Neviem prečo sem chceš pletieš systém noveho vs stareho linkovania. poukazal som na skreslené info nie na linkovanie. Napr toto "Okrem toho však v rámci Petržalky premáva linka 99 (nezapočítaná na mostoch) s kapacitou 638 osôb/hod, takže celkový počet miest v petržalských spojoch sa zvýšil v špičke o viac ako 7% a v sedle o 17%. " - je to skreslujuce nakolko tí ludia z L 99 použiju potom linku cez most. príklad: kapacita L 99 100 ludí kapacita L 78 200ludí dokopy 300 ludí. Lenže ludia z L 99 budu prestupovať na L 78 čiže dokopy som odviezol 200 ( 100 z 99 a 100 čo použili priamo 78) a nie 300 ludí - tu je to skreslenie
Aha, už viem čo myslíš. Len to rozhodne nie je vo Frankfurte ale v Žabožrútsku - v Nancy a ešte niekde a myslím, že to už predali aj kamsi do Makarónska.
Mozem vediet podla coho sa robieva casovanie44?lebo na zastavke stromovej smerom na kramare je raz 33 a raz 38min nebolo by lepsie dat jednotny cas napr.:38min ak sa to da? ?
v momente odtiahnut Ale taksatonikdynerobilo...
ale tie trúby tam dali značku "P" - to akože naozaj správca komunikácie dovolí parkovať v oblúku, spoza ktorého je výjazd (Pankúchova, Mamateyova) a tým pádom vôbec nie je vidieť vľavo? Alebo to tam nahodil nejaký recesista?
Re #88331 kri:
aj to je spôsob, ako sa dá dostať výsledok ankety, aký človek potrebuje
napríklad existujú aj takéto 2 možnosti otázok:
1/súhlasili by ste so zastavovaním L 68 pri EUBA?
2/súhlasili by ste s predĺžením jazdnej doby L 68 spôsobenej jej zastavovaním pri EUBA (230 m od exitujúcej zastávky Bulíkova)?
v momente odtiahnut Ale taksatonikdynerobilo...
ale tie trúby tam dali značku "P" - to akože naozaj správca komunikácie dovolí parkovať v oblúku, spoza ktorého je výjazd (Pankúchova, Mamateyova) a tým pádom vôbec nie je vidieť vľavo? Alebo to tam nahodil nejaký recesista?
Re #88331 kri:
aj to je spôsob, ako sa dá dostať výsledok ankety, aký človek potrebuje
napríklad exitujú aj takéto 2 možnosti otázok:
1/súhlasili by ste so zastavovaním L 68 pri EUBA?
2/súhlasili by ste s predĺžením jazdnej doby L 68 spôsobenej jej zastavovaním pri EUBA (230 m od exitujúcej zastávky Bulíkova)?
Paragraf 10 2 hlavy zakona o pozenmnych komunikaciach
(kapitola dopravne znacenie)
(5) V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným svetlom Stoj! , ktorému predchádza signál so žltým svetlom Pozor! ; vodič musí zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením.
Kedysi tu niekto poslal link a na nom bol zdokumentovany nejaky hybrid.. vyzeralo to ako jednokolajna elektricka podporovana gumenymi kolesami s tym, ze na usekoch kde nebola kolaj, to fungovalo ako autobus...
bolo to nejake Francuzske alebo Nemecke mesto, no mari sa mi Frankfurt, ale nie som si isty... viem len ze to cudo malo ECV...
Re #88304 S499.1023: Co je potom taky nejaky rollercoaster? ?
neviem, pamatam si ze v autoskole a vo vyhlaske (aj s obrazkom) bolo spomenute, ze na miestach, kde je zly vyhlad na elektrickovu trat a elektricka tu ma prednost, moze byt umiestnene specialne zariadenie podobne klasickemu semaforu, s rozdielom, ze nema zelene svetlo... teda len zlte a cervene. v pripade ze ide elektricka, najprv sa rozblika zlte svetlo (nieco ako prezvanacia doba) a nasledne cervene...
v praxi som to nevidel nikde, no vedel by som si to predstavit na takej Detvianskej/Cachtickej... zial tuto maju elektricku taku preferenciu ze musia dat prednost autam...
To samozrejme. Ale amorálna psia troska nekritizuje nedostatočnú kapacitu a nevypravovanie spojov, ale linkovanie. V skutočnosti by to pri jeho vytúženom systéme bolo omnoho horšie, lebo keby mu vynechal spoj, idúci raz denne od Terna na žst. Podunajské Biskupice, tak by sa chytal až na ďalší deň ? .
pre 88, 96, 99 a 68 v smere z Bulíkovej na Šustekovu stačí vyhradiť pravý pruh, v ktorom sú odparkovaní IGK. Lebo sú lenniví zaparkovať pred Lidlom a prejsť odtiaľ tri minúty peši... A bolo by po probléme. Ma šľak triafa, keď bus stojí 20 m pred zastávkou a nemôže sa na ňu hneď dostať len preto, že na semafaorch čakajú autá a IGK sú odparkovaní v pravom pruhu...
