dopravne siete sa z hladiske typologie delia inak... ziadny hviezdicovy model tam nie je... ale odotropny, monocentricky, polycentricky, vejarovy, viacosovy, konvertgentny a pod...
DEK nie je skratka "Domovy elelektronicky kluc" ale "Dotykovy elektronicky kluc"... velmi dobre si to pamatam, pred rokom sme si to davali na branu ? a rovnake "kluce" (dallas) maju aj revizori
Topologia pocitacovych sieti je len konkretna prakticka aplikacia vseobecnej abstraktnej matematickej discipliny topologie sieti.
Uzkym hrdlom je ovela viacej usekov, je to problem v podtstae celej CMO. Vo vseobecnosti plati, ze po radiale sa dostanem rychlo, ale trmacam sa v centre.
Preferencia MHD pred IAD je zatial len nerealizovanym snom.
Vyhrada o minuti historickeho centra je na mieste len ciastocne. Ano - realizuje sa len jedna vetva a nie cely system spolu s centrom, ale realizuje sa vetva, ktora bude kapacitne velmi vytazena. Bude prepravovat do noveho bratislavskeho obchodneho centra a rozvojovych uzemi. Samozrejme ze vybudovanbim niekolkych desiatok sklobetonovych skatul sa zmeni znacna cast funkcie uzemia, o tom je urbanistika. Ze architektonicke prevedenie je nekvalitne a unifikovane, je vecou zlej technickej realizacie.
To co vidis v autobusoch nie je DEK kluc, ale len citacia plocha elektrinickeho cipu. DEK (Domovy Elektronicky Kluc) sice tiez vyuziva rovnake cipy a citacie plochy, tu ale cela podobnost konci. Tak ako v pripade busov je tosucast analytickeho systemu vyhodnocovania prevadzky, tak v pripade DEK je to sucast systemu zabezpecenia fyzickej ochrany domu. Ten zahrna vlastne vyvinute zariadenia, vlastny softver a hlavne system a alogiku, ktora, cini samotne know-how.
V dome som aktivny zhruba od roku 1999 kedy sa byty odkupili do sukromneho vlastnictva, cim sme prebrali (aj ja osobne) zodpovednost za vlastnictvo. Podla ustavy vlastnictvo je nielen pravo, ale aj zodpovednost. My sme sa toho, myslim, chytili zodpovedne a vysledky vidno.
Kym sa tak stalo, ludia na to kaslali. Hadam aj preto, lebo to nebolo ich.
Topologia elinovej siete v Bratislave je hviezda (pojem z topologie sieti - algebraicka matematicka disciplina nezavisla na type siete), s tym, ze CMO, ktora cini len malu oblast mozno chapat aj ako silne spojity komponent a teda len ako jeden uzol (topologia sieti) - co nas pripad splna.
Mam na vyber medzi dvoma moznostami:
- elektricka, ktora je barierova, kolizna, dopravno-urbanisticky nevhodna, kompozicia uzemia sa narusa, je draha a dopravne neopodstatnena
- lahky vlak, ktory konverguje k jednej vetve NS MHD
Na 60 km/h sa v podstate ani nemáš kde rozbehnúť. Možno taká 7783-84 by to dokázala, ale obyčajný beúsák, ktorý šetrí každú korunu na spotrebe by to pravdepodobne nedokázal
chudák ? dobre viem aké to je, keď je človeku nevoľno, a jemu muselo byť fest. Viem podľa seba keď ma začne ťahať a kŕče do toho tak chodiť ani nemôžem ?
Na centrum mesta je to tak akurát. Na radiálach by sa však zišlo zvýšiť z 50 km/h na 60 km/h, už v súčasnosti by to malo byť možné. Viac ako 60 km/h na dohľad jazdiť nemôžeš, potom potrebuješ návestidlá.
Re #98920 Solider: Otázkou je, či tí chodci tam tak veselo nebehajú práve preto, lebo sú presvedčení, že električky jazdia pomaly. Však oni raz narazia na 7783+84. ? ?
To, že sa tam Krasňanci šuchtajú, ešte neznamená, že tam nemôžeš ísť rýchlo. Povolená je tam 30 km/h, čo vzhľadom na dĺžku úseku nepredstavuje výrazné zdržanie.
Prestaň stále opakovať električku, duálny systém a jeden výnimočný a jediniý NS MHD, NS MHD, NS MHD, NS MHD, NS MHD. Bude to železnica, žiaden klasický nosný systém, navyše nekompatibilný so súčasným, alebo ak chceš, so súčasnou hnusnou električkou.
Akým križovaniam sa vyhnem? Stredové pásy električiek predsa križujujú cesty, nie? Podjazd i hĺbvený tunel predsa hopem z povrchu.
Aký je rozdiel, že vykopem 10 metrov hlboký podjazd alebo 10 metrov hlboký hĺbený tunel na celej trase?
Nevyjadril si sa ku Karlovej Vsi a to je oveľa dlhšia časť "razeného metra" ako ako v centre ? Čiže, aj keby si v Ružinove a Dúbravke staval hĺbením v stredovom páse električky, pod 50-90 mld. by si sa určite nedostal.
A naozaj by stála prestavba električkovej siete 50-90 mld. Hahahahahahahaha. Prepáč, iné sa nedá. ?
Emo Re #68410(from dispatcher) : jasne dik ? , len teraz som dosiel, zapol icq a tam sprava ?
qwix Re #98910: hehe, dobra synchronizacia pridania prispevku
stevo