Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #98813:
Takze znovu: Prebudovanie elinovej siete na rychlodraznu = budovat trat v krytom profile, znamena to prekladku ciest v celej dlzke elinovych trati (Dubravka, Karlovka, Raca, Vajnorska, Ruzinovska) spolu s pripadnymi vyvlastnovaniami (ci vykupe) v tejto suvislosti nehovoriaco o tazkej stavebnej realizovatelmosti v stabilizovanom uzemi a kolizii s investicnymi zamermi. V konecnom dosledku sa naklady mozu vysplhat na uroven noveho riesenia.

Nechapem tvojej otazke: ja som nepisal nic o tom, ze by som nieco v Dubravke, Raci ci vo Vajnoroch menil.

Uzke hrdlo v CMO je jeden z viacerych problemov nasej elinovej siete. Dalsim je napriklad topologia siete ako hviezda.
Reply on: Marcelllooo #98811:

"Pri svojom porovnavani trolejbusy - elektricky mi davas predsa zapravdu!" - ja som porovnaval busy a trolejbusy, ty SAD.

"DEK kluce mozno mate ale len preto, ze ich spolu s firmou RYS vymyslela a ako pilotny projekt vyriesila R14." - Aha, cize vy ste to vymysleli. Nikde na svete to nefungovalo a vy ste to vymysleli. Je to original VAS napad 😃

"inspiraciou pre odpadove hospodarstve sme napriklad tym, ze nase navrhy su grom pripravovaneho uznesenia ms. zastupitelstva 4.3." - To ze niekto na miestnom zastupitelstve sa tym "inspiruje" neznamena ze s tym suhlasia obyvatelia.

"My mame za sebou realne vysledky, ty len prazdne slova. Vo vsetkych mnou menovanych oblastiach. " - BUD KONKRETNY!

AD ELEKTRICKY: Nepravda.
Reply on: merice #98809:
Autobusova doprava v Petrzalke nefunguje dostatocne. To mozes vidiet uz dnes
Reply on: Ike #98807:
Bolo to myslene tak ze vo vacsine casti su NS MHD busy 🙂
Reply on: Marcelllooo #98811:
stale nechapem ako moze prestavanie elin byt drrahsie ako vybudovanie novej siete...
a neviem co do toho zapajas Nivy, ked tam bude treba stavat novu trat tak ci tak...

niekedy pises grandiozne hovadiny... co chces menit na sieti v Dubravke, Raci a Vajnoroch?...

jediny problem nasej siete je uzke hrdlo CMO a znizena rychlost...
Reply on: merice #98804:
Prave v zabezpeceni tej preferencie je problem. Na uvedenych uliciach nemas stredovy vyhradeny pas...

Redukciou poctu pruhov zase prenesies problemy na IAD. Co je z hladiska preferencie MHD pred IAD v poriadku, ale sposobi to kolaps inde.

Re #98810 Ike: Kde chces umiestnit elektricky? Ake dopravno-urbanisticke riesenie pri tom navrhujes?
Reply on: 810zssk #98800:
V prvom rade si tu nepredstavil ziadne koncepcne a systemove riesenie... Ale to nechajme teraz bokom.

Pri svojom porovnavani trolejbusy - elektricky mi davas predsa zapravdu! Su lacnejsie, su ekologicke. Pri spravnom nastaveni (co nie je technicky ani iny problem) riesia dopravne potreby.

NS MHD - riesi sice jednu trasu, ale velmi podstatnu, z hladiska mesta a aj Petrzalky hadam tu najpodstatnejsiu. Nevylucuju, prave naopak, predpoklada, koexistenciu dalsich dopravnych subsystemov, ktore vyriesia zvysok.

Elektricka - neriesi dopravu do okolia Mlynskych Niv, Prievozskej a Dostojevskeho.

Re #98803 810zssk:
- DEK kluce mozno mate ale len preto, ze ich spolu s firmou RYS vymyslela a ako pilotny projekt vyriesila R14. 😉
- inspiraciou pre odpadove hospodarstve sme napriklad tym, ze nase navrhy su grom pripravovaneho uznesenia ms. zastupitelstva 4.3.
- My mame za sebou realne vysledky, ty len prazdne slova. Vo vsetkych mnou menovanych oblastiach.

