Suhlasim, riesme aj juh Petrzalky. Systemovo, koncepcne a s ohladom aj na ine casti Petrzalky (a nie na ich ukor).
BTW, co je zle na subsysteme, ktory sa napaja na krizovatke Kosicka-Prievozska na existujucu trolejbudovu siet (bars aj vo vsetkych smerovh), prejde cez most Apollo, dalej po Dolnozemskej - Ovsistske namestie, nemocnica Antolska - Jasovska - Vysehradska - Budatinska - Panonska - Novy most - Hodzovo namestie a znovunapojenie na trolejbusovu siet... Ked este urobime stredom jednu os z Dolnozemskej - Ovsistke nam - Kutlikova - Panonska, tak Petrzalku vieme krasne zokruhovat a napojit na celomestsky system...
Toho som sa prave obaval, ze niekto zacne presadzovat pre Petrzalku bud uplne novy subsystem, alebo taky subsystem, ktory chodi len do tebou spominanych lokalit (Kramare, Koliba, Dolne hony, Lamac). Druhy problem je, ze sa zas riesenie oddaluje. Byvam na juhu petrzalky a vsetko je tu roky len take provizorne, rozbite zastavky, cesty. Donedavna neboli ani pristresky. Aspon dane by nam mohli znizit, ked na nas tak setria.
By ma zaujimalo ako mozete nacierno odstavit autobus vo vozovni bez akehokolvek povolenia. Samozrejme SD11 tam bola odstavena s plnym vedomim vtedajsieho veduceho elektrickovej prevadzky v Krasnanoch. Kedze stala pred elektrickovymi dielnami, myslim ze niet co riesit.
Tabulu sme dostali od pracovnika DPB, by ma ale zaujimalo, kde sa tabule archivuju. Resp. by ma mozno zaujimalo v koho zbierke tabula chybala, kedze si dovolil nas obvinit, ze bola "zmiznuta". A k tej zhnitej SD11 a famam okolo toho ze putovala do srotu. Ano, vozidlo bolo pocas rekonstrukcie presunute do jamy na juraku, kedze isti dobrodinci nedokazali prekusnut, ze stoji v Krasnanoch a ze by sa tam v zime "pluh neotocil", ktory sa tam mimochodom celu zimu ani neotocil a na mieste kde stala SD11 bola kopa snehu. V sucasnosti je ale autobus s rokom vyroby 1968 a vyrobnym cislom 009 uz na lakovani a dokoncuje sa jeho GO. Tak ze asi nebola tak zhnita ako napr. SM11, o ktorej je ale ticho.
Je mi uz jedno co sa hadze na klub, aj tak zanikol, ale tieto popisky aj napriek mojim urgenciam, ze nie su pravdive, nezmizli...
Myslim ze co sa tyka zachovavania cennych vozidiel, mali by sme tahat za jeden povraz a nie si hadzat polena pod nohy za to, pre aku stranku pracujeme. ?
Velmi spravne. Ludia behali cez cestu a elektrickovu trat. A aby to nerobili tak hadaj co - postavili tam fyzicku barieru. A hadaj este co - aby ludia barieru neprekonali (ako prave tebou zmiene priklady) preste tam chcu dat betonovu ochrannu stenu... Vravim: nastudovat investicny zamer.
Ty si mi dal dalsi dokaz, ze drviva vacsina tu pritomnych nema ani zbeznu predstavu o tom co sa v Petrzalke planuje realizovat. Nema o tom ani sajnu.
Re #97966 drome: Ovplyvnovanie sa realne deje. Nejdem do podrobnosti, len v skratke: V novembri 2006 sme kompetentnych upozornili na vhodnost zdruzenej investicie so ZSR - januar 2007 je podpisane memorandum o zdruzenej investicii. Presadzujeme plytky tunel, uznesenie miestneho zastupitelstva v Petrzalke konstatuje, ze je treba zdruzenu investiciu a ze mestska cast Petrzalka zasadne nesuhlasi s povrchovym variantom a ziada aby bola trat v celej dlzke stredom Petrzalky vedena v tuneli pod terenom...
Nepisem to tu preto, aby som sa prsil a ukazoval aky sme mi frajeri, ale aby som poukazal na skutocnost, ze odborna diskusia sa vedie uplne inym sposobom a na uplne inej urovni. A ze sa zosuladuju zaujmy dotknutych vlastnikov a verejneho zaujmu.
