského..). ale môže byť že výpravca (alebo vozmajster alebo kto) naplánuje na 206 a 211 kĺb a na 204 sólo lebo oni nemajú takú priroritu ako Ty a akurát vedia, že všade má byť sólo a keď ich nie je dosť, tak niekde dajú 31Tr. To je jedno kam. Môže to byť teoreticky aj s ohľadom na vodičov.

A potom to môže byť aj neplánovane. 204/1 má výjazd ako prvá - výjde. 206/1 a 211/1 majú výjazd neskôr, ale ráno môže zistiť vodič vážne poškodenie, alebo poruchu ktorá mu nedovolí výjsť von - a už nie je k dispozícií iná 30Tr tak dostane 31Tr..

Btw. dnes je na 204/1 31 Tr..
Reply on: Marky124 #152416:
Ano pretoze ked DPB nakupovalo nove trolejbusy tak sa agregaty klbove este nevyrabali skod9vka to do klbakov zahrnula az niekedy v druhej polovicke roku 2014. 🙂 A to uz bola aj opcia nasa spravena.
Reply on: Andy #152408:
Hej, presne tak som to myslel, že keď mám voľné kĺby, vypravím ich tam, kde budú mať najväčší zmysel, teda na 204-ku a nie na 211-ku, na ktorej vozia vzduch. Je to to isté, ako keby napríklad na Trnávke mali nedostatok sólo busov a nadbytok kĺbov, no oni by ten kĺb nevypravili na 50-ku (kde by sa kapacitne hodil) ale na 77-ku.
Reply on: Marky124 #152416:
Nedali sa vyrobit 31TrDG v case zadavania 1. trol.tendra, ani v case 2.tendra. Dnes to uz mozne je a agregat je montovany do zadnej veze ako pri abus klbaku.
Reply on: Dadino #152414:
No ono neviem čo je na tom pravdy, ale vraj pôvodne DPB mal záujem o klbové trolejbusy s pomocnym agregatom, ale vraj 31TrDG sa nedajú vyrobiť, preto sa objednali len krátke 30TrDG
Reply on: 2015 #152389:
Grafikony su presne na to, aby sa dodrziavali. Cize ak sa suchce, nebude to bezdovodne. Zaujimave je, ze cestujuca verejnost vyzaduje striktne dodrziavanie grafikonov zo strany vodicov, ale dobiehat na nacas iduci, pripadne meskajuci spoj sa jej nehnusi, vtedy kaslat na grafikon, vsak "tych 15 sekund na mna pocka". A potom stoji na dalsej zastavke daky odbornik na vsetko, ktory si klopka na hodinky, lebo vsak preco to hovado meska, ked ON sa ponahla? Asi hrali na konecnej karty. ?
Reply on: mathre #152412:
To som hovoril aj ja už dávno že keď už tak mohli kúpiť ešte cca 6ks 31TrDG. Nebolo by to podla mňa vôbec zle keď dnešné 25Tr sú v takom stave ako sú. A za dalšie radšej kúpiť 6 31TrDG ako dalších x rokov ťahať 31Tr na tu trať. Alebo promtne vyriešiť prepojenie tej trate s nejakou inou. 🙂
Reply on: Dadino #152410:
Za to na 33/4 som nevidel nic rano
Reply on: Dadino #152409:
Nezabúdajme ešte na 33. Tam ešte 4 pôjdu lebo 25Tr už dlho asi žiť nebudú. Iba že by objednali ešte 6 kĺbov s dieselagregátom čo by nebolo vôbec odveci.
Zastávka 29. augusta smer Nivy chýba tabuľa s cestovnými poriadkami, cez snehovú kalamitu bola pohodená v snehu, dnes už po nej niet ani stopy.....Inak tie duobusy..... asi 3 ks stoja odstavené už nejaký ten týždeň v Krasňanoch spolu s ďalšími trolejbusmi. Včera podvečer od Auparku feťák v mhd v 93 smer Petržalka smrad po acetóne či toluéne na celý voz hrôza...ľudia sa tlačili len do prednej časti vozu, sa nedalo dýchať tam, chvalabohu išiel len nejaké 3-4 zastávky a vystúpil...určite mal platný cestovný doklad.....?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement