Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
no tak uz som opat o cosi mudrejsi.

Este keby mi turbo prip. niekto iny vysvetlil princip fungovania motorgeneratora a zrychlovaca, tak by som bol uplne stastny. vopred dik
Maddoc: Nepise sa tu o tom preto, lebo som to vcera napisal do Dispecerskeho fora - tam to totiz patri... 😛
Po dnešku si myslím, že sa trať na Vajnorskej nemala vôbec rekonštruovať, lebo ľudia si to jednoducho nezaslúžia. Ráno som cestoval električkou a začul som dôchodkyňu, ako sa rozčuľuje nad tým, že si niekto dovoľuje opravovať trať v LETE! Ovládol som sa a nič som jej nepovedal. O niekoľko hodín som cestoval Rakovinabusom (linka 50) a zase sa tam babky rozprávali o tom istom - ako sa chúďatá deti budú musieť tlačiť v autobusoch, keď sa pôjdu okúpať. Tak som sa ich spýtal, či teda majú trať opravovať cez Vianoce, keď budú zase všetci nakupovať v Poluse (a samozrejme bude zamrznutá zem). Babky sa vynašli a odvetili, že sa to má robiť v noci. Pousmial som sa so slovami, či si myslia, že by dokázali celú Vajnorskú zrekonštruovať za noc. Podľa nich je to však všade možné. Rozhodol som sa teda použiť ako príklad zahraničie, kde to podľa mňa robia tak isto ako tu a ich otázka bola, či som vôbec niekde v zahraničí bol. Povedal som im jedno mesto, ale nepomohlo, lebo podľa babiek to tam tiež opravujú v noci. Keď som povedal, že tam však žiadne električky nemajú, tak debatu ukončili tým, že tam majú metro, a že ho opravujú v noci. Skutočnosť, že keď som tam v lete bol, tak práve prebiehala veľká letná výluka metra, som si už radšej nechal pre seba. Babky sa opäť začali baviť medzi sebou o tom, ako rýchlo v Maďarsku odhŕňajú sneh. Keď už začali točiť o Maďarsku, tak som im skočil do reči, že keď som bol pred dvomi rokmi v Budapešti, tak tam tiež opravovali trať v lete a tiež tam chodili plné autobusy. Ich reakcia bola taká, že je teda celá Stredná Európa pobláznená. Na môj dovetok, že môžu byť rady, že sa vôbec nejaké peniaze (po 10. rokoch) na opravu našli sa na mňa všetky tri zasmiali v štýle, že ja môžem byť rád, že si ony vôbec platia cestovné (ešte neboli také staré, aby to mali zadarmo). Čo k tomu dodať? Že sa mali peniaze na opravu trate vložiť do banky a čakať, kým sa na Vajnorskej dobre vykoľají nejaká električka a v nej sa predčasne poberie ta het nejakých desať dôchodcov. Potom by si tí dementi uvedomili, čo vlastne kritizujú...

Jediné, s čím súhlasím je to, že sa rekonštrukcia mala začať až 29.6., takto je to zbytočne skoro. Ešte by som podotkol, že linka X6 je jeden veľký podfuck, lebo ak by sme si aj zobrali prázdninový 15-minútový interval troch električkových liniek 2, 4 a 6 a nezaoberali sa úvahami o kapacite 2xT3 vs. kĺbaky (pozn. v lete na linke 2 premávali súpravy), vychádza nám interval linky X6 5 minút. A je taký? Nie. V špičke 6 minút, v sedle 10 minút (!) pri menšej kapacite vozidiel. Když nejsou lidi, nejsou lidi... (Vďaka, milá SDĽ, za Zákonník práce.)

BTW, podaktorí spoluobčania s dlhšími prstami sa už veľmi rýchlo zorientovali a linka X6 sa stala ich obľúbenou. Takže pozor!

A ešte jedna sranda, čo sa mi dnes stala. Ráno si idem na skúšku do školy 74-kou (2314) a jej vodič mal silnú potrebu predbehnúť 63-ku, čo bola pred nami. Dobre sa rozbehol, bus aj predbehol a zrazu sa pred nami v zákrute pri novej pumpe na Trnavskej objavila zápcha. Náš vodič reagoval tak, že sa snažil zaradiť úplne vpravo do výjazdového pruhu z pumpy. To sme ešte stále išli 50 a zrazu sme pred nami objavili pomaly idúci maďarský autobus, ktorý sa tiež zaraďoval do nášho pruhu. Samozrejme, už sme to neubrzdili, zaflekovali sme a od obrubníku sme sa odrazili rovno do maďarského busu. Našťastie sa nič vážne nestalo, iba sa trochu poškrabali plechy... 🙂