Suhlasim s tym, ze aj laici mozu mat dobre napady a sam som v doprave laikom. Preto som sa spojil s odbornikmi, ktorych som tu uz menoval. Ale prave preto, ze aj laici mozu mat dobre napady, a preto ze prave od nadsencov do dopravy som ocakaval podnetne impulzy pre rozmyslanie, prisiel som na toto forum s cielom dozvediet sa viac a konstruktivne diskutovat. (Aka je okvalita odozvy sa mozes presvedcit sam a sam si ju spravne komentoval.)
Ale chcem ta este upozornit, ze dopravne studie vypracuvaju odborne sposobile osoby s odbornou praxou (zo zakona). Ale laik tiez moze k studii prispiet - podnetnymi napadmi a impulzami, ktore odbornik rozvedie do dosledkov a overi a pripadne zapracuje ich. O to sa cely cas snazime. Davat impulzy dotknutych vlastnikov, aby boli odbornikmi do projektu zapracovane.
K2 neviem, ale u T3 a T6 nevidim problem... na rychlodrahe v kosiciach sa bezne s T3 jazdievalo 70-75 km/hod. A pri tej hustej sieti zastavok i tak nedosiahnes vyssiu rychlost. Okrem toho by bolo trochu nefer aby z penazi danovych poplatnikov boli jazdili v petrzalke len NP vozidla a inde aj normalnopodlazne. Zober si len linku c. 12 a karlovu ves... su ludia co jazdia napr. L9 a tak by sa NP vozu nikdy nedozili...
Vcera sa Zahradnik dusoval v Tv BA, ze do pol roka spustia testovaciu prevadzku predaja cestovneho listku cez SMS (elektricenku este asi nie), bude stacit poslat na cislo, ktore bude propagovane na vsetkych zastavkach, SMS spravu a do 2 minut pride, z centra odpoved, vo forme potvrdenia a kodu a tymto sa bude moct cestujuci preukazat revizorom ? Co sa tyka kupovania listkov u vodica, to sa robit nebude, lebo muselo by 98% cestujucich cakat na 2% cestujucich, co by si kupovali listok u vodica a zdrzovali ho a musel by mat mince atd. (o tom, ze sa to da robit jednoduchsie sa tu uz popisalo dost).
Pevne dufam, ze projekt so SMS nechcipne, ako mobil parking ?
No ja neviem prečítal som si v podstate celú diskusiu a tak som si povedal,že prihodím nejaké písmenko.Nemyslím si,že jedna skupina ľudí z ohraničeného územia bude mať možnosť (myslím reálnu) výrazne ovplyvniť projekt električkovej dopravy v Petržalke.Potom by to bola húsenková dráha.Nepochybujem o tvojej erudovanosti a vzdelaní,ale nezabúdaj na to,že niekedy aj "laici" vedia byť lepšími odborníkmi ako "študovaní".Už len možno tým,že sa v danej problematike pohybujú dlhšie,majú to "omakané" ako sa hovorí.Žiadna,ani tá sebelepšia štúdia,nedokáže nahradiť prax.Aj keď pochopiteľne je potrebná.Ide iba o to zvoliť najlepší variant.V tom sa asi zhodneme všetci.Len nechápem prečo potom nediskutujeme vecne a neriešime problém,ale sa tu osočujeme a dokazujeme si,kto je väčší odborník.Toto je diskusné fórum a nie vedecké sympózium.
reálne a podľa papierov iba 38 ? , nepreháňaj to ? Domovník s krycím menom job-hopper uvádzajúci si IQ 136, ktorý mení zamestnanie každý rok a pol... Snáď ho aj toto do roka prejde a zmení sa z odborníka na tunelY na niečo iné... Odborník na všetko - od histórie Petržalky, cez stavebné sporenie, obchodné reťazce, teraz MHD...
Re #97872 Marcelllooo: lebo ľudia behali cez cestu, aj keď tam bol/je podchod a keď sa prebudoval aj nadjazd na bezbariérový prechod cez cestu, tak do stredu cesty postavili zábradlie.
