Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No, to N za označením typu, to už nemá až tak moc sdolečnýho s oficiální doktrínou ČKD. Teďka už si tam každá rekonstrukce přidává co chce. Takže například v německu jezdějí mimo jiné KTNF8, což je nevím něco jako KT8 - Niederflurwagen poskládaná myslím z KT4.
tOTO JE FAJN STRANKA DOST DOBRE FOTKY MAM ZAPNUTY CAPS LOCK A NECHE SA MI HOM VYPNUT.MAJTE SA!!!!!!!
Ad:13sk
Jeeej,tak sme sa na linke naozaj videli 🙂 Pamätáš sa, na prvú jazdu pp. do Petržalky,na človeka na prvom dvojsedadle, čo šiel na konečnej vodičovi "vynadať", že si namiesto neho pozval do zácviku náhradníka? ...No, tak to som ja... 🙂 (PS: Dúfam, že nie si mojou identifikáciou príliš sklamaný... 🙂 )
Ináč, keby mne dali vybrať, tiež si vyberiem ik280 -tento typ voza dokonale "preverí" schopnosti každého vodiča - a navyše, je to všetko stará dobrá mechanika a ja mám - aj navzdory pokroku - tieto vozy (myslím ako typ) najradšej 🙂
..a teším sa, kedy sa s tebou najbližšie poveziem 🙂
KLF:
KT8D5 a KT8B5 sa lisia iba v tom, ze prva ja obojsmerna, duha jenosmerna. CKD zaviedli nasledovny system zacania, z coho si lahko zistis, ake vozidlo to je:

prve pismeno (resp. dvojica pismen):
T - tramvaj
KT - kloub, kloubova tramvaj (stare
oznacenie iba K - K2)
R - rychlodrazna tramvaj (napr. RT6N alebo RT8D5M)

nasledovne cislo:
Pri tramvajach rady T (cize solo vozoch) je to iba poradove cislo typu (napr T3, T5, etc..)
Pri klbovych tramvajach to je poradove cislo (K2), alebo pocet naprav (novise modely, napr. KT8D5, KT4 a pod.)

Dalej nasleduje prismeno, ktore urcuje aky typ vozidla to je, a to podla vzdialenosti otocnych capov podvozkov a prevedenia skrine:

A - vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerny voz
B - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, jednosmerny voz
C - vzdialenost otocnych capov 6,7, metra, obojsmerny voz
D - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, obojsmerny voz

Posledne cislo urcuje sirku skrine vozidla:
2 - sirka 2,2 metra
5 - sirka 2,5 metra
6 - srika 2,6 metra
a pod.

Este sa za takto vzniknute oznacenie zvykla dat skratka statu, pre ktory boli vozy vyrobene (napr K5AR - obojsmerne kacice pre Kahiru; poznamka: Ked sa vyrabali este stare tramvaje, nebolo zavedene znacenie A, B, C, D a vozy rady T (T1, T2, T3 a T4) a K (K1, K2) sa takto neznacili, lebo nazapadali pod ziadne pismeno - maju totiz vzdialenost otocnych capov 6,4 metra, alebo KT4D - KT4 pre nemecko, alebo aj T3SU, RT8D5M - rychlodrazna tramvaj pre Manillu a pod.)

Takto si lahko zistis, o co ide ihned z oznacenia:

T6A5 - Tramvaj tuha, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerna so sirkoun skrine 2,5 metra
KT8D5 - Tramvaj klbova, vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, 8 naprav, obojsmerne prevedenie a sirka 2,5 metra.
Podla tejto schemy sa daju napisat aj vozidla, ktroe nikdy neexistovali, napr.:
KT6C5 - klbova tramvaj, 6 naprav, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, obojsmerna, sirka 2,5 metra (teda klbova T6A5 ka, obojsmerna 🙂 )

