Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Doplnim Karola : Potom trat pokracoval okolo stadiona Petrzalky (vtedy Cervenej hviezdy), nadjazdom prekonala staru cestu zo Stareho mosta do Petrzky a pozvolna klesala az k terajsiemu obluku za petrzalskou stanicou. Este dlhu dobu boli v tom obluku zvysky kolaji smerujuce k Staremu mostu.

Inak co sa tyka tej silnej parnej prevadzky tak v polovici 60. rokov bola vo vtedajsom Ceskoslovensku asi este vsade. V tej dobe este len zacinala prevadzka tratovych motorovych rusnov. Motorove vozne boli uz silne rozsirene, ale elektrifikacia dorazila do Blavy az myslim v roku 1968.
Pre KLF.
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Konkretne by ma zaujimali fotky, alebo popis zjazdu trate zo Stareho mosta, poza Umelku na Dostojevskeho rad. Podla mna tam muselo byt aj na vlaky dost strme stupani/klesanie na tej najazdovej rampe.
Peter P, - ZST Nivy to su len hmliste spomienky. To som bol maly chlapec. Ale nezabudnutelne bolo priecestie cez Kriznu, podchody, depo na Nivach (este tam stoji - garaz na smetiarske vozy) a vobec bomba bola nakladak s cmeliakom cez Stary most. Ak mas fotky s tejto trate, tak to by stalo dat to sem, lebo to bola jedina cisto mestska trat v Blave.
Zdravím priateľov dopravy! Debata sa utešene rozrastá, o chvíľu možeme oslávit tisícku príspevkov.
Ufo ak máš záujem o fotky z Filiálky, ozvi sa na 0903242501. Dohodneme sa.
Tento rok majú prísť ešte tri 15TrM. Potvrdil to aj riaditeľ rezortu prevádzky, Ing.Weigel. Klasické 15Tr sú odstavované pre opravy elektrickej kabeláže v kĺboch, aby nedošlo ku podobným nehodám, aká sa prihodila 6616.
TeBeCe- navrhujem obnoviť funkciu sprievodcov v zadných vozňoch. Zabráni sa poškodzovaniu vozňov sprejermi a vandalmi. Mohli by sa predávat aj lístky pre zábudlivcov. Skrátka ponúknut doplnkové služby a ušetriť na výmenách plynomerov-pardon označovačov lístkov. Zároveň vhodný trest pre vodičov, stiahnutých z výkonu služby.
Juro, vidím, že si fanúšik Filiálky rovnako ako ja. Pamätáš, keď jazdili ešte Sergeje T679.1 s ucelenými súpravami cisterien, okolo 2000 ton do Rajky a neskôr s prestavovacími vlakmi po Filiálku, nakoľko boli zakázané v obytnej zóne pre nadmernú hlučnosť? To boli časy. . . Rovnako aj pobočné depo Nivy, kde stáli Karkulky a schovaná 310.0. To všetko je minulosť. Verím však v obnovenie žst.Filiálka.
D3ko bravó, anketa je perfektná.
Pre zaujímavosť: V roku 2000 bolo nakúpených všeho všudy: 104 Mercedesov, 117 Karos a 1 Man. (Sory tam neboli zahrnuté). Smutná štatistika, nie?
Majkl: ...a nielen nad dverami, ale aj za kabinou vodica...

Meno (nick): Jedna 21-ka robi skolsky spoj 380 s trasou Devínska Nová Ves - Milana Marečka, Eisnerova, Agátová, Saratovská, M. Sch. Trnavského, Karloveská, Botanická, Nábr. arm. gen. L. Svobodu, Rázusovo nábr., Vajanského nábr., Dostojevského rad, Karadžičova, Mlynské nivy, Dunajská (jednosmerná trasa)
Meno (nick): 🙂 > No nemusela zrovna odist lista na zberaci ked isla na predny zberac...mozno mal druhy voz poruchu a bol odpojeny elektricky, preto mohla ist s prednym zberacom...take poruchy sa stavaju casto...

Ten ikarus vidavam v Karlovej Vsi pri riviere o 13.42 s tabulou skolsky spoj ako ide (asi) z vozovne cez Devin do DNV...zrovna minuly tyzden som ho fotil (je to asi 1910)... 🙂
Spectre: vidis, ja som ti hovoril, ze ten kryt nad dvermi je nejaky uvolneny.
Meno (nick):   :)

Meno (nick): :)

zabudol som:
7913-14(Rajo) som zatial nevidel. (ale uz sa tesiiiim ze ju spatrim!!!)
Meno (nick):   :)

