Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #98820:
System firmy RYS sa zacal vyvyjat v 1999-tom (podla ich webu). Som si isty ze este pred tym ako som chodil do skoly som bol minimalne v jednom dome kde DEK kluce (alebo nieco podobne) boli. To znamena jedno - ze KLAMES.

Tymto koncim debatu s tebou.
Reply on: 810zssk #98819:
Co je teda najpodstatnejsie?

Kapacita vozidiel? Nie, lebo to je len zavisla premenna. Zavisi od distribucie dopravnych prudov v case a priestore. S rovnomernou distribuciou dopravnych prudov v case a priestore spolu s diverzifikaciou dosiahneme nizsie kapacitne naroky pri rovnakom systeme. Vysledkom budu tiez kratsie dojazdove vzdialenosti (casovo i dlzkovo)
Reply on: 810zssk #98819:
Su dost podstatne. Nie je jedno či pojde bus každých 12 minút alebo každé 3 minúty. Autobus by prešiel most, napr. Apolo a tam by sa prestupovalo na eliny, ak by išli aj po Prievozskej a okolo Nív. To by sa potom mohli vybudovať eliny na radiále Dolnozemská, na radiále Panónska a Radiála Janíkov dvor Bosákova. Eliny by sa stretli pri TPD a časť z nich by prešla na ľavú stranu.
Reply on: Marcelllooo #98820:
Cize mi tvrdis ze DEK kluce sa NIKDY pred Vami nepouzivali nikde na svete?
Reply on: 810zssk #98816:
Presne tak. DEK kluce mate v dome len vdaka tomu, ze to pred tym urobila R14 spolu s firmou RYS...

Ze s tym suhlasia obyvatelia vyplyva z ineho - oni davali podnety pre nas navrh, ktory urad ms. casti Petrzalka vzal za svoj a bude prerokovany na zastupitelstve.

Konkretny som bol az az. Nateraz stacia tieto tri priklady: Poriadok s fetakmi, DEK kluce a odpadove hospodarstvo.

Teraz sa ukaz ty, aky si frajer.
Reply on: merice #98818:
Trolejbusy z dopravneho hladiska oproti busom neriesia NIC. Vodici a stare vozy su problem ciastocne, nie su najpodstatnejsie.
Reply on: 810zssk #98815:
Ale podla mna nefunguje preto, lebo je málo kvalitnách busov, málo vodičov, vysoká kazovosť spojov. V kombinácii s trolejbusmy /novými/ by to snáď šlo. Ale teraz tu prebehol názor 98809 že potom bude tu vybudovaná normálna elinová sieť. Tak to potom áno. Ale jeden smer Janíkov dvor/centrum nerieši vela. AJ ked nehovorím, že nerieši nič.
Reply on: Ike #98813:
Takze znovu: Prebudovanie elinovej siete na rychlodraznu = budovat trat v krytom profile, znamena to prekladku ciest v celej dlzke elinovych trati (Dubravka, Karlovka, Raca, Vajnorska, Ruzinovska) spolu s pripadnymi vyvlastnovaniami (ci vykupe) v tejto suvislosti nehovoriaco o tazkej stavebnej realizovatelmosti v stabilizovanom uzemi a kolizii s investicnymi zamermi. V konecnom dosledku sa naklady mozu vysplhat na uroven noveho riesenia.

Nechapem tvojej otazke: ja som nepisal nic o tom, ze by som nieco v Dubravke, Raci ci vo Vajnoroch menil.

Uzke hrdlo v CMO je jeden z viacerych problemov nasej elinovej siete. Dalsim je napriklad topologia siete ako hviezda.
Reply on: Marcelllooo #98811:

"Pri svojom porovnavani trolejbusy - elektricky mi davas predsa zapravdu!" - ja som porovnaval busy a trolejbusy, ty SAD.

"DEK kluce mozno mate ale len preto, ze ich spolu s firmou RYS vymyslela a ako pilotny projekt vyriesila R14." - Aha, cize vy ste to vymysleli. Nikde na svete to nefungovalo a vy ste to vymysleli. Je to original VAS napad 😃

"inspiraciou pre odpadove hospodarstve sme napriklad tym, ze nase navrhy su grom pripravovaneho uznesenia ms. zastupitelstva 4.3." - To ze niekto na miestnom zastupitelstve sa tym "inspiruje" neznamena ze s tym suhlasia obyvatelia.

"My mame za sebou realne vysledky, ty len prazdne slova. Vo vsetkych mnou menovanych oblastiach. " - BUD KONKRETNY!

AD ELEKTRICKY: Nepravda.
Reply on: merice #98809:
Autobusova doprava v Petrzalke nefunguje dostatocne. To mozes vidiet uz dnes
Reply on: Ike #98807:
Bolo to myslene tak ze vo vacsine casti su NS MHD busy 🙂
Reply on: Marcelllooo #98811:
stale nechapem ako moze prestavanie elin byt drrahsie ako vybudovanie novej siete...
a neviem co do toho zapajas Nivy, ked tam bude treba stavat novu trat tak ci tak...

niekedy pises grandiozne hovadiny... co chces menit na sieti v Dubravke, Raci a Vajnoroch?...

jediny problem nasej siete je uzke hrdlo CMO a znizena rychlost...
Reply on: merice #98804:
Prave v zabezpeceni tej preferencie je problem. Na uvedenych uliciach nemas stredovy vyhradeny pas...

