Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
pokial sa ja pamatam na krizovatku elektriciek s vlakmi na kriznej nezdalo sa mi, ze by tade chodili elektricky pomalsie ako cez nejaku normalnu elektrickovu krizovatku - teda pomalsie ako normalne, ale nie krokom ... je ale pravda, ze v tom case som sa prave nesustredil na kvalitu kolajnic 🙂
ta cesta na mlynskych nivach je fakt dost rozbita a od cias ako spravili pri centre bottova plot sa tam vlak ani nedostane (este ze zelezniciari nezabudli niekde na nivach pri pumpe benzinol lokomotivu ;-)), takze podla mna by to mali zmenit. ale to asi bude stavba suvisiaca s vystavbou mostu kosicka ...
btw, bol som sa vcera pozriet v informacnom centre, ako som tu spominal. su tam taki dvaja ujovia, s ktorymi sa da celkom podebatovat, model mostu, nejake vizualizacie a kopa map. vsetky krizovatky kosickej na mestskej strane budu urovnove (tj. landererova, pristavna a mileticova). povodne mali ist mlynske nivy - prievozska podjazdom, ale to nebude. s landererovou - pristavnou mal byt pekny kruhovy objazd s akymsi znizenim atriom (ak to mozem takto nazvat) vnutri, kvoli problemom s pozemkami vsak bude len normalna svetelna krizovatka. podla vyjadrenia by krizovatky (samozrejme s vacsim poctom pruhov) mali stacit, neocakava sa velky narast dopravy ... je to asi na vasciu diskusiu ... inak o moste ma byt aj na inete otvorena do dvoch tyzdnov diskusia. pre mhd je samozrejme najzaujimavejsie, ze most je pripraveny na prevadzku trolejbusov. bohuzial zastavka nebude na pravom brehu v miestach byvalej vojenskej katedry, kde ma vyrast celomestske centrum (to je tam, kde je teraz odstavna plocha autobusov v petrzalke). vobec most je dost robeny najma pre auta, chodnik a cyklocesta sice po nom vedu, v petrzke ale len po hradzu a dalej ma clovek smolu, moze sa prechadzat po moste, ale do sidliska sa nedostane (priamo) ...
dufam, ze som sa moc nerozkecal ...
Chcem upozornit, ze na Kriznej BOLA regulerna kolajova krizovatka vlakov a elektriciek ! Dobre si ju vzhladom na svoj vek pamatam.

Mimochodom co vravite na kolaje na Mlynskych nivach smerom na Kosicku ? Myslim, ze by ich uz mohli povytrhat a spravit tam novy asfalt.. prospelo by to trolejbusom a autobusom okrem ineho.
tr3mp> vdaka za upozornenie, jasne ze nocak 3.20 letneho isiel o 2.20 zimneho. Cize uplynuly vikend chodili nocaky castejsie ako obycajne. Ale ako to bude na jesen, ked bude mat noc o hodinku viac? to nepojde medzi 1.05 a 3.20 (4.20) nic??? to bude dost dost zle.......


ako to bolo minuly rok?

a este by ma zaujimala kvalita elektrickovej trate na mieste krizenia sa s vlakovymi kolajami, predpokladam, ze eliny tade chodili tak krokom....
aach...tak krasne bola 7846 vnutri na bielo novo natreta a uz ju nejaki h....i pocmarali fixkami :-((((
tr3mp: Tie uzemne plany su fakt zaujimave, uz sa tesim ako to budem doma studovat 🙂

