Ono stačí prejsť pár kilometrov do Rakúska a tam môžeme vidieť, že nie je nutné, aby na železničnom priecestí čosi blikalo. Kedysi sa v Rakúsku používalo podobné zabezpečenie žel. priecestí ako u nás, akurát, že blikajúce svetlo bolo jedno a pozitívka neexistovala. Keďže aj tam sa vyskytujú dementi, ktorí boli schopní sa zraziť s vlakom a ak prežili, tak tvrdiť, že blikajúcemu červenému svetlu nerozumeli. Preto dnes v A na železničnom priecestí v základnom stave nebliká nič, predzváňacia doba je sprevádzaná trvale svietiacim oranžovým (žlť signálna) svetlom a uzatvorené priecestie trvale svietiacim červeným svetlom, čiže obdobný význam ako na cestnej križovatke (v Rakúsku nie je dovolené prejsť križovatkopu na žltú).
Myslím, že o tom, či skutočne stúpol alebo nestúpol záujem cestujúcich o MHD by sa mohli viesť polemiky a bez seriózneho výskumu sa to zistiť ani nedá. Položím Ti otázku: Čo ak zvyšovanie záujmu o MHD v Petržalke má na svedomí neustály nárast študentov študujúcich na Vysokých školách? Ako to, že napriek stúpajúcemu záujmu o MHD je stále viac áut a sú stále väčšie zápchy aj na miestach, kde ešte pred dvomi rokmi neboli? Ako to, že napriek stúpajúcemu záujmu o MHD je z roka na rok vypravených v špičke menej vozidiel? Nemalí podiel na zvýšení predaja cestovných lístkov majú v poslednej dobe aj revízori, kde naozaj nastal pozitívny posun. A počet prepravených cestujúcich sa posudzuje aj ak nie najmä podľa počtu jednorázových CL.
Re #88302 Valec: Ale tiež zhoršoval aj na L87 a 96 ?
Treba definovať koľajnice ? . Ale myslím, že s výťahom to bude problém - je pozemná lanovka železnica? Zdá sa, že je. Je pozemná lanovka výťah? Zdá se, že taktiež je, je to tzv. šikmý výťah.
Buhehehehe. A čo môže byť väčšia chyba dopravcu, než nesplnenie si dopravnej povinnosti voči cestujúcemu, ktorý je na zastávke v čase odchodu pripravený nastúpiť? Už asi jedine zraziť ho z vozom...
2. Ale oba konce L88 majú predsa rôzny význam a preto môžu byť kľudne započítané 2x.
3. To je síce pravda, ale odvtedy sa aj zlepšoval na L80, 68, 88 a 98.
No ohľadne tej kapacity na mostoch je ďalší blud ako zastrieť pravdu o šetrení a to z následujúcich dôvodov:
1. Sú tam započítané linky L78 a L80 ktoré obsluhujú petržalku minimálne
2. Vozy linky L 88 su zaratane 2 krat !!! kedže idu 2 krat cez mosty, síce vieme že nikto nepojde z konečnej na konečnu ale aj tak je to klamanie ludí.
a k tomu že potom sa zlepšoval interval nezabudni dodať že odvtedy sa aj zhoršoval 88, 93, 94
Napríklad na UK má každá fakulta iné začiatky a konce hodín. ?
Re #88246 Ike: "myslim ze sa zhodneme na tom, ze to zalezi od toho, podla akeho kriteria to delis " Plný súhlas.
Re #88251 Ámos: Keby električka bola zo zákona železničná dráha, všetky električky by si mohol odstaviť a trate prestavať. Kľudne by stačilo zmeniť zákon 315/1996 o premávke na pozemných komunikáciách a uzákonniť tam prednosť električky.
Re #88256 Solider: Podľa zákona o dráhach dráhové, podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách motorové.
☺
Re #88278 810zssk: Podľa nariadenia Komisie ES 1192/2003 je električka "osobné cestné vozidlo vybavené na sedenie viac než deviatich osôb (vrátane vodiča), ktoré je pripojené na elektrické vodiče alebo je poháňané dieselovým motorom a je viazané na koľajnice;"
Ďalej ""železničná osobná doprava" znamená prepravu cestujúcich medzi miestom nástupu a výstupu, s použitím železničných vozidiel. Nevzťahuje sa na prepravu cestujúcich metrom, električkou a/alebo mestskou dráhou;"
Takže nevytrhuj časti tej smernice z kontextu.
?
vyzera to tak ze to nie je typicke zeleznicne priecestie, kde zavory blikaju niekolko sekund a potom stoj co stoj idu pomaly dole...
skor by som povedal ze je to nieco na styl ako su u nas platene parkoviska... parkrat blikne a ide dolu (ma tam senzor, to vidno aj zfotiek)... , prejde tram a ide hore...
no u nas su take hovada vodici ze si viem zivo predstavit ako su tie zavory poulamovane ?
ale je to genialna myslienka, na niektorych krizvoatkach (na takom racku a trnku nie) krasne realizovatelna
K preferencii - tak to má naozaj vyzerať 100 percentná preferencia. No bohužiaľ sa obávam, že u nás na Slovensku by to nefungovalo, lebo by to nikto nepochopil a ostali by na priecestiach. A keď si k tomu prirátam, že keď sa nejaký BEUSák pozabudne a bude za ním kolóna ďalších električiek, tak to sa načakajú vodiči
Aha...takže najnovšie cestuješ medzi Kremnickou a Námestím hraničiarov či Furdekovou. A treba aspoň dve priame linky, lebo 88 nestačí. Čo máš na Kremnickej frajerku, že ťa už omrzel problém Horbákova - Vazovova bez prestupu? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023