Meno (nick): :)

cafte!
------
ALL->
nedavno sa spominalo, ze T6A5-kam koncia listy na zberacoch. no, dnes rano som isiel (ako vzdy) do skoly. idem a co nevidim - T6A5 7923+7924 si ide s napisom porucha vozidla do vozovne. zrejme odisla zadna lista, lebo isla na predny zberac. a poobede idem zasa opacnym smerom zo skoly - a oproti 7923+7924 uz na zadnom zberaci. pekne rychlo to vymenili, nie?
--------------
vcera som isiel do DNV linkou 21, Ik280. neveim preco mala vpredu tabulku "SKOLSKY SPOJ", ale ked som nastupoval na kriznej tak som len pozeral. vodic si to vsimol nz na druhej zastavke v DNV, ked ju otocil (z druhej strany bola biela). pred vystupovanim na Novoveskej som si ju pozrel blizsie - "SKOLSKY SPOJ" bola nalepka. pod tym bolo nieco taketo: "VOZIDLO S NAJLEPSIOU OBSLUHOU" alebo nieco vyznamovo zhodne, uz si presne nepamatam znenie textu (zistite to...). tak toto som videl po prvy krat! myslim ze by vodicom mali davat taketo tabulky, aby ich motivovali k praci.
-----------------------
na elektrickovej zastavke pionierska smerom do mesta lezi uz od jesene skapaty potkan. na zastavke priamo nie, ale ked idete na zastavku tak medzi prazcami (od krizovatky je to 11ty a 12ty) tam je. mali by ho odpratat lebo onedlho sa otepli a zacne tam srmdet.
color: videl som ju asi o 13.00 pri botanickej zahrade, ale kym som stihol vytiahnut fotak bola uz prec 😞
Diky, ja tu mam akurat vyhlad na Radlinskeho (zo skoly) ale nic take tu nechodi... kedy si ju vcera videl? Okolo 16.00-17.00 urcite nie, vtedy som fotil.
Color: vcera bola este len na skusobnej jazde..tak neviem kedy bude jazdit v premavke...ale asi coskoro...a inak je to voz co jazdi na 5-ke...
TeBeCe -> jazdi na akej linke? 5,7,11,9 mozem odfotit...
Elektricka 7913-14 ma novu reklamu na Rajo...je taka zlta a je aj celkom pekna (aspon mne sa paci)...
Meno/Nick: dufam, ze to "MADE IN HUNGARY" dotycny pan precital systemom "pis ako pocujes" :-)))))
Meno (nick):   :)

Meno (nick): :)

COLOR->
trochu (vlastne dost) som to prehnal ale sranda to bola, nie? (".....A VIETE PRECO SA TEN AUTOBUS POKAZIL??? LEBO JE Z MADARSKA!!! TOTO STE CHCELI SLOVACI??? VED JA NASADNEM DO TANKOCH A......" - HAHA!, viem si predstavit ako tam ozraty stoji a keca)
SPECTRE->
nasiel som par fotiek (12 - blava, berlin, kyjev), ktore by som ti mohol dat spolu s tymi technickymi udajmi o busoch, tak mi niekedy zavolaj (alebo posli SMS). OK? (napr.: cez vikend mam cas)
zatim cafte...
Ospravedlnujem sa za to, ze moja e-schranka docasne nefungovala, kvoli serveru Miesto.sk - zavada bola odstranena a po preskusani je bez chyb.
Dalej: Vcera som sa viezol 7109 a aj 1702, 7109 na mna zvnutra naozaj neurobila nejaky extra dojem, a tichsia je iba, ak ide po kvalitnych kolajniciach - napr. Racianska ul., inak je to rovnake ako pri inych K2S.
1702 - Keby nebol taky napraskany, mohlo by to byt lepsie. Sofer sa asi naozaj o ten bus boji a tak ide nejakou 40 km/h... Zadne okno som zvnutra nevidel a zvonku - da sa na to zvyknut. A potvrdim aj, ze len co som nastupil, tak ludia nadavali co toho nie je viac a tak podobne... Kym o nich nevedeli, bolo asi lepsie. Meno (nick) 🙂 to si akoze myslel vazne??? Ten display je fakt moc vysoko - nebolo uplne vidno 82 Hlavna Stanica... s tym sa ale asi da nieco spravit.
Meno (nick):   :)

Meno (nick): :)

Spectre:
k tomu tamiku 4400 alias bublifuku:
ked ho skoro kazde rano pri SJF STU vidim, tak vzdy s radostou pocuvam ten zvuk toho motora (nech zije V8!!! - a este k tomu vzduchom chladeny!!!) ozaj, nieje motor nahodou z tatrovky???. ved tie maju take motory.

!!! ale tatry 813 maju lepsi motor:
vzduchom chladeny V12! (uhol medzi blokmi 75 stupnov)
vratnie x zdvih: 120 mm x 130 mm
objem valcov: 17 640 cm3
kompresny pomer: 16,5
vykon: 250 k pri 2 000 ot. za min.
krutiaci moment: 1 461 Nm pri 1300 ot. za min. (vdaka tomu objemu)
hmotnost motoru: 1 035 t
vstrekovaci tlak: 170 bar
predpokladana spotreba pri jazde typu "kotol": 40 l/100km
NO! ak by sa nasiel niekto kto by bol ochotny zabudovat toto monstrum do autobusu (vobec by mi nevadila vysoka polaha na "balkone"), tak to by s patricnou prevodovkou a rozvodovkou mohlo dat aj 180kmh!!!!! aj ked to samozrejme nebude, napad je to dobry, nie?
🙂

p.s. nasiel som aj technicke udaje busov RTO, ŠM11, IKARUS 30, IKARUS 55, tak by sme sa mali dohodnut ako ti ich dam...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.