no tak uz som opat o cosi mudrejsi.
Este keby mi turbo prip. niekto iny vysvetlil princip fungovania motorgeneratora a zrychlovaca, tak by som bol uplne stastny. vopred dik
Este keby mi turbo prip. niekto iny vysvetlil princip fungovania motorgeneratora a zrychlovaca, tak by som bol uplne stastny. vopred dik
Turbo
KT8D5 a KT8B5 sa lisia iba v tom, ze prva ja obojsmerna, duha jenosmerna. CKD zaviedli nasledovny system zacania, z coho si lahko zistis, ake vozidlo to je:
prve pismeno (resp. dvojica pismen):
T - tramvaj
KT - kloub, kloubova tramvaj (stare
oznacenie iba K - K2)
R - rychlodrazna tramvaj (napr. RT6N alebo RT8D5M)
nasledovne cislo:
Pri tramvajach rady T (cize solo vozoch) je to iba poradove cislo typu (napr T3, T5, etc..)
Pri klbovych tramvajach to je poradove cislo (K2), alebo pocet naprav (novise modely, napr. KT8D5, KT4 a pod.)
Dalej nasleduje prismeno, ktore urcuje aky typ vozidla to je, a to podla vzdialenosti otocnych capov podvozkov a prevedenia skrine:
A - vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerny voz
B - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, jednosmerny voz
C - vzdialenost otocnych capov 6,7, metra, obojsmerny voz
D - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, obojsmerny voz
Posledne cislo urcuje sirku skrine vozidla:
2 - sirka 2,2 metra
5 - sirka 2,5 metra
6 - srika 2,6 metra
a pod.
Este sa za takto vzniknute oznacenie zvykla dat skratka statu, pre ktory boli vozy vyrobene (napr K5AR - obojsmerne kacice pre Kahiru; poznamka: Ked sa vyrabali este stare tramvaje, nebolo zavedene znacenie A, B, C, D a vozy rady T (T1, T2, T3 a T4) a K (K1, K2) sa takto neznacili, lebo nazapadali pod ziadne pismeno - maju totiz vzdialenost otocnych capov 6,4 metra, alebo KT4D - KT4 pre nemecko, alebo aj T3SU, RT8D5M - rychlodrazna tramvaj pre Manillu a pod.)
Takto si lahko zistis, o co ide ihned z oznacenia:
T6A5 - Tramvaj tuha, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerna so sirkoun skrine 2,5 metra
KT8D5 - Tramvaj klbova, vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, 8 naprav, obojsmerne prevedenie a sirka 2,5 metra.
Podla tejto schemy sa daju napisat aj vozidla, ktroe nikdy neexistovali, napr.:
KT6C5 - klbova tramvaj, 6 naprav, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, obojsmerna, sirka 2,5 metra (teda klbova T6A5 ka, obojsmerna )
Este za za poslende pismeno dava aj "N" ako nizkopodlazne, co je napriklad KT8D5N s vanou uprostred (v Brne).