AD ELEKTRICKY: je to drahsie a technicky tazsie zrealizovatelnejsie ako postavit NS MHD nanovo. Plus sucasna siet neriesi Nivy, Prievozsku, Dostojevskeho. Rovnako problematicka je topologia siete ako hviezda. A samozrejme CMO ako uzke hrdlo. To mas taky sumar argumentov, ktore si ziadal.
Reply on: merice #98809:
problem petrzalky je ako dostat eliny z jedneho brehu na druhy... potom by tam mala byt normalna elinova siet, ziadne hyperlahke metro... sever petrzky je v podstate sirsie centrum mesta BA (prizmurime a zavrieme obe oci)... lahke vlaky, resp rychloeliny by mali chodit tam kde nie je suvisla zastavba - vajnory (prizmurme oci), DNV, zahorska, jarovce, rusovce cunovo...
Reply on: 810zssk #98806:
Jaj. A to je blbé. Preto presadzujem električky. Hlavne na lavom brehu. Petržalka má dosť široké cesty na zvládnutie pozemnej dopravy na gumených kolesách. Lahké vlaky alebo elina z janíkovho dvora nerieši vela problémov s dopravou v Petržke. Je to iba jeden tah.
Reply on: tr3mp #98756:
Vyslovujem Ti svoj úprimný obdiv. 🙂 Za to, že aj po toľkom zmarenom čase dokážeš ešte stále na toho dunihlava reagovať inak než inzultáciou, a racionálne argumentovať pri jeho kvetnatých rádoby-múúúúúdrych výplodoch.
Ja som po skoro dvoch týždňoch strávených v Tatrách dnes prvýkrát zabrúsil na toto fórum, prečítal som si jediný príspevok (Tvoj), a zistil som, že za tie 2 týždne a vyše 1500 príspevkov (čo je úctyhodná kadencia 100 denne) sa tu neudialo absolútne NIČ, diskusia stagnuje stále v tom istom bode, kde pred mesiacom. Toto fórum sa pre väčšinu účastníkov stalo akurát tak stratou času, a naozaj nemá žiaden zmysel ďalej to tu čítať, kým tu niekto neurobí konečne poriadok. Howgh. ?
Reply on: 810zssk #98806:
? napisal si dve vety a v kazdej si protirecis... ?
pises ze NS je len jeden, ale u nas busy + par radial (dokopy mame tusim dva pary 😃 )


inak pozeram ze zase je tu veselo... ?
Reply on: merice #98804:
"Neviem či u nás dopravu /budúcu/ bez metra možno stále nazývať NS." - NS je vzdy len jeden zo systemov dopravy. A to ten ktory riesi najdolezitejsie prepravne tahy. V sucasnosti nim su (zial) autobusy okrem par radial.
Reply on: AAA #98798:
Ano. Tieto stanice a terminaly budu zasadene do prostredia lokalnych obchodno-administrativnych centier. Priestor medzi nimi bude upraveny na park/sad s prepojenim na terasy a Chorvatske rameno. Dosiahne sa tak symbioza viacerych mestotvornych funkcii. A hlavne dosiahneme ten Petrzalsky bulvar, o ktorom sme vsetci hovorili.

Ad #98769: 1. Drzitel dopravnej licencie, teda prevadzkovatel casti dopravy, je v tomto ohlade sekundarna zalezitost.
2. Omyl (nie nevedomost) som opravil.

Ad #98772: Lebo je to nasa opravnena poziadavka dotknutych vlastnikov susednych stavieb, nase ustavne pravo a nasa zodpovednost za rozvoj uzemia v okoli nasich domovov. Vytvorili sme si nastroj, pomocou ktoreho legitimne a pravne perfektne presadzujeme zaujmy tisicov Petrzalcanov.
Reply on: Marcelllooo #98797:
Nie za každých okolností musí byť pomalá. Alebo neviem čo považuješ za pomalé. Zastávky by neboli každých 300 m, musela by fungovať preferencia. A nikto nevraví že cestu medzi UK na šafku a Račkom cez Dostojevského musíš zdolať za 4 miúty. Len s kukni do Viedne, kolko križovatiek prejde električka od konečnej po konečnú. Ale stále je v pohybe. Nestojí v zácpach. Akurát, to že niekde majú aj električky a cesty pre autá rovnakú trasu. T.J. autá idú po kolajniciach. To nesmie byť! Stále opakujem, že eliny považujem za mestský dopravný systém. Neviem či u nás dopravu /budúcu/ bez metra možno stále nazývať NS. To som ešte nie úplne vyriešil s mojim svedomím. Ale kvalitne vybudovaná sieť E+A+Tb+ bus pruhy by Batislave nepochybne pomohlo. Nemalo by sa ani upustiť od budovania podjazdov pod križovatkami. Viď Bajkalská Prievozská resp. Hodžko. To skvalitní a zrýchli dopravu.
Reply on: Marcelllooo #98802:
Pocuj, SAD, to co dokazali ludia na R14 sa vacsinou podarilo aj ludom na M44:
- aj my mame cistu ulicu
- aj my mame DEK kluce, dokonca ten isty system co vy
- my sme inspiraciou pre ruzinov pri rieseni problmu s odpadom (aspon ja to tvrdim :P)
- my sme inspiraciou pre ine domy ohladom starostlivosti a zveladovanie domu (aspon ja to tvrdim :P)