COLOR: Zlto-cierne evidencne cisla su normalne, cierno-biele pouziva iba Vozovna Krasnany po oprave mensich nehod, pretoze nemaju v zasobe tie zlte ev. c.
P.S. Ten mail, co si mi posielal minuly tyzden mi plz posli znovu, Outlook mi ho iniciativne zmazal 🙂
ufo: no mozno mas pravdu, jasne si pamatam na kolajnice kusok od elektrickovej trate, ale na krizovanie nie ...
objavil som celkom zaujimave veci, uzemne plany - obrazky .jpg, je to dost velke ale celkom zaujimave. v uzemnom plane noveho mesta sa napr. zo zeleznicnou stanicou filialka nepocita (aspon v tej variante, co tam je). zaujimava je aj elektrickova trat po spojnici tomasikovej s racianskou a predlzenie na opacnu stranu po tomasikovej. pekna myslienka je aj tunel od zvaraku na patronku (nie severna tangenta!) a dalsi od zvaraku ponad gardu na raciansku pri zst vinohrady. rozhodne si to pozrite.
ze ta filialka nemoze byt pod zemou je prekvapujuce, existuju predsa 3 varianty stanice (pod zemou, na zemi, zrusit) - preco by bol takyto variant vobec prerokovany?
Ten vlak, co skolil nas Sanos siel, tusim 90 km/h, takze tam sa naozaj nikomu tlacit nechcelo.
Inak, ak by niekto nevedel, v Presove sa krizi trolejbusova so zeleznicnou (zatrolejovanou, elektrifikovanou !!!) tratou na dvoch miestach.
Peter P.:diky za t.c. ozvem sa niekedy, ked budem mat trochu viac casu.

Podla mna by na flialke stacilo zrekonstruovat terajsiu budovu, vymenit potrebne kolaje, vybudovat ostrovne nastupiste,zatrolejovat aspon 4 kolaje a doprava by mohla fungovat.
V Semafore (casopis ZSR) som cital o projektoch s filialkou.Mala by mat 5 dopravnych kolaji a 1 vytaznu kolaj. Uprednostnena je povrchova varianta so zaustenim kolaji do budovi.Podzemna varianta by branila toku podzemnych vod z Karpat.ZSR ale narazaju na odpor magistratu. Co bude s tymto pozemkom by mal rozhodnut parlament.Dokonca aj HZDS(....) pripomienkovalo uzemny plan BA, aby sa tu vybudovala stanica so 6 nastupnymi hranami.
Uvidime, co prinesie buducnost.
V decembri od 3. do 7. by mala byt na filialke vystava historickych vozidiel ZSR-MDC.
Mam taky dojem, ze trat na Zahradnickej sa z elinami nekrizila, lebo uz bola zaniknuta ked sa postavili eliny do Ruzinova.
Meno (nick):   :)

Meno (nick): :)

cafte!
mam pocit ze nasu debatu niekto sledoval, lebo pri slimau sa opat objavuju vlaciky. do mlyna ich tam islo za posledny tyzden asi 5 (tri urcite - videl som ich). no mne navadia, iba raz v lete mi usla linka 5, lebo vlak bol extremne dlhy (cca 12 vagonov) a vsetci vieme ako sa tu vlecu (HAHA). dufam ze tu budu chodit pravidelne. a najlepsie by bolo, keby spravili tu stanicu...(ved vieme co myslim, nie?)
1. Dneska isla T3 s reklamou na British Council (tusim 7805-06) na linke 6
2. Dost ma to zaujima, ale vzdy sa zabudnem opytat: Preco maju niektore elektricky e.c. nalepene cierno-bielou kombinaciou a preco niektore zlto-ciernou? Za info diky...
tulenIQue: chcel by som ta poopravit, posledny nocak ide 3:20 letneho, co je o hodinu menej zimneho, nie viac. posun dopravy sa asi tykal spojov do mesta, ktore normalne odchadzaju okolo 2:45, kedze vsak takato hodina neexistovala, isli asi 1:45. a na stanicu prisli okolo 3:15 ... cize za pol hodinu ;-))
teraz som konecne dosiel na to, preco je medzi poslednymi dvoma nocakmi taka medzera ... aby nemuseli menit pri prechode na letny cas poriadok (keby bola mensia, nocaky by to nestihali) ;-))))
Tá vlečka viedla do bitúnku na Miletičke. Mimochodom, práve v miestach križovania so Záhradníckou hneď v prvý deň premávky sejmula súprava 7783+84 nejaký kamión. Vraj tie dva vozy neboli vtedy ešte ani na svojom štvrtom kole linky 12...
este by som rad doplnil tie otvaracie hodiny - most kosicka. v utorok je to otvorene urcite, ostatne dni len podla toho, co mi tam povedali ... takze keby tam nahodou nikto nebol, nenadavajte mi 😉
ja by som este ku krizovaniu elektriciek so zeleznicou doplnil (alebo skor zvyraznil) krizovanie pri centralnom trhovisku, kde vlecka krizovala elektrickovu trat par metrov pred sucasnou zastavkou trolejbusov na zahradnickej smerom do mesta. este si pamatam krizenie kolaji. vlecka isla asi od trate karadzicova - trnavske myto - martinsky cintorin, cez zavod mdz (neviem ako sa to teraz vola) niekam na centralne trhovisko (kam?). ak sa mylim opravte ma alebo doplnte.
vsimol som si novu anketu, takze poznamka k nej. na informovanie o vystavbe mostu kosicka otvorila spolocnost metro informacne centrum na muchovom namesti 1 (to je ta velka plocha ako je prva zastavka za starym mostom v petrzalke - take oplotene unimobunky pri toyote). otvorene maju v utorok 15-18, ostatne dni 13-16. ja som tam vcera bol asi 16:15, mal som smolu 😞 akurat som videl cez zatvorene dvere model mostu. dnes podnikam druhy pokus, dufam, ze sa mi to podari ...
Čuduj sa svete, ale trať križovala trolejbus na Šancovej, Záhradníckej, Krasinského (odbočka na Vrakuňu; zrejme mimoúrovňovo, ale neviem to presne) a mimoúrovňovo na Pribinovej, električku na Krížnej a tiež mimoúrovňovo na Pribinovej. Križovatku na Krížnej si ešte pamätám, ku koncu existencie bola v dosť zlom stave. Trolejbusy nemali s križovaním trate väčšie problémy - keď náhodou nejakému spadli palice a išiel vlak, cestujúci trolejbus trochu potlačili a išlo sa ďalej. Nie ako v Prešove, kde rýchlik prešiel Sanosík... Ale zas neviem, ktorý blázon by behal pred rýchlikom a tlačil nejaký trolejbus 🙂
Ludia ako chodili nocaky z Hlavnej Stanice v noci zo soboty 24.3. na nedelu 25.3. (posuval sa cas)?

