Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #98606:
to už či ostane číslo 31 alebo 39 je jedno, len kde by sa na Bajkalskej otočila L39? Tie trolejbusové trasy tam sú super, ale neviem či aj magistrát by bol taký štedrý k DPB, kedže je veľmi málo jasné ktorá trolejbusová trať má najvyššiu prioritu, Lamač? Letisko? Ovsište?
Reply on: enumaelish #98605:
Alebo inak:

Zatrolejovať Patrónku, potiahnuť troleje z Patrónky do Lamača a po Trnavskej na Ostredky. Potom môžeme:
ukončiť L22 pri hyperTescu,
zrušiť L30 a L38 a nahradiť ich miernym posilnením L37,
zrušiť L31 a spoje presunúť na L39 (viď ďalej),
skrátiť L39 po Bajkalskú a nahradiť ju predĺženou L212,
zrušiť L49 a L211,
zrušiť L63 a nahradiť ju predĺženou L204,
skrátiť interval L204 na polovicu,
predĺžiť L207 k Vojenskej nemocnici,
predĺžiť L212 k hyperTescu.

Linky 93 a 94 by som zatiaľ nechal tak.
Reply on: bwd #98602:
Budapešť to má myslím,tiež nie? Zastávky na znamenie a otváranie dverí na všetkých vozidlách na dopyt by nebolo od veci. Na margo Patrónky poviem tak, že DNV by pochovala DPB keby zrušili 22 a vodičov nasadili na 21, alebo zrušila by sa 38 a posilnili 37 jedným vozom, alebo tiež tam sú dve linky do Lamač 30+63, čo si Lamačania neodpustia. Detto by sa dali včleniť spoje 31 do 39 s označení premávky po skrátenej trase, prípadne spraviť z 39 dve linky, jednu časť včleniť do 31, spraviť na nej interval 6/12/6//15 a na skrátenej 39 (Ostredky - Vazovova) 20/20/20//20 s klbákmi alebo 12/12/12//15 so sólami. A určite by som upravil aj linky 93+94.
Reply on: bwd #98602:
Veď práve, že vo Viedni také zastávky ako Patrónka alebo Zochova nie sú, môžu mať všetky zastávky na znamenie. Lebo na týchto zastávkach by to bolo aj tak zbytočné, nakoľko vozidlo tam musí zastaviť tak či tak.
Druhá vec sú bratislavské zastávky na znamenie. Vo všetkých vozidlách nakupovaných od roku 1996 sú už tlačítka dopytového otvárania. Ak má teda dotyčný cestujúci problém s tým, či zastávka je alebo nie je na znamenie, nikto mu nebráni aby si ho pred vystupovaním stlačil.
A čo sa týka toho, či je to zmätočné alebo nie; vývoj v každej krajine bol iný, zatiaľ čo vo Viedni funguje dopyt už pomaly od dôb, čo zaviedli na električkách dvere (a to tiež isto nebolo naraz), tak u nás sa zavádza od polovice 90tych rokov. Ak sa preukáže výhodnosť zriadenia všetkých zastávok na znamenie v našich podmienkach, nie je vylúčené že sa to tu zavedie. Ale aby sme to zavádzali plošne a hneď aj keď nie všetky vozidlá sú tomuto prispôsobené len preto že to majú inde, tak to mi nepripadá nejak rozumné.

Ale aj tak to nerieši problém pozemky s tým, že vodič ju na zastávke nevidí preto, že tam parkuje vozidlo pred výjazdom na trasu. Tak isto by ju nevidel ani vo Viedni, čiže tiež by mala problém, že jej nezastaví.
Reply on: Valec #98601:
Ja som zvedavý, že čo za battle to bude elina versus vlak na tej trati, ako sa budú robiť grafikony. Podľa mňa to je kravina. Mestský vlak v Petržke by si vystačil bohate s už existujúcou traťou v Petržke. Neviem si predstaviť eliny na trati s profilom pre ľahké vlakové súpravy... ? jedine ak by naše eliny mali rozchod 1435mm, tak by to uľahčilo problém... ale rozchod taký neni ?
Reply on: Valec #98600:
Vo Viedni je len málo zastávok, na ktorých zastavuje viacej liniek. To je zásadný rozdiel oproti Bratislave. Rozmýšľam, že také niečo, ako Zochova, alebo Patrónka som tuším vo Viedni nevidel. Autobusy tam jazdia tak, aby svojimi trasami pokryli čo naväčšie územie, takže paralelne jazdia len veľmi málo, ale križujú sa, aby sa dalo pohodlne prestupovať. Takže problém, aby kvôli iným autobusom na zastávke neuvidel cestujúcu tam nevzniká. A rozdiel medzi viedenským systémom na dopyt a bratislavským zmätočným systémom zastávok na znamenie je v tom, že viedenský systém je jednotný a dopredu predvídateľný, pretože všetky zastávky sú na znamenie, takže sa presne dá naprogramovať premávka, oproti tomu ten bratislavský s len niektorými zastávkami na znamenie je chaotický, nepriehľadný a nezvládnuteľný z hľadiska presnej premávky.
Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky – popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora.
....
„Dobudujeme trať pre električku po Janíkov dvor a zároveň tu vybudujeme železničnú trakciu, ktorá sa odkloní do tunela,“ povedal primátor.