Moja predstava o koncepcnom a systemovom rieseni MHD je budovat NS MHD na baze elektriciek nakolko mame ich dost rozvitu siet, ktoru by stacilo prebudovat iba v centre a na radialach moze po nainstalovani preferencie fungovat v podobnej podobe ako dnes (hovorim predovsetkym o Vajnorskej, Racianskej a po rekonstrukcii trate aj Dubravskej a Ruzinovskej).

Ale aby som ti ukazal, ze mam zhovievavost, davam ti privilegium napisat mi ARGUMENTY voci mojmu prispevku ? ? ?
Reply on: 810zssk #98794:
Pocuj, sopliak, toho, co dokazali ludia na R14 je vela:
- urobili si poriadok vo vlastnom dome a vyhnali fetakov z ulice
- zaviedli system DEK klucov, ktory je rozsireny po celej BA
- su inspiraciou pre Petrzalku pri rieseni problemu s odpadom a pri rieseni cistoty kontajnerovych stojisk
- su inspiraciou pre ine domy ohladom starostlivosti a zveladovanie domu a jeho okolia

Co si dokazal ty? Okrem drzanskeho pokrikovania z dialky... A zobronenia o pozornost a opakovani po Marcelllooovi?

Ale aby som ti ukazal, ze mam zhovievavost, poredstav mi tvoju predstavu o koncepcnom a systemovom rieseni dopravy v BA. Svoj navrh aj odovodni.
Reply on: Marcelllooo #98797:
Rovniankova14dogma dna.
Reply on: Marcelllooo #98796:
Pocuj, SAD, ked sa cituje, tak sa to dava do uvodzoviek. To v skole z ktorej vysiel tento mozog nevedia?

Ja tu bezhlavo presadzujem svoje riesenia bez akceptacie argumentov? Pozri si historiu (veci starsie ako 1,5 roka neber do uvahy).

"V kombinacii s lepsou dopravnou obsluznostou sme vyriesili problem dopravy v Petrzalke: je lacna, ekologicka a riesi dopravne potreby." - trolejbusy prinesu lepsiu dopravu obsluznost ako busy? WOW! Ekologicka suhlasim, lacna ZA ISTYCH okolnosti moze byt tiez AVSAK drahsia / len trosku lacnejsia ako elektricka. Dopravne potreby neriesi o nic viac ako busy.

Elektricky splnaju kriteria na to aby mohli byt v podmienkach BA NS MHD. Nic na tom nezmeni ani pertraktovana loz, ktorej sa teraz dopustas aj ty.

Nadvlak. Je nekoncepcny lebo neriesi NIC okrem jedinej trasy.
Reply on: 810zssk #98795:
A na papier by sme napísali nejaké drizdy aby ich v autách počas státia v kolónach čítali. Až na hlavnú - super ☺
Reply on: Marcelllooo #98758:
Keby si bol dakde mimo BA, tak by si vedel, že aj stanice a terminály metra majú relatívne veľké budovy na povrchu.
Re #98764 hoppusmark01:Lepší systém by bol rýchlodrážna električka a na miestne spojenia a-busy, resp. t-busy. Inak neviem či hĺbený tunel unesie na sebe ešte trať. A niektoré e-linky premávajúce na radiále v tuneli by prechdázali centrum povrchom.
Re #98769 Marcelllooo: Taká otázka, prečo sa tak pechoríš do dopravy, keď ani nevieš kto prevádzkuje osobnú železničnú dopravu?
Re #98772 Marcelllooo: A prečo sa má celé mesto prispôsobiť a platiť rozmary teba a ďalších možno 10 ľudí? Áno svojimi splnomocneniami demonštruješ legalitu toho, že zastupuješ možno pár sto ľudí, no vzhľadom na to, že koľko ľudí s tebou aj reálne súhlasilo, nie legitimitu zastupovať pár sto ľudí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.