Redukciou poctu pruhov zase prenesies problemy na IAD. Co je z hladiska preferencie MHD pred IAD v poriadku, ale sposobi to kolaps inde.

Re #98810 Ike: Kde chces umiestnit elektricky? Ake dopravno-urbanisticke riesenie pri tom navrhujes?
Reply on: 810zssk #98800:
V prvom rade si tu nepredstavil ziadne koncepcne a systemove riesenie... Ale to nechajme teraz bokom.

Pri svojom porovnavani trolejbusy - elektricky mi davas predsa zapravdu! Su lacnejsie, su ekologicke. Pri spravnom nastaveni (co nie je technicky ani iny problem) riesia dopravne potreby.

NS MHD - riesi sice jednu trasu, ale velmi podstatnu, z hladiska mesta a aj Petrzalky hadam tu najpodstatnejsiu. Nevylucuju, prave naopak, predpoklada, koexistenciu dalsich dopravnych subsystemov, ktore vyriesia zvysok.

Elektricka - neriesi dopravu do okolia Mlynskych Niv, Prievozskej a Dostojevskeho.

Re #98803 810zssk:
- DEK kluce mozno mate ale len preto, ze ich spolu s firmou RYS vymyslela a ako pilotny projekt vyriesila R14. 😉
- inspiraciou pre odpadove hospodarstve sme napriklad tym, ze nase navrhy su grom pripravovaneho uznesenia ms. zastupitelstva 4.3.
- My mame za sebou realne vysledky, ty len prazdne slova. Vo vsetkych mnou menovanych oblastiach.

AD ELEKTRICKY: je to drahsie a technicky tazsie zrealizovatelnejsie ako postavit NS MHD nanovo. Plus sucasna siet neriesi Nivy, Prievozsku, Dostojevskeho. Rovnako problematicka je topologia siete ako hviezda. A samozrejme CMO ako uzke hrdlo. To mas taky sumar argumentov, ktore si ziadal.
Reply on: merice #98809:
problem petrzalky je ako dostat eliny z jedneho brehu na druhy... potom by tam mala byt normalna elinova siet, ziadne hyperlahke metro... sever petrzky je v podstate sirsie centrum mesta BA (prizmurime a zavrieme obe oci)... lahke vlaky, resp rychloeliny by mali chodit tam kde nie je suvisla zastavba - vajnory (prizmurme oci), DNV, zahorska, jarovce, rusovce cunovo...
Reply on: 810zssk #98806:
Jaj. A to je blbé. Preto presadzujem električky. Hlavne na lavom brehu. Petržalka má dosť široké cesty na zvládnutie pozemnej dopravy na gumených kolesách. Lahké vlaky alebo elina z janíkovho dvora nerieši vela problémov s dopravou v Petržke. Je to iba jeden tah.
Reply on: tr3mp #98756:
Vyslovujem Ti svoj úprimný obdiv. 🙂 Za to, že aj po toľkom zmarenom čase dokážeš ešte stále na toho dunihlava reagovať inak než inzultáciou, a racionálne argumentovať pri jeho kvetnatých rádoby-múúúúúdrych výplodoch.
Ja som po skoro dvoch týždňoch strávených v Tatrách dnes prvýkrát zabrúsil na toto fórum, prečítal som si jediný príspevok (Tvoj), a zistil som, že za tie 2 týždne a vyše 1500 príspevkov (čo je úctyhodná kadencia 100 denne) sa tu neudialo absolútne NIČ, diskusia stagnuje stále v tom istom bode, kde pred mesiacom. Toto fórum sa pre väčšinu účastníkov stalo akurát tak stratou času, a naozaj nemá žiaden zmysel ďalej to tu čítať, kým tu niekto neurobí konečne poriadok. Howgh. ?
Reply on: 810zssk #98806:
? napisal si dve vety a v kazdej si protirecis... ?
pises ze NS je len jeden, ale u nas busy + par radial (dokopy mame tusim dva pary 😃 )


inak pozeram ze zase je tu veselo... ?
Reply on: merice #98804:
"Neviem či u nás dopravu /budúcu/ bez metra možno stále nazývať NS." - NS je vzdy len jeden zo systemov dopravy. A to ten ktory riesi najdolezitejsie prepravne tahy. V sucasnosti nim su (zial) autobusy okrem par radial.
Reply on: AAA #98798:
Ano. Tieto stanice a terminaly budu zasadene do prostredia lokalnych obchodno-administrativnych centier. Priestor medzi nimi bude upraveny na park/sad s prepojenim na terasy a Chorvatske rameno. Dosiahne sa tak symbioza viacerych mestotvornych funkcii. A hlavne dosiahneme ten Petrzalsky bulvar, o ktorom sme vsetci hovorili.

Ad #98769: 1. Drzitel dopravnej licencie, teda prevadzkovatel casti dopravy, je v tomto ohlade sekundarna zalezitost.
2. Omyl (nie nevedomost) som opravil.

Ad #98772: Lebo je to nasa opravnena poziadavka dotknutych vlastnikov susednych stavieb, nase ustavne pravo a nasa zodpovednost za rozvoj uzemia v okoli nasich domovov. Vytvorili sme si nastroj, pomocou ktoreho legitimne a pravne perfektne presadzujeme zaujmy tisicov Petrzalcanov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.