http://bratislava.sme.sk/c/3751758/Mesto-a-zeleznice-uz-dohaduju-trat.html

Marcelllooo slabo loboval, električky bude mať pod oknami aj tak. ?
Reply on: bwd #98599:
Ako vyrieši viedenský spôsob zastavovania na zastávkach to, že vodič cestujúcu kvôli iným autobusom na zastávke neuvidí? Mimochodom nie sú bratislavské zastávky na znamenie presne to isté, čo zastávky vo Viedni? Teda ak chceš nastúpiť, stačí na nej viditeľne stáť a ak vystúpiť, tak si stlačíš tlačítko (či už dopytu alebo signalizácie)?
Reply on: pozemka #98597:
To je zvrhlosť koncepcie zastávok na znamenie. Keby sa jazdilo podľa cestovného poriadku a neboli by žiadne nevyspytateľné zastávky na znamenie, tak by nebol žiadny problém. To by ale museli byť všetky zastávky na dopyt tak ako vo Viedni a musel by sa dodržiavať cestovný poriadok. Včera som vo Viedni dosť jazdil v MHD a tak som si špeciálne všímal, ako perfektne to tam takto funguje.
Reply on: pozemka #98597:
Tak ohľadom tohto ti moc nepomôžem. Ak tam stojí len jeden autobus, tak sa skúr postaviť za neho, ak 2 tak potom už do oblúku, ako je výjazd do tých dvoch bytoviek na hlavnú cestu.
Ťažko totiž určiť, aby to bola stála zastávka len pre 2 ranné spoje a pre ostatné zastávka na znamenie.
Reply on: Valec #98596:
dobre. ale potom ne teda 98 na tej zastavke neje na znamenie ale nech automaticky zastane ako na inych lebo uz nejeden krat sa mi stalo ze zastavila mi 98 za zastavkou a ja som musela potom dobehnut lebo nevidel cez stojacu 83.
Reply on: pozemka #98595:
Tak to je potom jasné. Tieto postávajúce autobusy linky 83 sú tam v tejto dobe preto, že sa jedná o spoje, ktorým začína služba pri Technopole. A keď zvládnu trasu z vozovne na Kutlíkovú skôr, tak sa nemajú kde inde postaviť tak aby nezavadzali na ceste, iba na túto zastávku.
Reply on: Valec #98594:
ako je konecna pri technopole smerom na jasovsku
Reply on: pozemka #98592:
Ktorým smerom, do Petržalky či do mesta?
Reply on: enumaelish #98591:
Po výstavbe tunela Sitina linka 21 zvykne meškať tak maximálne 3-5 minút a to len kvôli zápche na Pražskej ?

Predtým to bolo ale hrozné, meškanie bolo aj 20 minút ☠
Kazde rano jak chodievam do prace o 4.55 hod tak na zastavke stoji autobus 83 a ja potom musim z neho vykukovat kedy pojde autobus 98 lebo ta zastavka je na znamenie. Nechapem preco potom nedali konecnu 83 na Malom drazdiaku ked tam stoja vsetky 83.
Reply on: Ik #98586:
prežiť sa to dá pri linkách ako 21,68,93,94 a 95, ale ostatné linky s intervalmi väčších ako 8minút ak meškajú alebo vďaka zácpe idú dve naraz a k tomu ideš s nimi na prestup tak ťa môže poraziť ak máš dačo dôležité stihnúť ozaj. Moje šťastie je,že tu mám 83 a kúsok ďalej 88, z ktorých ide presadnúť na 80 a 94 a z 83 aj na 31+39 ? no horšie to majú študáci učilíšť Na Pantoch, keď ešte aj 59 bola dobre okresaná na podradnú linku.
Reply on: Ik #98584:
Linka 99 Marcelovi ruca jeho matice poskladane na kopke v nejakom 3D modelovaciom programe nasledkom coho sa centralny komponent stal uzkym hrdlom. Z uvedeneho dovodu sa odporuca linku 99 zrusit a nahradit plytkym tunelom.
Reply on: S499.1023 #98587:

Re #98588 Vladimír:
sorry chlapi... asi to bude fakt vypaleny flak na sietnici... ospravedlnujem sa ?
Reply on: Ike #98583:
Pozri si ten príspevok od S499.1023 ešte raz a všimni si aj členenie textu do odstavcov a jeho zarovnanie.

Predmetná otázka je totiž položená v adresnosti "Re Marceloo - Ad Re Ike", t.j. pre Marceloa (asi divne vyskloňované, viem) vo veci jeho odpovede na Tvoj príspevok.

😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.