Myslím, že iní ľudia po voľbách alebo námestník primátora pre dopravu nemali žiaden vplyv na úvahy o petržalskej električke, ktoré teraz sú. Politiku by som tam vôbec neplietol...
Dunco, mam pre teba zlu spravu. Ty si uz uplne d******! Ale uplne! Nevidim dovod preco by ta elina nemala byt. Co sa tyka vlaku - je to len na vytiahnutie penazi z EU, vobec tam nebudu chodit.
Re #76068 pepiono23: Vodic musi na prechode zastat sam od seba. Ten tercik je skor na to aby dala najavo "pozor, prechadzaju deti" - len zvysenie pravdepodobnosti ze vodic zastavi ?
Ešte sa doplním, v prípade, že hovoríš o celom období prípravy výstavby nosného systému (teda cca 30 rokov), platí pôvodná odpoveď. Ak narážaš na posledných 5 rokov, teda električky a teraz zmena na vlaky, súvisí to zrejme s tým, že železničné tlaky na výstavbu ich riešenia boli až do volieb mestom ignorované a po voľbách sa dostali k moci iní ľudia (z tohto pohľadu je jedno, že je na čele stále ten istý Ďurkovský), zmenil sa napr. námestník primátora pre dopravu. ?
"nevedeli", "majú" - a kto sú to "oni"? Problém je práve v tom, že každý má jasno v tom čo chce, akurát sú tu rôzne skupiny (jednotlivci), ktoré presadzujú rôzne riešenia, podľa toho, ktorá je práve ako úspešná a ako sa striedajú pri moci. ?
Inak co su to za kecy zase s tymi zeleznicami a elektrickami? Kto to ma stale pocuvat? To za ten cas co sa to nestavia si nevedeli dat dokopy co chcu, aby tu jazdilo? Vsak maju na to uz tolko rokov..
ehm
Ale je to VYZNACENA cast cesty kade sa ma prechadzat. Ten tercik je tam skor pre bezpecnost deti , nez pre nejake riadenie dopravnej situacie.Mimochodom auta maju zastavovat na priechode ak sa niekto odhodla prejst cez neho, bezohladu na tercik ?
Myslím, že na Tebou spomínaných miestach sú stále elektrické kríže. On má DPB vôbec rôzne špecifiká - okrem problémov s elektricky stavanými krížmi je DPB napríklad podľa mojich vedomostí jediný podnik v ČR/SR, ktorý má negatívne skúsenosti s armatúrami Elektroline.
Kua, akosi to maže návestidlá výhybiek.
Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo < >. Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto < > svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v zaseknutá v medzipolohe, resp. inak nefunkčná, známy blikajúci symbol < >.
Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo . Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v . ?
Áno, tá križovatka bola zmes ťahových a podvesných armatúr. Keď som písal o "podvesnej križovatke", myslel som tú podvesnú zjazdovú výhybku, o ktorej je reč.
Tie čísla som tuším pradávno čítal v Altase Trolejbusů, NADAS, 1986. ? Takže asi odtiaľ. Ale díky za upresnenie. S tým článkom do BA novín máš moju plnú podporu. Rád ti prispejem aj fotkami, ak chceš.
Pred Tunelom na nabrezi dnes stal dispecer a riadil dopravu elektriciek tak, ze zastavoval tercikom auta iduce cez nabrezie. ? Je to sice fajn, ale ma vobec pravo takto zastavovat auta ?
Nejde o to, či je výhybka symetrická alebo nesymetrická ale o to, aký je uhol odbočenia. Čím je menší, tým je možná väčšia rýchlosť (pri uhle odbočenia 5^ technicky nie je problém 60 km/h ale menší uhol odbočenia znamená aj menší uhol križovania a pokiaľ je uhol križovania menší než cca. 15^, je nutný stavateĺný kríž. Pri mechanicky stavanom kríži je možná rýchlosť do cca. 40 km/h, pri elektricky stavanom prakticky bez obmedzenia. Mechanicky stavané kríže sa v civilizovaných DP používajú prakticky výhradne na zjazdových výhybkách. Nerobím si nárok na 100% spoľahlivosť, ale nepoznám okrem DP Bratislava prípad aplikácie mechanicky stavaného kríža na rozjazdovej výhybke. Ono to ani nedáva zmysel - pokiaľ už mám riadiacu a výkonovú časť na ovládanie jazykov výhybky, nie je dôvod neovládať aj kríž.
Tie čísla Ti losuje papagáj z osudia ? ? Najbežnejšia symetrická výhybka má uhol odbočenia 5^/5^, sú aj nesymetrické výhybky s uhlom odbočenia 2,5^/7,5^, v tomto prípade sa však jedná o nesymetrickú výhybku s uhlom odbočenia 2,5^/17,5^. Takéto výhybky sa v civilizovaných podnikoch používajú LEN na miestach, kde napr. z priestorových dôvodov nie je možné rozvinúť oblúk. V Bratislave sa však používajú aj na šírej trati jednak z dôvodu, že vrchári zásadne pri úplne nezmyselných náhradách podvesných armatúr ťahovými kopírujú pôvodnú geometriu, jednak z dôvodu, že 20^ kríž môže byť pevný, keďže strata bočného vedenia botky v kríži je kratšia a 10^ kríž už musí byť stavateĺný a to je v Bratislave kvintesencia zla. Asi budem musieť opäť napísať nejaký článok do BA novín, aby si ma opäť mohli pozvať do BEÚS-u a tam ma opäť presviedčať, akí sú oni geniálni.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Tie čísla som tuším pradávno čítal v Altase Trolejbusů, NADAS, 1986. ? Takže asi odtiaľ. Ale díky za upresnenie. S tým článkom do BA novín máš moju plnú podporu. Rád ti prispejem aj fotkami, ak chceš.