Pre KLF.
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Pár drobných poznámok k rampe na Starý most zo stanice Nivy. Smerom k Dunaju viedli zo stanice
Nivy vlečky do prístavu a okolitej primyseľnej zóne. Trať smerom k mostu začala stúpať na úrovni
Čulenovej ulice vedúc povedľa Dostojevského radu. Na úrovni ulice Lomonosovej a Bezručovej bola
trať skoro na úrovni dnešneho mosta. Pribinovu ulicu prekonavala oceľovým mostom. Potrebný oblúk
začinal na úrovni Lomonosovej ulice a stačal trať na most pota Umelku. Celý násyp aj včítane mostu
už neexistuje, malý zostatok predstavuje podklad vozovky poza Umelku.
Pár poznámok k Filiálnej stanici.
Na stanici Filiálka bola ešte v prvej polovoci 60-tych rokov silná parna prevádzka so strojmi 556
v oboch smeroch. Posledné osobné vlaky obsluhovali smer na Trnavu.
Podľa mňa má táto stanica veľmi dobrú polohu (Trnavké mýto) pre regionálnu osobnú dopravu. Škoda
by bolo nevyužiť túto možnosť vedenie trás na Trnavu čí Nové Zámky a pri vhodnej kombinácii aj
na Dunajskú Stredu či Petržalku (hoc s obchádzkou, ale náv§znosťou na Rusovce a Kittze).
Peter P.
Ufo ak máš záujem o fotky z Filiálky, ozvi sa na 0903242501. Dohodneme sa.
Tento rok majú prísť ešte tri 15TrM. Potvrdil to aj riaditeľ rezortu prevádzky, Ing.Weigel. Klasické 15Tr sú odstavované pre opravy elektrickej kabeláže v kĺboch, aby nedošlo ku podobným nehodám, aká sa prihodila 6616.
TeBeCe- navrhujem obnoviť funkciu sprievodcov v zadných vozňoch. Zabráni sa poškodzovaniu vozňov sprejermi a vandalmi. Mohli by sa predávat aj lístky pre zábudlivcov. Skrátka ponúknut doplnkové služby a ušetriť na výmenách plynomerov-pardon označovačov lístkov. Zároveň vhodný trest pre vodičov, stiahnutých z výkonu služby.
Juro, vidím, že si fanúšik Filiálky rovnako ako ja. Pamätáš, keď jazdili ešte Sergeje T679.1 s ucelenými súpravami cisterien, okolo 2000 ton do Rajky a neskôr s prestavovacími vlakmi po Filiálku, nakoľko boli zakázané v obytnej zóne pre nadmernú hlučnosť? To boli časy. . . Rovnako aj pobočné depo Nivy, kde stáli Karkulky a schovaná 310.0. To všetko je minulosť. Verím však v obnovenie žst.Filiálka.
D3ko bravó, anketa je perfektná.