Reply on: 810zssk #92246:
"...predpokladam ze uz sa poziadalo aj o licenciu a PostBus podal namietku..."Je zbytočné ďalej o tom diskutovať; teraz som si prečítal pôvodný článok, z ktorého imhd čerpal pre svoj nepresný a čiastočne zavádzajúci článok "Linka do Wolfsthalu od 21.12.2007 nebude": http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ea&id=5323
a v pôvodnom článku sa píše, že Bürgermeister Wolfsthalu povedal, že majú ešte byrokratické problémy s PostBus, ktorý má na túto trasu licenciu, ale že to bude trvať asi mesiac, kým sa to dorieši. Nikde tam nie je napísané, ako klamlivo tvrdí článok v imhd, že: "Rokovania s Postbus prebiehajú," uviedol Gerhard Schödinger." Keďže sa dá predpokladať, že Schödinger vie, s kým má rokovať, tak je veľmi pravdepodobné, že nerokuje s PostBus, ako uvádza imhd, ale s VOR, čím je celá táto diskusia bezpredmetná a vyprovokoval ju jen nepresný článok v imhd.
Sie haben sich für die Verlängerung von Bratislavas öffentlichem Verkehrnetz nach Wolsthal eingesetzt. In welcher Phase befindet sich dieses Projekt?
Mit dem Herrn Vizebürgermeister Milan Cílek haben wir alles
vorbereitet. Wir haben noch bürokratische Probleme mit dem
österreichischen Postbus, der eine Konzession auf die ganze
Strecke hat. Jetzt verhandeln wir, um eine Lösung zu finden.
Also noch Zukunftsmusik?
Nein, das wird bestimmt umgesetzt. Vielleicht brauche ich
einen Monat länger, aber es wird funktionieren.
http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11015950
Martin Fundárek
1. Vlakové súpravy nemusia nevyhnutne brzdiť všetkými nápravami. Kedysi bolo bežné, že vozeň mal obrzdený len jeden podvozok alebo len jednu os z dvoch. Myslím, že dnes sú už všetky naše rušne a osobné vozne plne obrzdené, ale aj tak sa môže stať, že je brzda pre poruchu vypnutá a vozeň nebrzdí.
2. Ak aj je vozidlo plne obrzdené, neznamená to, že brzdiaca váha je rovná hmotnosti vozidla (do pozornosti odporúčam používanie pojmov VÁHA a HMOTNOSŤ). Brzdiaca váha síce od hmotnosti vozidla závisí, ale zohľadňuje aj účinnosť brzdy a režim brzdenia (R+Mg, R, P, G). Brzdiaca váha plne obrzdeného vozidla môže byť vyššia alebo nižšia, než je hmotnosť vozidla. Brzdiace váhy a hmotnosti vozidiel sú napísané na ich boku. (Príklad: laminátka 240 má hmotnosť v službe 84,5 t, br.v. G 32 t, P 52 t.)
3. Myslím, že každé vozidlo nejakú brzdu má, okrem špeciálnych vozidiel (napr. traťovácke vozíky ju asi nemajú).
4. V zásade to tak funguje (keď sa vypustí vzduch z priebežného potrubia) - na tomto princípe funguje záchranná brzda. Ale, ako som spomínal, brzda sa dá vypnúť.
Nie som si istý, ako je to s nákladnými vozòami - či ešte existujú nejaké čiastočne obrzdené, alebo vôbec nebrzdené. Na stránke Carga sú údaje o vozidlách - skús pozrieť, či je tam niečo o brzdách.