Ozaj, nevie niekto, prečo sú v Petržalke zapnuté semafory aj o napr.šiestej ráno keď napr. cez križovatku Lachova-Šustekova-Bosákova nič nechodí? Potom tam busy zbytočne vyčkávajú na zelenú a z 99ny je nídherne vidieť, ako človeku zdrá 84ka pri zdravotnom pred nosom
Re #88220 pressburger:
menší problém - 99 chodí aj cez víkend a 84 nie. tým by si odpísal víkendové spojenie na Bulíkovu a Šustekovu a zbytočne by chodila okolo EuBA...
Re #88209 Kami:
to je potom z Lachovej do Ovsišťa asi taká cesta ako keď ideš 99 od Terna do Tesca - peši si rýchlejšie ako busom
Re #88174 El Sergio:
pri ceste Bulíkova - Šustekova - Lachova sa nachádza o trošku viac paneláčikov ako pri zastávke Farského... Na Farského je od domov za TPD rovnako ďaleko ako na Jungmannovu
Re #88086 Mike:
"skor by si jenotlive fuckulty EU mohli porozkladat zaciatky a konce hodin"
tak to bol snáď vtip... uvedomuješ si, že v jednej učebni na EU si cez deň postupne posedia ľudia z 2 a niekde aj z 3 fakúlt? takže je dosť ťažké nájsť vôbec prázdnu učebňu v danom čase... ako si potom predstavuješ porozkladanie začiatkov hodín?
suhlasim s tebou - to je problem, ktory je NUTNE riesit, ked sa ludia do nejakeho spoja pravidelne nemestia je zjavne ze prepravna kapacita danej linky je mala a treba ju zvysit. vsetci vieme ake ma tento problem riesenie takze sa tu o tom nebudem dalej rozpisovat, nemam teraz cas.
Ja reagujem na Dunčov pristup a nato ako sa on stazuje na MHD v petrzalke, ktoru mu zvysok bratislavy moze zavidiet.
aby som to upresnil čo som tým celým chcel povedať. Takmer všetky taketo štatistiky sa daju robiť tak aby mi vyšlo nejakým systémom to čo chcem. Ak skratim niektoré linky a skrátim im aj interval = zlepšenie kapacity ale iba na úsekoch ktore obsluhuju tieto linky. Presnejšie štatistiky by boli keby sa porovnala kapacita z každej zastavky pred a po zmenách .
Re #88302 Valec: bod 2 suhlasím lebo je to logické že nepojde nikto s 88 od konečnej na konečnu, ale ked to dávam do štatistiky tak tam platia matematické a nie logické pravidlá.Ak nastupi 200 ludí na nivoch a tých istých 200 vystupi pod mostom tak som mohol a previezol 200 a nie 400 ludí.
Re #88311 S499.1023: niekto každý deň, niekto nikdy (napr, ja som s nou od zmien ešte nešiel lebo sa mi to neoplatí) a aby som sa ti vyjadril presnejšie k tomu minimalne, bolo to myslené že ak vezmeme v okolí jej zastávok (pešia dostupnosť cca 500 metrov) počet obyvatelov, ktorý ju využijú priamo (t.j bez toho aby na ňu prestupovali) a vzhľadom na počet obyvatelov resp cestujucich do a z petržalky, sa to dá nazvať minimalne.
Re #88315 Ámos: L50 mala predtým menšiu kapacitu ako potom a to s tým jedným zastavovaním kuk odstavec vyššie ako som to myslel rovnako ak aj s 88
Re #88316 Valec: je jasne že treba po spustený mesiac sledovať a potom robiť zmeny. Ale pri L 98 bolo dopredu jasne že 8 minutový intrval v špičke stačiť nebude, nakolko už predým 198 chodila natrieskana a po zmene sa do nej hrnuli ludia z 78 čiastočne 68 ale aj 85.
Hmmm, tak Dunčove bludy sú jedna vec... ale zase to, že je tu istý dopyt po MHD v istých časoch, a že tá ponuka mu nezodpovedá, teda že ľudia sa do spoja nezmestia, napr. to, čo si ty uviedol, na linke 70, tak to už asi je problém, ktorý by sa mal riešiť, nemyslíš?
S499.1023