(Sorry za z mojej strany neobvykle dlhy prispevok 🙂 )
Martin z Prahy

Martin z Prahy

CeCo: www.dp-praha.cz Tam je všechno
Dušan: Jasně, že se ozvi.
Ten C80 nevyzerá až tak zle 🙂
Martyk: Pivo nepijem (vek len 16...), v prahe som trhane cele prazdniny. Inac diki za pozvanie. 🙂
A to info: vseobecne, linky, cestovne (aj pre rodicov, aj pre mna)...
Martin z Prahy: Ja sa chystam na tyzden do Prahy, ale az po lete tak v auguste/septembri. Potom by sme sa tam mohli stretnut. Ak pojdem ozvem sa predtym. :d)
caute frojeri, ako sa mate ?
Pozor!!! Ikarus 280 sa este stale vyraba! Sice s oznacenim C80 a novym celom, ale je to stale Ikarus 280!!! Hore je link... 😃
Inac, tu mate link na jednu nemecku stranku, su na nej Tramvaje Tatra, a aj ich rekonstrukcie (teda aspon zopar): http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/ktnf6/index.html
tak v tom cislovani teda je bordel, najma tie reko. 🙂
No, to N za označením typu, to už nemá až tak moc sdolečnýho s oficiální doktrínou ČKD. Teďka už si tam každá rekonstrukce přidává co chce. Takže například v německu jezdějí mimo jiné KTNF8, což je nevím něco jako KT8 - Niederflurwagen poskládaná myslím z KT4.
tOTO JE FAJN STRANKA DOST DOBRE FOTKY MAM ZAPNUTY CAPS LOCK A NECHE SA MI HOM VYPNUT.MAJTE SA!!!!!!!
Ad:13sk
Jeeej,tak sme sa na linke naozaj videli 🙂 Pamätáš sa, na prvú jazdu pp. do Petržalky,na človeka na prvom dvojsedadle, čo šiel na konečnej vodičovi "vynadať", že si namiesto neho pozval do zácviku náhradníka? ...No, tak to som ja... 🙂 (PS: Dúfam, že nie si mojou identifikáciou príliš sklamaný... 🙂 )
Ináč, keby mne dali vybrať, tiež si vyberiem ik280 -tento typ voza dokonale "preverí" schopnosti každého vodiča - a navyše, je to všetko stará dobrá mechanika a ja mám - aj navzdory pokroku - tieto vozy (myslím ako typ) najradšej 🙂
..a teším sa, kedy sa s tebou najbližšie poveziem 🙂
KLF:
KT8D5 a KT8B5 sa lisia iba v tom, ze prva ja obojsmerna, duha jenosmerna. CKD zaviedli nasledovny system zacania, z coho si lahko zistis, ake vozidlo to je:

prve pismeno (resp. dvojica pismen):
T - tramvaj
KT - kloub, kloubova tramvaj (stare
oznacenie iba K - K2)
R - rychlodrazna tramvaj (napr. RT6N alebo RT8D5M)

nasledovne cislo:
Pri tramvajach rady T (cize solo vozoch) je to iba poradove cislo typu (napr T3, T5, etc..)
Pri klbovych tramvajach to je poradove cislo (K2), alebo pocet naprav (novise modely, napr. KT8D5, KT4 a pod.)

Dalej nasleduje prismeno, ktore urcuje aky typ vozidla to je, a to podla vzdialenosti otocnych capov podvozkov a prevedenia skrine:

A - vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerny voz
B - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, jednosmerny voz
C - vzdialenost otocnych capov 6,7, metra, obojsmerny voz
D - vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, obojsmerny voz

Posledne cislo urcuje sirku skrine vozidla:
2 - sirka 2,2 metra
5 - sirka 2,5 metra
6 - srika 2,6 metra
a pod.

Este sa za takto vzniknute oznacenie zvykla dat skratka statu, pre ktory boli vozy vyrobene (napr K5AR - obojsmerne kacice pre Kahiru; poznamka: Ked sa vyrabali este stare tramvaje, nebolo zavedene znacenie A, B, C, D a vozy rady T (T1, T2, T3 a T4) a K (K1, K2) sa takto neznacili, lebo nazapadali pod ziadne pismeno - maju totiz vzdialenost otocnych capov 6,4 metra, alebo KT4D - KT4 pre nemecko, alebo aj T3SU, RT8D5M - rychlodrazna tramvaj pre Manillu a pod.)