Re #97873 merice: rovnako kvôli tomu, že ľudia chodia radšej po povrchu ako pod zemou vznikol asi svetelný priechod pri Grasslakovichovom v smere na Palisády, keďže častejšie behali zo/na zastávku po ceste ako podchodom...
Re #97876 Marcelllooo: skutočne? kto chce prejsť krížom, ten to aj spraví - aj keď je to od Rovniankovej véééľmi ďaleko, pozri sa niekedy, ako prechádzajú napriek plotu ľudia zo zastávky Aupark (smer Pe) do Auparku - vlezú do cesty a obídu plot... Ďalší príklad, rovnako ďaleko od Rovniankovej - zastávka EuBa na Dolnozemskej smer Ovsište/Bulíkova. v strede cesty plot a ľudia ho podliezajú... A 2-3 prúdovú cestu považujem za oveľa väčšiu bariéru ako 4 kusy koľajníc
Re #97875 Ámos: ideálne riešenie
Jobhopper chce zakomponovať do električky aj terasy? Je normálny? Veď terasy sú minimálne jedno, ak nie aj dve podlažia nad úrovňou terénu.... Alebo v tom prípade nech berie terasu ako úroveň okolia a keď pôjde elina v normálnej výške vozovky, nech to považuje za plytký tunel vzhľadom k rovniankovej... ? btw. Jama, ktorá vznikne a ktorú označuje domovník ako v "plytkom tunelY" už zrazu nie je bariéra?
Prislusnu zapisnicu domovej schodze si vyziadaj u spravcu toho-ktoreho domu, resp. zastupcu vlastnikov.
Ustanovenia domovej schodze sa riadia ustanoveniami zakona c. 182/1993 Z.z. Su zavazne pre vsetkych vlastnikov daneho domu.
Re #97954 eripmav: Presne tak. Nic ine ani nechcem. Chcem aby bolo uvedene vzdelanie, kvalifikacia a odborna prax tunajsich udajnych odbornikov. A kedze si urcite clovek, ktory ovlada etiketu, isto zacnes od seba.
Tvoja substitucia hodnotenia akreditacnej komisie je irelevantna.
Re #97955 Ik: Nazory na skutocnost, ze sa spolupodielame na rozhodovani sa zrejme lisia. My si myslime ze je dobre, ze sa ich zucasnujeme.
Na jednej strane odborny posudok odborne sposobilej osoby s okruhlou peciatkou, na druhej nepodlozeny nazor istej skupiny elektrickovych nadsencov. Co si myslis, ze ma vacsiu odbornu vahu? Co myslis, ku ktoremu nazoru sa priklonim? A co myslis, kedy budem ochotny prehodnotit svoj nazor?
Petrzalka juh sa nezacne, vzhladom na zavezne stanovisko mesta i mestkej casri, stavat skor, ako bude vyriesena doprava, vratane NS MHD. Presne to aj presadzujeme, aby sa riesilo NS MHD, ktore zvladne aj rozvojove aktivity smerom Petrzalka-juh. Ja presadzujem riesenie dopravy v dlhodobom horizonte. Pozadovanie nerealoizacie NS MHD by bolo nezodpovednym a tvoja namietka by bola na mieste. Kedze vsak ja presadzujem riesenie dopravy a to pomocou NS MHD, tvoja namietka k spolocenskej zodpovednosti je bezpredmetna.
Presne to pozadujeme, aby sa riesilo Petrzalske korzo napriec Petrzalkou po Petrzalskych terasach (ako to dakedy fungovalo) v nadvaznosti na Kanal a lokalne sady/parky a lokalne centra. To je totizto realne mestotvorny prvok, ktory realne zveladia zhodnoti nasu lokalitu a nase domy.
Re #97957 S499.1023: Mylil si sa pred tym a mylis sa aj teraz, tak isto ako sa mylili mnohi pred tebou. Ja si proste budem urcovat kto je partner pre mna do diskusie a za akych podmienok.
Kludne si tu vykrikuj a domahaj sa mojej pozornosti aj nadalej. Ja sam vsak uvazim, ci je tvoj prispevok natolko hodnotny alebo niecim inym natolko zaujimavy, aby som ho odmenil reakciou.
Re #97959 kri: Takze pretoze ty chces, tak sa to musi riesit podla tvojich predstav? Nuz, my chceme nieco ine.
Ale hovoria ti nieco rozne subsystemy dopravy? Ich rozdelenie podla tried?