zeby takto:

23:50 (zimneho casu)
01:05 (zimneho casu)
03:20 (uz LETNEHO casu), cize 4:20 zimneho

je to tak?

je to kazdy rok tak isto, rad by som to do buducnosti vedel.
vdaka za info o vlakovej trati na Dostojevskeho rade. na tuto trat si totiz nemozem vzhladom na svoj vek pamatat. nema niekto dajake fotecky? zaujimali by ma priecestia cez Kriznu / Zahradnicku / Mlynske Nivy a taktiez ten most ponad Pribinovu ul. A este to sa ten vlacik krizoval s elektrickami na Kriznej, ci to uz len ja haluzim?

a trolejaky za Zahradnickej prip. na Mlynskych Nivach este neboli ci hej?

kazdy detail ma potesi, rad by som vymazal tuto tmavu skrvnu.....

vopred dik
Zaujímavá bola aj odbočka tejto trate z Karadžičovej cez Metodovu na Trnavskú cestu (odtiaľ do Vrakune a ďalej). Až po Martinský cintorín bola súbežná so starou trolejbusovou traťou na Trnávku. Len neviem, či táto železničná trať slúžila aj súčasne s novou traťou z Trnavskej cesty na ŽST Nové Mesto, alebo zanikla, keď novú trať dokončili. Ešte stojí za spomenutie, že súčasťou starej trate boli rôzne odbočky - do mlynu (alebo čo to bolo) na Krížnej ul., do bitúnku (dnes centrálne trhovisko) na Miletičku a rovnako aj do neďalejkej továrne (dnes za budovou elektrární na Miletičovej ul.) Vie niekto, kedy postupne zanikali úseky tejto trate?
Doplnim Karola : Potom trat pokracoval okolo stadiona Petrzalky (vtedy Cervenej hviezdy), nadjazdom prekonala staru cestu zo Stareho mosta do Petrzky a pozvolna klesala az k terajsiemu obluku za petrzalskou stanicou. Este dlhu dobu boli v tom obluku zvysky kolaji smerujuce k Staremu mostu.

Inak co sa tyka tej silnej parnej prevadzky tak v polovici 60. rokov bola vo vtedajsom Ceskoslovensku asi este vsade. V tej dobe este len zacinala prevadzka tratovych motorovych rusnov. Motorove vozne boli uz silne rozsirene, ale elektrifikacia dorazila do Blavy az myslim v roku 1968.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.