Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #88297:
Ono stačí prejsť pár kilometrov do Rakúska a tam môžeme vidieť, že nie je nutné, aby na železničnom priecestí čosi blikalo. Kedysi sa v Rakúsku používalo podobné zabezpečenie žel. priecestí ako u nás, akurát, že blikajúce svetlo bolo jedno a pozitívka neexistovala. Keďže aj tam sa vyskytujú dementi, ktorí boli schopní sa zraziť s vlakom a ak prežili, tak tvrdiť, že blikajúcemu červenému svetlu nerozumeli. Preto dnes v A na železničnom priecestí v základnom stave nebliká nič, predzváňacia doba je sprevádzaná trvale svietiacim oranžovým (žlť signálna) svetlom a uzatvorené priecestie trvale svietiacim červeným svetlom, čiže obdobný význam ako na cestnej križovatke (v Rakúsku nie je dovolené prejsť križovatkopu na žltú).
Reply on: S499.1023 #88308:
To máš teda pravdu. To by som sa divil.
Reply on: bwd #88306:
Tak to by si sa divil.
Reply on: Ike #88287:
He?
Reply on: S499.1023 #88304:
"Ale myslím, že s výťahom to bude problém..."

Výťah nejazdí na koľajniciach.
Reply on: Ámos #88268:
Myslím, že o tom, či skutočne stúpol alebo nestúpol záujem cestujúcich o MHD by sa mohli viesť polemiky a bez seriózneho výskumu sa to zistiť ani nedá. Položím Ti otázku: Čo ak zvyšovanie záujmu o MHD v Petržalke má na svedomí neustály nárast študentov študujúcich na Vysokých školách? Ako to, že napriek stúpajúcemu záujmu o MHD je stále viac áut a sú stále väčšie zápchy aj na miestach, kde ešte pred dvomi rokmi neboli? Ako to, že napriek stúpajúcemu záujmu o MHD je z roka na rok vypravených v špičke menej vozidiel? Nemalí podiel na zvýšení predaja cestovných lístkov majú v poslednej dobe aj revízori, kde naozaj nastal pozitívny posun. A počet prepravených cestujúcich sa posudzuje aj ak nie najmä podľa počtu jednorázových CL.
Re #88302 Valec: Ale tiež zhoršoval aj na L87 a 96 ?
Reply on: Ike #88281:
Treba definovať koľajnice ? . Ale myslím, že s výťahom to bude problém - je pozemná lanovka železnica? Zdá sa, že je. Je pozemná lanovka výťah? Zdá se, že taktiež je, je to tzv. šikmý výťah.
Reply on: 810zssk #88243:
Buhehehehe. A čo môže byť väčšia chyba dopravcu, než nesplnenie si dopravnej povinnosti voči cestujúcemu, ktorý je na zastávke v čase odchodu pripravený nastúpiť? Už asi jedine zraziť ho z vozom... 😛
Reply on: Technopol #88299:

2. Ale oba konce L88 majú predsa rôzny význam a preto môžu byť kľudne započítané 2x.
3. To je síce pravda, ale odvtedy sa aj zlepšoval na L80, 68, 88 a 98.
Reply on: Technopol #88300:
Mne sa zdá, že aj 87-ka Petržalku iba "oblízne".
Reply on: Technopol #88299:
oprava linky L78 a 50
Reply on: Ámos #88268:
No ohľadne tej kapacity na mostoch je ďalší blud ako zastrieť pravdu o šetrení a to z následujúcich dôvodov:
1. Sú tam započítané linky L78 a L80 ktoré obsluhujú petržalku minimálne
2. Vozy linky L 88 su zaratane 2 krat !!! kedže idu 2 krat cez mosty, síce vieme že nikto nepojde z konečnej na konečnu ale aj tak je to klamanie ludí.
a k tomu že potom sa zlepšoval interval nezabudni dodať že odvtedy sa aj zhoršoval 88, 93, 94
Reply on: zakaznik #88242:
Napríklad na UK má každá fakulta iné začiatky a konce hodín. ?
Re #88246 Ike: "myslim ze sa zhodneme na tom, ze to zalezi od toho, podla akeho kriteria to delis " Plný súhlas.
Re #88251 Ámos: Keby električka bola zo zákona železničná dráha, všetky električky by si mohol odstaviť a trate prestavať. Kľudne by stačilo zmeniť zákon 315/1996 o premávke na pozemných komunikáciách a uzákonniť tam prednosť električky.
Re #88256 Solider: Podľa zákona o dráhach dráhové, podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách motorové.

Re #88278 810zssk: Podľa nariadenia Komisie ES 1192/2003 je električka "osobné cestné vozidlo vybavené na sedenie viac než deviatich osôb (vrátane vodiča), ktoré je pripojené na elektrické vodiče alebo je poháňané dieselovým motorom a je viazané na koľajnice;"
Ďalej ""železničná osobná doprava" znamená prepravu cestujúcich medzi miestom nástupu a výstupu, s použitím železničných vozidiel. Nevzťahuje sa na prepravu cestujúcich metrom, električkou a/alebo mestskou dráhou;"
Takže nevytrhuj časti tej smernice z kontextu.
?
Reply on: fobust #88296:
vyzera to tak ze to nie je typicke zeleznicne priecestie, kde zavory blikaju niekolko sekund a potom stoj co stoj idu pomaly dole...

skor by som povedal ze je to nieco na styl ako su u nas platene parkoviska... parkrat blikne a ide dolu (ma tam senzor, to vidno aj zfotiek)... , prejde tram a ide hore...

no u nas su take hovada vodici ze si viem zivo predstavit ako su tie zavory poulamovane ?
ale je to genialna myslienka, na niektorych krizvoatkach (na takom racku a trnku nie) krasne realizovatelna
K preferencii - tak to má naozaj vyzerať 100 percentná preferencia. No bohužiaľ sa obávam, že u nás na Slovensku by to nefungovalo, lebo by to nikto nepochopil a ostali by na priecestiach. A keď si k tomu prirátam, že keď sa nejaký BEUSák pozabudne a bude za ním kolóna ďalších električiek, tak to sa načakajú vodiči 🙂
Reply on: S499.1023 #88273:
Samozrejme 😉
Reply on: S499.1023 #88277:
Myslím, že na "ban" zabudne skoro, ale na "bang" tak skoro nie. ?

Re #88278 810zssk: "Dusevna troska" - to vyzerá na Själavrak-a ?
Reply on: El Sergio #88291:
mal by si najst frajerku vo vchode ? ale to by zase chcel aby mu isiel vytah z jeho izby priamo k nej ?
Reply on: Själavrak #88257:
Aha...takže najnovšie cestuješ medzi Kremnickou a Námestím hraničiarov či Furdekovou. A treba aspoň dve priame linky, lebo 88 nestačí. Čo máš na Kremnickej frajerku, že ťa už omrzel problém Horbákova - Vazovova bez prestupu? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.