Reakcia na: 810zssk #92243:
"Oni nerokovali ani s Postbusom..."Tak keď podľa teba nerokovali, ako potom došli na to, že PostBus protestuje? Taký "protest" je absolútne nezaujímavý. Prosím ťa, nemotaj to stále dokolečka, lebo sa v tom tak zamotáš, že nebudeš vedieť čí si.
Martin Fundárek
1. Vlakové súpravy nemusia nevyhnutne brzdiť všetkými nápravami. Kedysi bolo bežné, že vozeň mal obrzdený len jeden podvozok alebo len jednu os z dvoch. Myslím, že dnes sú už všetky naše rušne a osobné vozne plne obrzdené, ale aj tak sa môže stať, že je brzda pre poruchu vypnutá a vozeň nebrzdí.
2. Ak aj je vozidlo plne obrzdené, neznamená to, že brzdiaca váha je rovná hmotnosti vozidla (do pozornosti odporúčam používanie pojmov VÁHA a HMOTNOSŤ). Brzdiaca váha síce od hmotnosti vozidla závisí, ale zohľadňuje aj účinnosť brzdy a režim brzdenia (R+Mg, R, P, G). Brzdiaca váha plne obrzdeného vozidla môže byť vyššia alebo nižšia, než je hmotnosť vozidla. Brzdiace váhy a hmotnosti vozidiel sú napísané na ich boku. (Príklad: laminátka 240 má hmotnosť v službe 84,5 t, br.v. G 32 t, P 52 t.)
3. Myslím, že každé vozidlo nejakú brzdu má, okrem špeciálnych vozidiel (napr. traťovácke vozíky ju asi nemajú).
4. V zásade to tak funguje (keď sa vypustí vzduch z priebežného potrubia) - na tomto princípe funguje záchranná brzda. Ale, ako som spomínal, brzda sa dá vypnúť.
Nie som si istý, ako je to s nákladnými vozòami - či ešte existujú nejaké čiastočne obrzdené, alebo vôbec nebrzdené. Na stránke Carga sú údaje o vozidlách - skús pozrieť, či je tam niečo o brzdách.