Reply on: bwd #98602:
Veď práve, že vo Viedni také zastávky ako Patrónka alebo Zochova nie sú, môžu mať všetky zastávky na znamenie. Lebo na týchto zastávkach by to bolo aj tak zbytočné, nakoľko vozidlo tam musí zastaviť tak či tak.Druhá vec sú bratislavské zastávky na znamenie. Vo všetkých vozidlách nakupovaných od roku 1996 sú už tlačítka dopytového otvárania. Ak má teda dotyčný cestujúci problém s tým, či zastávka je alebo nie je na znamenie, nikto mu nebráni aby si ho pred vystupovaním stlačil.
A čo sa týka toho, či je to zmätočné alebo nie; vývoj v každej krajine bol iný, zatiaľ čo vo Viedni funguje dopyt už pomaly od dôb, čo zaviedli na električkách dvere (a to tiež isto nebolo naraz), tak u nás sa zavádza od polovice 90tych rokov. Ak sa preukáže výhodnosť zriadenia všetkých zastávok na znamenie v našich podmienkach, nie je vylúčené že sa to tu zavedie. Ale aby sme to zavádzali plošne a hneď aj keď nie všetky vozidlá sú tomuto prispôsobené len preto že to majú inde, tak to mi nepripadá nejak rozumné.
Ale aj tak to nerieši problém pozemky s tým, že vodič ju na zastávke nevidí preto, že tam parkuje vozidlo pred výjazdom na trasu. Tak isto by ju nevidel ani vo Viedni, čiže tiež by mala problém, že jej nezastaví.
S499.1023
Vysvetlenie: Žiadal som Marce3l3onds-a, ktorý sa v odpovedi na tvoj príspevok manažersky fundovane vyjadroval na tému rozdielu medzi OSEsSCKNimBY (Odporná Stará Električka so Slabým Centrálnym Komponentom Not in my Back Yard) a KNMNDSvPT (Krásny Nový Maticový Nosný Dopravný Systém v Plytkom Tunely), aby sa trocha technicky rozpísal a tie rozdiely nejako konkrétne rozviedol.