Este za za poslende pismeno dava aj "N" ako nizkopodlazne, co je napriklad KT8D5N s vanou uprostred (v Brne).
TDI (TURBO diesel injection): Ako vyzerala ta KT8B5 ? resp. cim sa lisila od D5 ?
Inac, to co Igorko napisal nie je az take drsne. Mozem mu z casti dat za pravdu. Samozrejme, kazdy ma svoje sympatie a antipoatie k istym veciam (znackam), ktore su az prilis casto vyvolane osobnymi skusenostami na nejakom konkretnom mieste. V nasom podniku su aj hovada (to je jasne vidno), ale aj ludia, ktori sa snazia a robia vsetko preto, aby to vyzeralo aspon trochu lepsie. Ale ked maju okolo seba takych tupcov, tak sa im niekedy nedivim, ze to "zabalia"... Problem MHD v BA zdaleka nie je jednoduchy a ziskat prehlad je vec najtazsia, lebo jeden ti bude tvrdit to, druhy hento, treti zasa daco ine a pod. Pravda je (asi) niekde v strede. Este sa tu spominalo to, ze si tu riesime problemy IMHD/MESTSKDOPRAVA. Toto je uz za nami, ja som sa stal clenom Imhd po tom, co sa citytransport rozdeli na imhd a md a nechcem sa starat do tykychto veci. Myslim si, ze navstevnost diskusnych for a prehladnot stranky vravia same o sebe. Som rad, ze som clenom Imhd. Ale to iba so subjektivneho hladiska.
Martyk:
No nieje vodic ako vodic. Bigmac totiz jazdil uz kadekde, na kadecom a momentalne ukotvil u DBP. Je to clovek ktori ma asi na vsetko co sa hybe po kolajach a vydava zvuky papiere. 🙂. Jazdil u ZSR, pozna veskere predpisy a dopravne nariadenia a myslim si, ze o konstrukcii elektriciek (obzvlast CKD) toho vie viac ako nasi pracovnici UD. 🙂 Ma literaturu na tuto temu a vela veci co viem, viem prave od neho. Jasne, ked ho nepoznas, tak to znie blbo, ze mam info od vodicov, ale on je chodiaci lexikon. Vedel by ti vypravat o masinach cele hodiny... 🙂 A su ludia (ako ja) ktori to dokazu cele hodiny pocuvat. Preto ak povie ze nieco videl, tak nemam dovod nad tym pochybovat (KT8B5). Ale sam vravel ze nevie co to bolo presne, ale vie ze nieco take existovalo.
Jezis, toho sa nazbieralo za tu dobu, co som sa ucil na skusku...
13sk: Hmm, tak 280ky su najlepsie busy? Neviem, ako pre vodica, ale pre cestujuceho ani moc nie. Pokial teda mam smolu a chytim prave zle miesto ako niektore sedadla, ktore su snad navrhovane pre beznohych alebo statie vo vleku uplne vzadu, kde sa nie je coho chytit. (Ja sa sice zapriem o strop, ale keby mam o 20 cisel menej, tak som takmer urcite v pazi.) Dalej by som spomenul aj vyfukove plyny (tzv. dymova clona). 😉 Ked ich z mojho hladiska porovnam s takymi Ikarusmi 435, tak nestoja za moc.
Ad Praha: Videl som to na TV Joj, to je ale ovina a vyzeralo to dost brutalne. Tiez si myslim, ze asi najskor slo o mikrospanok (alebo makro-)... lebo ma este napadla ta vec, ze T3 so zrychlovacom museli mat nejak predpripravene brzdiace odporniky (cca 2s nejakych 10A ci tak nejak), ale pochybujem, ze to bolo ono.
tbc: To s tymi 600V je pravda? Dufam, ze je to aspon dobre odizolovane. 🙂
Vcera rano sa okolo 7:00 na Florianskom namesti vykolajila elektricka linky cislo 8 (7076?) v smere na Hlavnu stanicu. Zaujimave, ze o tom tu nikto nepise.
Ak je na tomto fore niekto,kto nevie co so sebou,tak mu vrele odporucam zamestnat sa v DP,ako vodic.Je to super.Ved kde inde by som si v zivote zajazdil na 280tkach 4929,4942 ci 4949.Ik280 su jednoznacne najlepsie busy/v ramci klbovych/,ake BA ponuka
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