Jedinym dopravnym subsystemom, ktory v Bratislave je vsade su busy a nie elektricka, ako nespravne uvadzas. Elektricka nie je na Gagarinovej, v Lamaci, Kolibe a Kramaroch, Vrakuni ani v Podunajskych Biskupiciach. Tam sa historicky presadil iny dopravny subsystem, konkretne trolejbusy.
Budapeštianske Combino v ŽIADNOM prípade nemá otočne uložené podvozky, budapeštianske Combino má akurát tak sekundrne vypruženie riešené tak, že umožňuje natáčanie podvozkov o 4°, čo v praxi znamená, že náraz pri nájazde do oblúka bez prechodnice príde o pár metrov neskôr.
Elektricku v BA netreba presadzovat, lebo sa uz presadila. Chodi skoro na vsetky radialy. Kvoli doterajsiemu 30-rocnemu "experimentovaniu" vsak nechodi na petrzalsku radialu, kde mam tu smolu, ze byvam. Ak by v BA vsade chodili trolejbusy, tak by som aj do petrzalky ziadal trolejbusy. Ja teda napriklad nie som emocialne fixovany na el. Chcem mat len priamu dopravu na hlavne smery v BA. Na smer Pezinok, Trnava mi staci prestup.
Počúvaj, ty splnomocnenec domovej samosrávy (to nie je preklep), TU si nebudeš stanovovať pravidlá, kto a ako s tebou bude komunikovať. Toto NIE JE tovje diskusné fórum. Môžeš proti tomu protestovať, môžeš s tým nesúhlasiť ale to je tak jediné, čo proti tomu môžeš spraviť. Česť!
dakujem ze si mi vysvetlil co je to koordinator, aj ked asi zbytocne... ja viem co to je koordinator aj manazer, ale zaujima ma to podstatne - co koordinujes a co manazujes, ked uz ti teda SAMOCHVALA NESMRDI, tak ked sa pochvalis ze si koordinator, treba povedat ze aj COHO... rovnako ked mas diplom za "ekonomiu", "aplikovanu matematiku" a "manazerstvo" treba povedat ODKIAL? Ja ked sa budem chvalit ze som doktor mediciny, mam PhD., MBA degree a "manazujem a koordinujem" dajme tomu 12 ludi, tak poviem kto mi to udelil, kedy, koho riadim, ake su moje zodpovednosti...
Spolupodielať sa môžete, ale kým nerozhodujete je to stále dobre.
Vieš, na to, aby som zhodnotil či spochybnil súčasnú situáciu, nepotrebujem žiadne dokumenty, ani okrúhle pečiatky, ani nič podobné. Je síce pekné, že máš rôzne podklady od výskumného ústavu...v ktorých sa píše o tom, ako autobusy zvládnu súčasný stav a možno aj blízku budúcnosť, keď realita je uplne iná. Povedz to tým cestujúcim, ktorý sa bezradne každodenne pozerajú na svoj spoj, do ktorého sa opäť nezmestili. Stačí, sa ráno previezť MHD a každý človek veľmi ľahko pochopí.
Prečo by sme mali stále odddiaľovať výstavbu niečoho čo bude o pár rokov potrebné...treba si uvedomiť, že potom už môže byť neskoro. Bude neskoro začať s výstavbou električky v roku 2020! Hlavne pokiaľ sa ráta s výstavbou v oblasti Petržalka JUH a najnovšie sa tam chystá BSK preferovať výstavbu viacúčelovej športovej haly na MS v LH 2011, ale to asi vás na Rovniakovej netrápi...však?
A aká je tá optimálna koncepcia, že budeme stavať pri Chorvátskom ramene dlhé petržalské korzo? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Lubomir
K2 neviem, ale u T3 a T6 nevidim problem... na rychlodrahe v kosiciach sa bezne s T3 jazdievalo 70-75 km/hod. A pri tej hustej sieti zastavok i tak nedosiahnes vyssiu rychlost. Okrem toho by bolo trochu nefer aby z penazi danovych poplatnikov boli jazdili v petrzalke len NP vozidla a inde aj normalnopodlazne. Zober si len linku c. 12 a karlovu ves... su ludia co jazdia napr. L9 a tak by sa NP vozu nikdy nedozili...