Takto si lahko zistis, o co ide ihned z oznacenia:

T6A5 - Tramvaj tuha, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, jednosmerna so sirkoun skrine 2,5 metra
KT8D5 - Tramvaj klbova, vzdialenost otocnych capov 7,5 metra, 8 naprav, obojsmerne prevedenie a sirka 2,5 metra.
Podla tejto schemy sa daju napisat aj vozidla, ktroe nikdy neexistovali, napr.:
KT6C5 - klbova tramvaj, 6 naprav, vzdialenost otocnych capov 6,7 metra, obojsmerna, sirka 2,5 metra (teda klbova T6A5 ka, obojsmerna 🙂 )

Este za za poslende pismeno dava aj "N" ako nizkopodlazne, co je napriklad KT8D5N s vanou uprostred (v Brne).
TDI (TURBO diesel injection): Ako vyzerala ta KT8B5 ? resp. cim sa lisila od D5 ?
Inac, to co Igorko napisal nie je az take drsne. Mozem mu z casti dat za pravdu. Samozrejme, kazdy ma svoje sympatie a antipoatie k istym veciam (znackam), ktore su az prilis casto vyvolane osobnymi skusenostami na nejakom konkretnom mieste. V nasom podniku su aj hovada (to je jasne vidno), ale aj ludia, ktori sa snazia a robia vsetko preto, aby to vyzeralo aspon trochu lepsie. Ale ked maju okolo seba takych tupcov, tak sa im niekedy nedivim, ze to "zabalia"... Problem MHD v BA zdaleka nie je jednoduchy a ziskat prehlad je vec najtazsia, lebo jeden ti bude tvrdit to, druhy hento, treti zasa daco ine a pod. Pravda je (asi) niekde v strede. Este sa tu spominalo to, ze si tu riesime problemy IMHD/MESTSKDOPRAVA. Toto je uz za nami, ja som sa stal clenom Imhd po tom, co sa citytransport rozdeli na imhd a md a nechcem sa starat do tykychto veci. Myslim si, ze navstevnost diskusnych for a prehladnot stranky vravia same o sebe. Som rad, ze som clenom Imhd. Ale to iba so subjektivneho hladiska.
Martyk:
No nieje vodic ako vodic. Bigmac totiz jazdil uz kadekde, na kadecom a momentalne ukotvil u DBP. Je to clovek ktori ma asi na vsetko co sa hybe po kolajach a vydava zvuky papiere. 🙂. Jazdil u ZSR, pozna veskere predpisy a dopravne nariadenia a myslim si, ze o konstrukcii elektriciek (obzvlast CKD) toho vie viac ako nasi pracovnici UD. 🙂 Ma literaturu na tuto temu a vela veci co viem, viem prave od neho. Jasne, ked ho nepoznas, tak to znie blbo, ze mam info od vodicov, ale on je chodiaci lexikon. Vedel by ti vypravat o masinach cele hodiny... 🙂 A su ludia (ako ja) ktori to dokazu cele hodiny pocuvat. Preto ak povie ze nieco videl, tak nemam dovod nad tym pochybovat (KT8B5). Ale sam vravel ze nevie co to bolo presne, ale vie ze nieco take existovalo.
Jezis, toho sa nazbieralo za tu dobu, co som sa ucil na skusku...
13sk: Hmm, tak 280ky su najlepsie busy? Neviem, ako pre vodica, ale pre cestujuceho ani moc nie. Pokial teda mam smolu a chytim prave zle miesto ako niektore sedadla, ktore su snad navrhovane pre beznohych alebo statie vo vleku uplne vzadu, kde sa nie je coho chytit. (Ja sa sice zapriem o strop, ale keby mam o 20 cisel menej, tak som takmer urcite v pazi.) Dalej by som spomenul aj vyfukove plyny (tzv. dymova clona). 😉 Ked ich z mojho hladiska porovnam s takymi Ikarusmi 435, tak nestoja za moc.
Ad Praha: Videl som to na TV Joj, to je ale ovina a vyzeralo to dost brutalne. Tiez si myslim, ze asi najskor slo o mikrospanok (alebo makro-)... lebo ma este napadla ta vec, ze T3 so zrychlovacom museli mat nejak predpripravene brzdiace odporniky (cca 2s nejakych 10A ci tak nejak), ale pochybujem, ze to bolo ono.
tbc: To s tymi 600V je pravda? Dufam, ze je to aspon dobre odizolovane. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.