13sk: Sorry, ale na utvorenie nazoru, kto je J. Slota nepotrebujes ani IQ70 - staci stipka zdraveho rozumu.
Martyk:kto si Ty,ze skaces do Jana Slotu?!!!Zamysli sa nad sebou...
Z:ano mas pravdu .Minuly piatok na 96/1 4951 som naozaj jazdil.Ale zacvik to este bol.No od stredy som uz sam.Je to dost o inom.Co Ti ale o tom ja budem rozpravat 😉
tulenique: t-busy majú u nás 600V, myslím že v BB alebo v Žiline majú už 750V.
tulenuique> nie, tych 24V nie je striedavych, ale jednosmernych...24V na dobijanie baterie a napajanie obvodov sa pri starsich typoch robi v motorgeneratore (ak sa nemylim), v T6A5, K2S, T3S, 7729 sa ziskava v statickom menici 600/24 (cize elektronicky)...
pytal si sa ci motory pracuju na 24V?? nie, tie idu na vyssie, len teraz neviem ci 600V, alebo 300V ak su v serii...
zrychlovac pokial viem sluzi na ovladanie prudu do motorov (mozno som sa nepresne vyjadril), v novych typoch tuto ulohu ma tyristorova vyzbroj...btw. vedeli ste, ze v K2 a T3 ma vodic na riadiacom paneli aj 600V? (je to to svetielko, ktore ukazuje ci je napatie v troleji alebo nie)
No ani neviem ci mozem po takych tragickych udalostiach pytat na nasledujuce veci.

1. Ako fungoval ten polIkarus - ohrievaci agregat? To jednoducho nacuval k dajakemu busu a zacal ohrievat, ci ako?

a teraz trosicku elektrotechniky:

A) V BA maju elektricky v troleji 600V jednosmerne. A "na palube" elektricky sa to transformuje na 24V a na tomto napati pracuju aj trakcne motory, vsakze? Predpokladam ze tychto 24V ale nie je jednosmernych a na vytvorenie striedaveho napatia sluzi prave zrychlovac, ci nie? Prepacte nepresnu terminologiu, ale nemam v tychto veciach vobec jasno.

😎 Troliky maju u nas v troleji 750V tiez jednosmerne. A na ako napati pracuju ich trakcne motory?
Martin z Prahy

Martin z Prahy

d3k0: O tom se teď radši nevedou ani dohady, co bude s městskou dopravou. To je tragédie, co se stalo. Na diskuzi k-reportu pod tramvajovou diskuzí a tragickou událostí popisuje Martin Janda, jak k tomu došlo. On v tom automobilu seděl. Je mi z toho na nic.

Napíšu ti mail, jestli by vás pár přijelo do Prahy. Žiju v Praze 19 let a mohl bych vám ukázat nějaký zajímavosti. Rád bych se viděl se Spectrem, Majklem, Dušanem a mnoho dalšími, kteří nám s Jakubem zpestřovali výlet v Bratislavě.

Tak zatím
Vidim, ze aj v Cechach maju pekny nehodovy tyzden (ako my zaciatkom mesiaca - 3700, 2812) 🙂 Vraj ten najvaznejsie zraneny cestujuci vyzera dost blede... 😞

Chudal Wolf, toto si nezasluzil. Co teraz bude s Městskou dopravou?
Papyr: jasné, že sa Ti ozvem, keď budem v Prahe. Ale to je ešte vo hviezdach, kedy pôjdem, lebo mám roboty nad hlavu... 😞

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.